Gulinėjimas komedijos fotelyje

Rūta Oginskaitė 2008-03-11 Lietuvos rytas / Mūzų malūnas, 2008 03 10

aA

ihgvuyf

Laiko patikrinta komedija – apie prancūzišką Don Žuaną

Reklamuodama savo naują produktą – komediją „Boeing Boeing“ – agentūra „Baltic Music“ pabrėžia jo prancūziškumą ir legendiškumą.

Suprask, ir mūsų šalies teatro publikai pagaliau priėjo eilė bent pauostyti, kas kone pusę šimtmečio be paliovos džiugino prancūzų ir likusio kultūringo pasaulio žiūrovus.

Pasirodo, pasaulis lydosi nuo keliagubos meilės istorijos – kai vienas vyriškis duodasi su trim meilužėm, kol pagaliau jos visos nesusiduria.

Nenorėjo pasiūlyti šlamšto

Į naują agentūros „Baltic Music“ spektaklį gundė ateiti ne bet kas, o „Urvinio žmogaus“ prodiuseriai. Ketvirtą sezoną įvairiuose Lietuvos miestuose vaidinama komedija išgarsėjo kaip puiki pramoga. Gal būt labiau – kaip gero artisto gerai vaidinamas geras tekstas.

Už „Urvinį žmogų“ – šlovė jo dramaturgui Robui Beckeriui, režisieriui Kostui Smoriginui ir aktoriams Dainiui Kazlauskui, Dariui Meškauskui, Vaidotui Martinaičiui. Ir pačiai agentūrai, kad, susidomėjusi teatru, padarė gerą prekę.

„Jaučiamės įsipareigoję prieš savo žiūrovus“, aiškino prieš naują premjerą jos rengėjai, „juk negalime pasiūlyti bet kokio šlamšto, pavadinto komedija“.

Autorių jaunystė lindi chaose

Šitoks įsipareigojimas – nesiūlyti bet kokio šlamšto – dabar, po „Boeing Boeing“ premjeros skamba kone kaip anekdotas. Nesakau, kad jie pasiūlė būtent šlamštą. Bet darbas nepadarytas. Matai tik jo kryptį – juokinti.

„Boeing Boeing“ darė jauni žmonės – net ne trisdešimtmečiai, bet jų jaunystė liko giliai paslėpta po visiška vidutinybe, chaosu, kurį galėjo sutverti bet kas.

Žiūrėdamas šitą vaidinimą, gali ramiausiai apsirikti, kad patekai į Nacionalinio dramos teatro „Meilę pagal grafiką“ ar kitą bet kurio teatro komediją, nors gal labiau – į eilinį televizijos serialą, kažkodėl rodomą scenoje.

„Boeing Boeing“ finale susiporavo (iš kairės) plepioji Žaklina (L.Rastokaitė) su palaidūnu Bernaru (L.Pobedonoscevas) ir drovusis Roberas (R.Cicėnas) su karinga Žiudita (G.Latvėnaitė). „Baltic Music“ archyvo nuotrauka

Atrodo, režisierius Simonas Aškelavičius per daug pasitikėjo Marco Camoletti tekstu, kuris bent jau Paryžiaus publiką linksmina, anot reklamos, jau 44 metus. Pasitikėta ir jaunais, televizijos išpopuliarintais artistais – Leonardu Pobedonoscevu, Ramūnu Cicėnu, Gintare Latvėnaite. Lyg spektakliui užtektų, kad jie apskritai gabūs, o dar ir atpažįstami.

Kas gali būti juokinga

Vaidinant situacijų komediją, labai svarbu tikslumas, atlikimo švara. O pažiūrėkime, kas darosi lietuviškame „Boeing Boeing“ variante. Be saiko spalvotame Andželikos Šulcaitės scenovaizdyje (dizainerio butas!) blaškosi jauni artistai, sugalvoję savo personažams po vieną kitą bruožą. Skystoka poros valandų vaidinimui.

Eglės Gabrėnaitės grožis, talentas ir sąmojingumas išnaudojamas tarnaitės vaidmeniui – ir artistė tampo po sceną dulkių siurblį, uždarinėja duris ir turi vieną scenelę vaidybai. Bet štai R.Cicėno vaidinamas nerangusis, kampuotų judesių Roberas – lovelaso klasės draugas – bando kaip nors atsigulti ant įmantrios formos fotelio. Tuoj užsiklyksim nuo nenumaldomo juoko?

Gaila. Stebime tik sumanymą – prajuokinti. Tai dar neatidirbtas triukas, kad vertėtų jį kartoti kiekviename vaidinime. Pakviesk bet kurį žiūrovą įveikti tokį fotelį, ir gal bus dar juokingiau?

„Urviniu žmogumi“ prodiuseriai užsidirbo autoritetą, o rodydami „Boeing Boeing“ rizikuoja jį sumenkinti.

recenzijos
  • Degantis ir uždegantis teatru

    Skaitydamas Gyčio Padegimo mintis knygoje „Įtariamas Padegimas“ ne sykį pagalvoji, kad režisierius būtų puikus teatrinių portretų kūrėjas, nes labai taikliai charakterizuoja menininkus, su kuriais bendradarbiavo.

  • Vaikystė nevaikiškam spektakliui

    D. Krymovo mintis, jog šis spektaklis – tai requiem gimusiems ir negimusiems vaikams, leidžia priimti jo paveiksliškumą, tačiau kartkartėmis tai primena ne kūrinį, o pamąstymus-etiudus vaikystės tema.

  • Istorijos ir abstrakcijos

    „Legendoje“ kompozitoriaus Antano Jasenkos muzika kuria choreografiją ir šokėjų jausmus įkvepiančią atmosferą, apibendrintą senųjų laikų apmąstymo, prisiminimo nuotaiką.

  • Liūdna LEGENDA

    Mūsų šokio mene, reflektuojančiame istorinius įvykius ar asmenybes, ryškėja liūdesio, simbolių, savirefleksijos, aukštų substancijų, transcendentinis pasakojimas.

  • Sriubos valgymas prieš pasaulio pabaigą

    Kodėl tiek daug kalbu apie vaidmenis? Nes nieko daugiau spektaklyje „Tiesiog pasaulio pabaiga“ nėra. Toks V. Masalskio metodas: apsivalyti nuo visko, kas nereikalinga, palikti tik žmogų.

  • Utopiško(s) ryšio paieškos

    Choreografė Greta Grinevičiūtė savo darbuose ieško nesamų ryšių galimybių, esamiems – įtvirtinimo modelių ir būdų nusikratyti visuomenės primestų ryšių būtinybės.

  • Kaip žmonės kenčia ir kaip mylisi

    Režisierius Jonas Kuprevičius su bendraamžiais aktoriais sukūrė tikslų ir aiškų savo kartos portretą. Pagalvojau, kad kiekvienai kartai reikėtų turėti savo „Shopping and Fucking“.

  • Skrosti skausmingą praeitį

    Uršulės Bartoševičiūtės „Savižudybės anatomija“ atspindi šiuolaikinę, individualią ir visuomeninę tendenciją – atvirai skrosti traumines patirtis ir judėti jų įsisąmoninimo link.