XVII Torūnės festivalio laureatai

2007-06-03

aA

Gundars Abolinš spektaklyje „Sonia”

Naktį iš penktadienio į šeštadienį didžiojoje Wilamo Horzycos teatro salėje buvo paskelbti XVII tarptautinio teatrų festivalio „Kontakt“ laureatai. Žiuri, kurią sudarė Beata Guczalska (pirmininkė, Lenkija), Ramunė Marcinkevičiūtė (Lietuva), Thomas Irmeris (Vokietija), Romanas Dolžanskis (Rusija) ir Istvanas Pinczesas (Vengrija) po 14 konkursinių spektaklių paskelbė savo verdiktą:

Festivalio Grand Prix apdovanotas spektaklis „vsprs“, režisierius choreografas Alainas Platelis, Les Ballets C. de la B, Belgija

II vieta – „Komivojažieriaus mirtis“, rež. Lukas Percevalis, Schaubühne am Lehniner Platz, Vokietija

III vieta - „Sonia“, rež. Alvis Hermanis, Naujasis Rygos teatras, Latvija.

Geriausiu režisieriumi pripažintas Alvis Hermanis.

Geriausio scenografo prizą pelnė Katrin Brack („Komivojažieriaus mirtis“)

Geriausias jaunasis menininkas – Vladimiras Pankovas „(Perėja“, Dramaturgijos ir režisūros centras, Maskva, Rusija)

Geriausiu aktoriumi išrinktas Gundars Abolinš už Sonios vaidmenį Hermanio spektaklyje „Sonia“.

Geriausia aktore – Dominika Ostałowska už Izabelės vaidmenį spektaklyje „jei taip, tai šitaip” (rež. Anna Augustynowicz, Zygmunto Hübnerio teatras Powszechny, Varšuva, Lenkija).

Už „originalią šiuolaikinio teatro formulę“ apdovanotas Alvio Hermanio projektas „Latvių istorijos“ (Naujasis Rygos teatras, Latvija).

Prizas už vizualų spektaklio grožį teko Alaino Platelio spektakliui „vsprs“.

„vsprs“ taip pat pelnė apdovanojimą už geriausią muzikinį apipavidalinimą – kompozitorius Fabrizio Cassolis.

Festivalyje akredituoti žurnalistai geriausiu išrinko Alvio Hermanio spektaklį „Sonia“.

Festivalyje parodyti lietuvių spektakliai – Eimunto Nekrošiaus „Faustas“ ir Dalios Jokubauskaitės „Bestuburiada“ nepelnė jokių prizų.

Alaino Platelio „vsprs”

„Komivojažieriaus mirties” šeimyna. Festivalio Kontakt nuotraukos

 

 

 

 

 

 

 

Menų faktūros inf.

Užsienyje
  • Seksualinė prievarta – ir smurtas, ir kūryba

    Carolina Bianchi patirtis dėlioja kone tobulai: prikausto žiūrovus prie nemalonios informacijos, tačiau leidžia suprasti, kad pati išgyveno kur kas daugiau. <...> „Brolija“ padeda suprasti, kam reikalinga Stambulo konvencija.

  • Festivalis kaip kolektyvinės kūrybos veiksmas (2)

    Nors Baltijos šalių programa buvo nedidelė Pasaulinio lėlių teatro festivalio panoramos dalis, ji įsipynė į festivalio audinį kaip unikalus bendro rašto tęsinys, o ne kaip akis badantis lopas.

  • Festivalis kaip kolektyvinės kūrybos veiksmas (1)

    Šiųmetė festivalio Šarlevilyje-Mezjere programa, regis, pasakojo apie tai, kad šiuo metu vizualusis teatras – įvairiausios jo formos ir naudojamos medžiagos – ima viršų prieš lėles ir jų valdymo amatą.

  • Ką teatruose matysime šį sezoną

    2025–2026 m. sezono planų Latvijos teatruose apžvalga: blaumaniada, latvių dramaturgijos ir jaunųjų režisierių bumas, brangiausias pastatymas Latvijos teatro istorijoje ir scenografija iš dviejų kėdžių.

  • Kultūrų dialogas lėlių teatro scenoje

    Tokie lėlių teatrų festivaliai kaip Kroatijos PIF tampa ne tik meninių formų, bet ir kultūrinių pasakojimų vieta. Teatras tampa savotišku pasaulio žemėlapiu – jame atspindimos istorinės žaizdos, unikalios, tik toms šalims būdingos patirtys.

  • Decentralizuoti, paskirstyti, demokratizuoti

    EASTAP 2025 konferencija ir asociacijos vaidmuo Europos teatro tyrimuose: nagrinėta, kaip užtikrinti tvarią neįgaliųjų įtrauktį, ką reiškia „demokratiškas“ teatras bei kaip viešosios erdvės formuoja viešąjį diskursą.

  • Twarkowskio mašina

    „Orakule“, regis, jog tam tikrais momentais montažas ar pati medija priverčia aktorius kovoti dėl dėmesio savo personažui. Jie domina žiūrovą, tačiau arba neturi kaip išlaikyti jo dėmesio, arba pranyksta bendrame spektaklio kūne.

  • Laukinė antis, išskridusi anksčiau už Jaunimo teatro premjerą

    Th. Ostermeierio spektaklio „Laukinė antis“ varomoji jėga yra aktorių darbas. Malonu jausti puikiai palaikomą spektaklio ritmą, neleidžiantį nugrimzti į nuobodulį trijų valandų trukmės pokalbių tiradoje.