Ar nebūna keista matyti aktorių po spektaklio, kuris kremtasi dėl to, kad netinkamai numirė? Apgaulė, ir nieko daugiau. Šios pigios apgaulės Bogomolovo spektaklyje nė su žiburiu nerasi.
Šį kartą Jaunimo teatre matėme ir girdėjome įdomią šiuolaikinę dramą, aiškų režisieriaus sprendimą, tiksliai sukurtus tipus, gerą scenografiją ir netinkamą muziką netinkamoje erdvėje.
Nors teatro namai ir nebuvo padegti, Agniaus Jankevičiaus premjera šiek tiek sušildė Jaunimo teatro repertuarą ir bent truputį pakėlė šio teatro meninio lygio temperatūrą.
Kaip sužadinti žiūrovo fantaziją ir nepaleisti jos iš sukurtųjų aplinkybių – didžioji teatro paslaptis. Bet ją žinojo ir Gozzi, tai žino ir Giniotis, žinome ir mes: mažiau išprususi publika nesunkiai susižavi aktorių žaidimais.
Jaunimo teatre prieš penkmetį pastatyti Petro Vaičiūno „Patriotai“ jau parodė, kad šis režisierius yra įvaldęs „know how“ – kaip šiuolaikiškai statyti mūsų tautinę prieškario lyg ir „primityvistinę“ dramaturgiją.
Vertingiausias atradimas yra tai, kad pagrindinio režisieriaus, interpretatoriaus pozicijos čia atiduotos laikui. Istorijai. Atrodytų, Jonas Vaitkus sudėliojo tam tikrus akcentus tam, kad jai atsirastų erdvės ir galios sakyti savo tiesą.
Aktorius ir režisierius savo lėtapėdiškumą sugeba „paduoti“ kaip retą privilegiją. Pasirinktą detalę jis išdidina po savuoju mikroskopu, įsuka, sutvarko ją ritmiškai neskubriai – palieka vietos pelnytai aurai.
Galiausiai, kodėl trečiajame veiksme Gajevams apskritai parūpsta dvaro ir vyšnių sodo likimas, jei pirmuosius du veiksmus jiems ant visų tų vaikystės prisiminimų tiesiog nusispjauti?
Negalima teigti, kad ir pats režisierius jaučiasi jau išvaręs tuo senuosius ponus, užėmusius labai tvirtas pozicijas teatro pasaulyje.