Jaunųjų kritikų recenzijos konkursas

2011-04-20 Menų faktūra, 2011 04 12
Scena iš „Geros dienos!“. Kęstučio Serulevičiaus nuotrauka

aA

Festivalis „Naujosios operos akcija“ paskelbė jaunųjų kritikų recenzijų konkursą, kuriame galėjo dalyvauti visi norintys. Skelbiame recenzijas apie jau parodytus kūrinius ir kūrybines dirbtuves, kasdien jos bus papildytos naujais vertinimais. Laikydamiesi konkurso principo pateikiame recenzijas neredaguotas - manome, tai padėtų skaitytojams susidaryti įspūdį apie konkurso dalyvius, kurie, tikimės, neapleis šio žanro ir ateityje.

Drauge primename, kad balandžio 13 d., trečiadienį, 18 val. Menų spaustuvės Infotekoje vyks šiuolaikinės operos kritikų apskritojo stalo diskusija „Kokybiškos recenzijos versijos“. Dalyvaus šokio kritikė Vita Mozūraitė, muzikos kritikė Jūratė Katinaitė, teatro kritikas Vaidas Jauniškis, jaunieji kritikai, operų kūrėjai, atlikėjai ir žiūrovai. Diskusiją moderuos muzikologė Veronika Janatjeva.

 

 

Apie visą NAUJOSIOS OPEROS AKCIJĄ

Milda Brukštutė. Vienkartinės NOA festivalio premjeros

Sigita Vaškelytė. NOA: (ar) rekomenduotum draugui

Saulius Vasiliauskas. Iš ko susideda naujoji opera

Liepa Aukštaitė. Naujosios operos operacinė

Jūratė Bakaitė. Iliuzijų pasauly:  tarp skaitmeninės ir kvaišalų tikrovių

 

Apie OPERĄ „GALINĖ LINIJA“

Simona Smirnova. Tarp parodijos ir prevencijos

Gediminas Kukta. „Skaudanti“ opera

Laima Slepkovaitė. Opiumo liaudžiai perdozavimas

 

Apie OPERĄ „I HATE MOZART!

Saulius Vasiliauskas. Ar laimingas buvo Amadėjus, kurdamas Mocartą

Audronė Motiejūnaitė. Kai antipatija virsta atspirties tašku naujam meno kūriniui

 

Apie OPERĄ „NR.LIEPA“

Daina Habdankaitė. Mūzos prieš kūrėją, arba ką pasakytų Froidas

Sigitas Mickis. Jautrumo galia

Ernestas Noreika. Nr. Liepa + Nr. Jis = Nr. Žiovulys


Apie OPERĄ ID

Vaiva Mikelionytė. Tarp realybės ir fantazijos

Rima Kasperionytė. Opera ID: fenomenologinė žanro ieška

Austėja Adomavičiūtė. Alternatyvios realybės labirintai

Sigitas Mickis. Kur tai veda?

Sandra Fleišer, Laūra KarnavičiūtėNRA: pokalbis virtualios-intermedialios felacijos tema

Gediminas Kukta. Irkos tragedija. XXI amžius

Ernestas Noreika. ID arba Romeo ir Džiuljeta kalbasi skaipu

 

Apie OPERĄ „GEROS DIENOS! -

Živilė Janulevičiūtė. Labadienačiūgerosdienos, arba graudi dailėtyrininkės dalia

Rasa Kavaliauskaitė. Buitiniai ir egzistenciniai šauksmai prekybos centruose

Vaiva Mikelionytė. Skundas Vilniaus apygardos administraciniam teismui

Simona Smirnova. Kanuto Rusecko Pjovėjų choras

Bernadeta Petrauskytė. Nepatogi opera „Geros dienos!“

Gedmintė Samsonaitė. Visiškai viena, niekam nereikalinga

Aurimas Minsevičius. Robotas irgi žmogus

Daina Habdankaitė. Tebūnie pašlovintas mūzų vartojimas

Nerijus Cibulskas. Dirbk-pirk-mirk manifestas

Ernestas Noreika. Veidrodžio tiesos: vaidiname patys save

Saulius Vasiliauskas. Naujosios operos pagalba iškoduota brūkšninė (auto)ironija

 

Apie HAIKU OPERĄ „SNIEGAS -

 Saulius Vasiliauskas. Poezijoje ir muzikoje tirpstantis rytų kultūros sniegas

Daina Habdankaitė. Apie tąsą ir pertrūkį

Sandra Fleišer. Sniegas ir penki pagrindiniai jo požymiai

Gediminas Kukta. Adatėlė ir žirklutės

Karolina Remeikaitė. Graži agonijos akimirka

Sigita Vaškelytė. Haiku opera „Sniegas“ - atgijęs ledo inkliuzas

Laūra Karnavičiūtė. Kai drugelio sparnus užkloja mirties šaltis

Rima Kasperionytė. Šalčio poezija operoje


Apie KRITIKŲ DISKUSIJĄ

Saulius Vasiliauskas. „Kokybiškos recenzijos versijos“ - dar vienas naujosios operos spektaklis


Apie NOA KŪRYBINĖS DIRBTUVES -

Sigita Vaškelytė. Kolaboracinis muzikos teatras kvietė kurti per žaidimą


Menų faktūros inf.

 

recenzijos
  • Besivejant gulbę iš padangos

    Spektaklis „Pažadink savo vidinę deivę“ ne pamokslauja, o kviečia kartu juoktis – iš savęs, iš absurdiškų, bet įspūdingai pateiktų praktikų, ir iš visko, kas galbūt pernelyg rimtai pateikiama mūsų kasdienybėje.

  • Pakibęs tarp praeities ir dabarties

    Vilniaus senojo teatro transformacijos – jau atskira tema, tačiau spektaklyje „Toli toli“ paliečiamas įdomus aspektas – kaip tuos pokyčius išgyvena ir supranta aktoriai ir teatro kolektyvas.

  • Nesmurtinė lėlės prigimtis

    Kone pramoginio žanro siausmas, idealiai tinkamas restoranų aplinkai, virsta aktorę transformuojančia terapija, o daugeliui gerokai įkyrėjusi Édith Piaf muzika – artefaktu, kuris leido ištverti baisiausias gyvenimo minutes.

  • Iščiupinėjant, išglostant kūnus

    Čia vyksta intymi pažintis: scenoje šie kūnai turi pakankamai laiko vienas kitą atidžiai apžiūrėti, apčiupinėti ir nuglostyti. Pasitikėjimui sukurti tarp veikiančiojo ir žiūrinčiojo taip pat paliekama užtektinai laiko.

  • Be pauzių

    „When the bleeding stops“: spektaklis čia reikalingas kaip susitikimo forma, atvirumo įrankis. Kol kiekviename kambaryje neįvyks daugiau atvirų, gėdos atsikračiusiųjų pokalbių, dar ilgai šis projektas nenustos būti aktualus.

  • Apie sustojimus, atsisveikinimus ir pažadus

    Spektaklis „Arrivederci“ yra atsisveikinimas. Atrodo, kad režisierius ne tik referuoja, bet ir bando užbaigti kituose spektakliuose („Jona“, „Makbetas“, „Sala, kurios nėra“) pradėtas dramaturgines linijas.

  • Kas būtų, jei nustotų rūgti kopūstai?

    Keistumas meno kūrinyje savaime nėra trūkumas, dažnai net priešingai, bet „Fermentacijoje“ jis tiesiog nuobodus. Siužeto posūkiai ne stebina, o smegenų ekrane įžiebia užrašą KPŠ.

  • Mirtis lietuviškame užmiestyje

    Nurodoma, kad Jasinsko ir Teteruko režisuota „Chroma“ – „pasakojimas apie kalbos, vaizdo ir žmogaus grožio troškimo ribas“, tačiau man spektaklis suskambėjo kaip engtų ir neigtų jausmų prasiveržimas.