Arūnas Sakalauskas: „Aš būnu scenoje, kad suprasčiau save”

2012-04-19 Menų faktūra
Menų faktūros nuotrauka

aA

2012 m. balandžio 12 dieną  Menų spaustuvės klube „Prie arbatos" įvyko pokalbis su aktoriumi, be kurio sceninės kūrybos neįsivaizduojamas nemenkas šiuolaikinio Lietuvos teatro istorijos etapas, - Arūnu Sakalausku. Pokalbį vedė teatrologė Daiva Šabasevičienė.

Kovo 29 dieną aktoriui Arūnui Sakalauskui sukako 50 metų. „Arūnas Sakalauskas - jauniausias viduriniosios kartos aktorius. Tai byloja ne tik jo išvaizda, bet ir sceninė jaunystė: kad ir ką vaidintų, jis sugeba nustebinti improvizacijos galia ir prasmių polifonija. Pažvelgus į brandžių Sakalausko vaidmenų galeriją, galima pastebėti, kad jis, pasitelkdamas skirtingus vaidmenis, visų pirma kuria save. Tiksliau, aktorius kuria vieną temą, nors vaidina skirtingų autorių, skirtingų režisierių spektakliuose",- rašė Daiva Šabasevičiernė. Jos teigimu, Arūnas Sakalauskas - „kraštutinių būsenų aktorius, jis gali vaidinti įvairių žanrų spektakliuose, ir visi tampa jam savi. Jo šiuolaikiškumas - gebėjimas suvokti, perprasti bet kokį žmogų, kuris sėdi salėje. Aktorius moka ne vien transliuoti energiją, bet ir valdyti žiūrovą. Poetinės sielos, protingo, skvarbaus žvilgsnio, tikslių judesių ir savitos kalbėsenos, jis neramsto rankomis dangaus, nevaikšto iškėlęs galvos, jis neburba sau po nosimi ir nenori būti žvaigžde.".

Pateikiame pokalbio įrašą:

 

 

 

Menų faktūros inf.

Salonas
  • Švelniai apgauti

    „Vaidybos meną suvokiau po truputį tik atsidūrusi teatre. <...> Prisipažinsiu: didžiausias kolegos komplimentas teatro virtuvėje – kad aš esu gera partnerė“, – dalijasi aktorė Viktorija Kuodytė.

  • Kai neturi laiko bijoti

    Pokalbis su šokio kūrėja Agnija Šeiko: „Kultūrą laikau valstybės, kiekvieno miesto ir miestelio jungiamuoju audiniu. Patirtis rodo, kad jautriausi kultūrai yra tie, kurie gyvena ir dirba mažose bendruomenėse“.

  • Vilma Pitrinaitė: „Menas yra galingas įrankis, perteikiantis tai, kas neapsakoma“

    Apie spektaklį „When youʼre alone in your forest always remember youʼre not alone“, inspiruotą pasipriešinimo tyrimų.

  • Vien tik teatrologijos nepakanka

    Pokalbis su meno kritiku ir Slovėnijos šiuolaikinio šokio archyvaru Roku Vevaru: „Kritika nėra vien kritikų sritis; ji taip pat yra menininkų atsakomybė“.

  • Bairoite nėra buvę premjeros, jog nebūtų švilpimo ir trypimo

    Pokalbis su teatro dailininku Vytautu Narbutu apie operos „Tristanas ir Izolda“ premjerą Bairoite, kuriai jis sukūrė scenovaizdį.

  • Intymumo koordinavimas: įgalintas ir saugus aktoriaus kūnas

    Pokalbis su „Theatrical Intimacy Education“ organizacijos vadove, intymumo koordinatore Laura Rikard.

  • Pamatuoti nepamatuojamą

    „Meno srityje vertę dažniausiai apibrėžia menotyrininkai, bet verčių esama skirtingų – apie kūrinį galima kalbėti ne tik iš estetinės, bet ir iš kultūrinės-socialinės pusės“, – sako Rusnė Kregždaitė.

  • Neriboto intymumo vertė

    „Intymumas teatre ir šokyje labai skiriasi. <...> Šokyje kūnas automatiškai yra intymus – to nebereikia stiprinti. Judant sunkiau meluoti“, – teigia šokėja ir choreografė Vilma Pitrinaitė.