Gintaro Grajausko pjesės Prancūzijoje ir Airijoje

2012-05-02 Menų faktūra
„Rezervatas“ Prancūzijoje buvo išleistas atskira knyga

aA

Viena klaipėdiečio rašytojo Gintaro Grajausko pjesė šiuo metu statoma Prancūzijoje, kitos skaitymai vyks Airijoje.

Pirmoji prancūzų pažintis su Grajausko pjese „Rezervatas", prieš kurį laiką pastatyta ir Klaipėdos dramos teatre (rež. Aidas Giniotis ir Darius Meškauskas, 2004), prasidėjo tarptautiniame Avinjono teatro festivalyje, kur „Rezervatas" buvo statomas su jaunais prancūzų aktoriais (rež. Oskaras Koršunovas, 2004). 2008-aisiais Gintaro Grajausko „Rezervatas" Prancūzijoje buvo išleistas atskira knyga (Editions Espaces 34). Pjesę vertė Akvilė Melkūnaitė ir  Laurent´as Muhleisenas.

Šiemet „Rezervatą" ėmėsi statyti teatras „Conduite Intérieure", įsikūręs Pietų Prancūzijoje, Langedoko - Rusijono regione. Premjera planuojama jau šį mėnesį. Įsikūręs 1995 m., „Conduite Intérieure"  teatras rodo spektaklius netradicinėse, neįprastose erdvėse. 2002 m. teatras įsigijo klasikinį šapito, vaidinimams pritaikytą didžiulę palapinę, ir nuo to laiko ėmėsi keliauti su spektakliais po Prancūziją.

Kita Gintaro Grajausko pjesė, „Mergaitė, kurios bijojo Dievas", gegužės 3 d. bus pristatyta Airijoje, Dubline, ten vyksiančiuose šiuolaikinės lenkų ir lietuvių dramaturgijos skaitymuose „Freedom Ltd". Renginį organizuoja Airijos lenkų teatras (Polish Theatre Ireland) bei lietuvių teatro grupė „Alternatyva alternatyvai". Sceniniuose pjesės skaitymuose, kurie vyks anglų kalba, dalyvaus lietuvių, lenkų bei airių aktoriai, inscenizaciją režisuos airių režisierius bei dramaturgas Vincentas O´Reilly.

Pjesė „Mergaitė, kurios bijojo Dievas" 2010 m. pastatyta Klaipėdos dramos teatre (rež. Jonas Vaitkus). Spektaklis Lietuvoje jau pelnė 15 prizų, tarp jų - ir tris garbingiausius Lietuvos teatro apdovanojimus „Auksinius scenos kryžius". Pjesė Gintarui Grajauskui 2007-aisiais pelnė laurus Nacionalinės dramaturgijos konkurse „Versmė", o 2008-aisiais - „Auksinį scenos kryžių" už geriausią nacionalinę dramaturgiją.

Klaipėdos dramos teatro inf.

 

 

Užsienyje
  • Keturi teatriniai vakarai Paryžiuje

    Vis dažniau imi abejoti savo požiūriu į bendrą teatro kultūrą, bet pamatęs, kaip teatrai funkcionuoja senas teatrines tradicijas turinčioje šalyje, nusiramini: visi dirba tuo pačiu principu, tik, aišku, skiriasi darbo kokybė.

  • Į Prancūzijos teatrą skverbiasi klastinga cenzūra

    Regionuose ima ryškėti nauja cenzūros forma: vengiama rodyti spektaklius, kurie galėtų įžeisti kai kuriuos vietos gyventojus. Tarsi dalį visuomenės reikėtų nuo kažko saugoti. Bet nuo ko?

  • Pojūčių galia. Kuo traukia Łukaszo Twarkowskio teatras

    Jo vaidinimais vieni nepaprastai žavėjosi, kiti juose kankinosi, o didesnė dalis ne juokais sumišdavo. Jis kūrė idealią medžiagą hipsterių kultui.

  • Prisiminimų ir tikrovės peizažai

    Teatrą Alvis Hermanis atranda tik per žmogų, todėl jo teatras labai subtilus, tylus, aristokratiškas. „Arkadija“ – ypač ryškus pavyzdys. Ji prasideda lyg tylus fortepijono balsas ir baigiasi vargonų polifonija.

  • Mūzos ir medūzos

    Iš septynių spektaklių ekranai buvo trijuose, bet tik viename kaip konceptuali priemonė. Kitur, deja, ekranas atlieka tą pačią paslaugą: išnaikina aktorinę meistrystę ir kuria prastą mėgėjišką videofilmą.

  • Integracija kaip teisė priimti sprendimus

    Pokalbis su festivalio „No Limits“ organizatorėmis Elisabeth ir Christina Schelhas: ne tik pristato negalios paliestus žmones kaip profesionalius kūrėjus, bet ir sprendžia problemas.

  • Lietuvos šiuolaikinis cirkas Prancūzijoje: vertingos pamokos menininkams ir žiūrovų „Cʼest génial“

    Baigėsi Lietuvos sezonas Prancūzijoje. Šiuolaikiniu cirku garsėjančioje šalyje buvo pristatyti trys lietuviški spektakliai.

  • Gaivaus oro gūsis šokio scenoje

    Lietuvos sezone Prancūzijoje pristatyta plati choreografinių darbų panorama: „Lietuvos šokis atrodo nepaveiktas griežtų kodų ir kartais dulkėtos istorijos, supančios šią meno formą Prancūzijoje“.