Šiuolaikinis šokis jau senokai atsisakė raiškos priemonių hierarchijos ir judesį vis dažniau naudoja kaip vieną iš sudėtingos struktūros dalių.
Istorijos siužetas nėra svarbus – esmė glūdi patirtyse, kurias dalyviai įgyja žaisdami, lakstydami tarp erdvių ar gulėdami ant minkšto plaukų kalno.
Pavargusiems, skubantiems, nusivylusiems teisingumo egzistavimo patvirtinimas padeda pabėgti nuo vidinio ir išorinio šalčio.
Per tiek metų susiformavo „keistuoliška“ vaidybos maniera, štampai ir savotiška amplua sistema, todėl supanašėjo ir spektakliai.
Spektaklyje be žodžių „Doriano Grėjaus portretas“ žodžių labai daug: kalbama muzika, judesiu, paviršiais, objektais, užrašytu tekstu, erdve.
Mikropasaulis, kuriame egzistuoja ši „Hamletmachine“ versija, – netekęs emocijų. Lyg būtume atsidūrę depresijos kamuojamo žmogaus sąmonėje.
„Na štai, dabar jau žinote, ar jums malonu, ar nemalonu gyventi. Vis dėlto reikia tą žinoti“, – sako balsas ausinėse.
Eimunto Nekrošiaus „Vėlinės“ primena, kad sustabarėjęs žinojimas užtrenkia duris prieš visai kitą ir kitokį pažinimą.
Tuminaitė nekeičia Žemaitės apsakymo išeities taško – per vedybas Katrę kaip paveldimo turto dalį vienas vyras perleidžia kitam.