Jaunųjų kritikų recenzijos konkursas

2011-04-20 Menų faktūra, 2011 04 12
Scena iš „Geros dienos!“. Kęstučio Serulevičiaus nuotrauka

aA

Festivalis „Naujosios operos akcija“ paskelbė jaunųjų kritikų recenzijų konkursą, kuriame galėjo dalyvauti visi norintys. Skelbiame recenzijas apie jau parodytus kūrinius ir kūrybines dirbtuves, kasdien jos bus papildytos naujais vertinimais. Laikydamiesi konkurso principo pateikiame recenzijas neredaguotas - manome, tai padėtų skaitytojams susidaryti įspūdį apie konkurso dalyvius, kurie, tikimės, neapleis šio žanro ir ateityje.

Drauge primename, kad balandžio 13 d., trečiadienį, 18 val. Menų spaustuvės Infotekoje vyks šiuolaikinės operos kritikų apskritojo stalo diskusija „Kokybiškos recenzijos versijos“. Dalyvaus šokio kritikė Vita Mozūraitė, muzikos kritikė Jūratė Katinaitė, teatro kritikas Vaidas Jauniškis, jaunieji kritikai, operų kūrėjai, atlikėjai ir žiūrovai. Diskusiją moderuos muzikologė Veronika Janatjeva.

 

 

Apie visą NAUJOSIOS OPEROS AKCIJĄ

Milda Brukštutė. Vienkartinės NOA festivalio premjeros

Sigita Vaškelytė. NOA: (ar) rekomenduotum draugui

Saulius Vasiliauskas. Iš ko susideda naujoji opera

Liepa Aukštaitė. Naujosios operos operacinė

Jūratė Bakaitė. Iliuzijų pasauly:  tarp skaitmeninės ir kvaišalų tikrovių

 

Apie OPERĄ „GALINĖ LINIJA“

Simona Smirnova. Tarp parodijos ir prevencijos

Gediminas Kukta. „Skaudanti“ opera

Laima Slepkovaitė. Opiumo liaudžiai perdozavimas

 

Apie OPERĄ „I HATE MOZART!

Saulius Vasiliauskas. Ar laimingas buvo Amadėjus, kurdamas Mocartą

Audronė Motiejūnaitė. Kai antipatija virsta atspirties tašku naujam meno kūriniui

 

Apie OPERĄ „NR.LIEPA“

Daina Habdankaitė. Mūzos prieš kūrėją, arba ką pasakytų Froidas

Sigitas Mickis. Jautrumo galia

Ernestas Noreika. Nr. Liepa + Nr. Jis = Nr. Žiovulys


Apie OPERĄ ID

Vaiva Mikelionytė. Tarp realybės ir fantazijos

Rima Kasperionytė. Opera ID: fenomenologinė žanro ieška

Austėja Adomavičiūtė. Alternatyvios realybės labirintai

Sigitas Mickis. Kur tai veda?

Sandra Fleišer, Laūra KarnavičiūtėNRA: pokalbis virtualios-intermedialios felacijos tema

Gediminas Kukta. Irkos tragedija. XXI amžius

Ernestas Noreika. ID arba Romeo ir Džiuljeta kalbasi skaipu

 

Apie OPERĄ „GEROS DIENOS! -

Živilė Janulevičiūtė. Labadienačiūgerosdienos, arba graudi dailėtyrininkės dalia

Rasa Kavaliauskaitė. Buitiniai ir egzistenciniai šauksmai prekybos centruose

Vaiva Mikelionytė. Skundas Vilniaus apygardos administraciniam teismui

Simona Smirnova. Kanuto Rusecko Pjovėjų choras

Bernadeta Petrauskytė. Nepatogi opera „Geros dienos!“

Gedmintė Samsonaitė. Visiškai viena, niekam nereikalinga

Aurimas Minsevičius. Robotas irgi žmogus

Daina Habdankaitė. Tebūnie pašlovintas mūzų vartojimas

Nerijus Cibulskas. Dirbk-pirk-mirk manifestas

Ernestas Noreika. Veidrodžio tiesos: vaidiname patys save

Saulius Vasiliauskas. Naujosios operos pagalba iškoduota brūkšninė (auto)ironija

 

Apie HAIKU OPERĄ „SNIEGAS -

 Saulius Vasiliauskas. Poezijoje ir muzikoje tirpstantis rytų kultūros sniegas

Daina Habdankaitė. Apie tąsą ir pertrūkį

Sandra Fleišer. Sniegas ir penki pagrindiniai jo požymiai

Gediminas Kukta. Adatėlė ir žirklutės

Karolina Remeikaitė. Graži agonijos akimirka

Sigita Vaškelytė. Haiku opera „Sniegas“ - atgijęs ledo inkliuzas

Laūra Karnavičiūtė. Kai drugelio sparnus užkloja mirties šaltis

Rima Kasperionytė. Šalčio poezija operoje


Apie KRITIKŲ DISKUSIJĄ

Saulius Vasiliauskas. „Kokybiškos recenzijos versijos“ - dar vienas naujosios operos spektaklis


Apie NOA KŪRYBINĖS DIRBTUVES -

Sigita Vaškelytė. Kolaboracinis muzikos teatras kvietė kurti per žaidimą


Menų faktūros inf.

 

recenzijos
  • Virpėti. Iš malonumo

    Stipriausiai „tremolo“ veikia ne faktai ir surinkta medžiaga, bet patys kūnai. Kūrėjos, vis pildydamos kūniškumo kontekstą, pasiekia kulminaciją ir pastato priešais žiūrovus nuogą kūną, jį visiškai normalizuodamos.

  • Aktorystė kaip išsigelbėjimas

    Ar meno jėga stipresnė už psichoterapijos, žino tik pati aktorė. Tačiau akivaizdu, kad didelei daliai publikos „Šventoji“ gali tapti apvalančia, stiprybės ar paguodos suteikiančia patirtimi.

  • Dėmesingumo praktika ir permainingas ryšys

    „Vienudu“ – intymus, daugialypis dviejų vyrų ir jų kūnų susidūrimas aikštelėje. Sukauptais, sulėtintais judesiais jie kantriai dekonstruoja, atveria žingsnelių, šokio kompozicijų pirminį pradą.

  • Kai svarbiausia – teatras

    Ši knyga primena, kad dauguma mūsų, kaip ir Paulėkaitė, į teatrą atėjome iš meilės ir sudievinimo, siekdami, kad jis būtų „ne šiaip poilsio vieta, o tai, ko žmogui būtinai reikia, kad jisai išgyventų“.

  • Paprasta recenzija

    Mildos Mičiulytės „Guliveris nori užaugti“ Vilniaus teatre „Lėlė“ – tai toks paprastumas, kuriuo gera mėgautis. Vientisas ir saugus paprastumas, kuriame gimsta pasitikėjimas meno kūriniu.

  • Tarsi būtume kartu mirę

    Visi „Requiem“ veikėjai pristatomi kaip nesąmoningo troškimo, verčiančio susilaukti vaikų, įkaitai, išpažįstantys visuotinai priimtiną tiesą, skelbiančią, kad vaikai yra nekvestionuojamas gėris.

  • Apie sąžinės kompromisus ieškant gero teatro

    Esu tikra, kad Krymovas stato spektaklius būtent apie Rusiją. Tiksliau, jis stato apie save, tad išvengti to, kame augai, brendai ir išgyvenai visus svarbius kūrybinius etapus, yra neįmanoma.

  • Degantis ir uždegantis teatru

    Skaitydamas Gyčio Padegimo mintis knygoje „Įtariamas Padegimas“ ne sykį pagalvoji, kad režisierius būtų puikus teatrinių portretų kūrėjas, nes labai taikliai charakterizuoja menininkus.