Festivalis „Naujosios operos akcija“ paskelbė jaunųjų kritikų recenzijų konkursą, kuriame galėjo dalyvauti visi norintys. Skelbiame recenzijas apie jau parodytus kūrinius ir kūrybines dirbtuves, kasdien jos bus papildytos naujais vertinimais. Laikydamiesi konkurso principo pateikiame recenzijas neredaguotas - manome, tai padėtų skaitytojams susidaryti įspūdį apie konkurso dalyvius, kurie, tikimės, neapleis šio žanro ir ateityje.
Drauge primename, kad balandžio 13 d., trečiadienį, 18 val. Menų spaustuvės Infotekoje vyks šiuolaikinės operos kritikų apskritojo stalo diskusija „Kokybiškos recenzijos versijos“. Dalyvaus šokio kritikė Vita Mozūraitė, muzikos kritikė Jūratė Katinaitė, teatro kritikas Vaidas Jauniškis, jaunieji kritikai, operų kūrėjai, atlikėjai ir žiūrovai. Diskusiją moderuos muzikologė Veronika Janatjeva.
Apie visą NAUJOSIOS OPEROS AKCIJĄ
Milda Brukštutė. Vienkartinės NOA festivalio premjeros
Sigita Vaškelytė. NOA: (ar) rekomenduotum draugui
Saulius Vasiliauskas. Iš ko susideda naujoji opera
Liepa Aukštaitė. Naujosios operos operacinė
Jūratė Bakaitė. Iliuzijų pasauly: tarp skaitmeninės ir kvaišalų tikrovių
Apie OPERĄ „GALINĖ LINIJA“
Simona Smirnova. Tarp parodijos ir prevencijos
Gediminas Kukta. „Skaudanti“ opera
Laima Slepkovaitė. Opiumo liaudžiai perdozavimas
Apie OPERĄ „I HATE MOZART!“
Saulius Vasiliauskas. Ar laimingas buvo Amadėjus, kurdamas Mocartą
Audronė Motiejūnaitė. Kai antipatija virsta atspirties tašku naujam meno kūriniui
Apie OPERĄ „NR.LIEPA“
Daina Habdankaitė. Mūzos prieš kūrėją, arba ką pasakytų Froidas
Sigitas Mickis. Jautrumo galia
Ernestas Noreika. Nr. Liepa + Nr. Jis = Nr. Žiovulys
Apie „OPERĄ ID“
Vaiva Mikelionytė. Tarp realybės ir fantazijos
Rima Kasperionytė. Opera ID: fenomenologinė žanro ieška
Austėja Adomavičiūtė. Alternatyvios realybės labirintai
Sigitas Mickis. Kur tai veda?
Sandra Fleišer, Laūra Karnavičiūtė. NRA: pokalbis virtualios-intermedialios felacijos tema
Gediminas Kukta. Irkos tragedija. XXI amžius
Ernestas Noreika. ID arba Romeo ir Džiuljeta kalbasi skaipu
Apie OPERĄ „GEROS DIENOS!“ -
Živilė Janulevičiūtė. Labadienačiūgerosdienos, arba graudi dailėtyrininkės dalia
Rasa Kavaliauskaitė. Buitiniai ir egzistenciniai šauksmai prekybos centruose
Vaiva Mikelionytė. Skundas Vilniaus apygardos administraciniam teismui
Simona Smirnova. Kanuto Rusecko „Pjovėjų“ choras
Bernadeta Petrauskytė. Nepatogi opera „Geros dienos!“
Gedmintė Samsonaitė. Visiškai viena, niekam nereikalinga
Aurimas Minsevičius. Robotas irgi žmogus
Daina Habdankaitė. Tebūnie pašlovintas mūzų vartojimas
Nerijus Cibulskas. Dirbk-pirk-mirk manifestas
Ernestas Noreika. Veidrodžio tiesos: vaidiname patys save
Saulius Vasiliauskas. Naujosios operos pagalba iškoduota brūkšninė (auto)ironija
Apie HAIKU OPERĄ „SNIEGAS“ -
Saulius Vasiliauskas. Poezijoje ir muzikoje tirpstantis rytų kultūros sniegas
Daina Habdankaitė. Apie tąsą ir pertrūkį
Sandra Fleišer. Sniegas ir penki pagrindiniai jo požymiai
Gediminas Kukta. Adatėlė ir žirklutės
Karolina Remeikaitė. Graži agonijos akimirka
Sigita Vaškelytė. Haiku opera „Sniegas“ - atgijęs ledo inkliuzas
Laūra Karnavičiūtė. Kai drugelio sparnus užkloja mirties šaltis
Rima Kasperionytė. Šalčio poezija operoje
Apie KRITIKŲ DISKUSIJĄ
Saulius Vasiliauskas. „Kokybiškos recenzijos versijos“ - dar vienas naujosios operos spektaklis
Apie NOA KŪRYBINĖS DIRBTUVES -
Sigita Vaškelytė. Kolaboracinis muzikos teatras kvietė kurti per žaidimą
Menų faktūros inf.