Atrodo, jog menas nebegali kelti nemalonių klausimų, tiesiog turi paklusti publikos norams. Kita vertus, ar nepamirštama, kaip reikia klausti?
„Dansemos“ organizatoriams trečiasis festivalis – tai milžiniškas žingsnis į priekį, o Lietuvos mažųjų žiūrovų auditorijai – tikra šventė, padedanti pažinti, suprasti ir pamilti šiuolaikinį šokį.
Keturioliktasis „Naujasis Baltijos šokis” – labiau krizinis nei tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis. Bet netikėtai ši savybė padėjo Lietuvos choreografams būti labiau pastebėtiems, nepaskęsti, kaip kad buvo ankstesniuose festivaliuose, užsienio choreografų spektaklių gausoje.
Inscenizuodamas pirmąją Ivaškevičiaus pjesės dalį režisierius Rimas Tuminas, regis, pabrėžia, dar labiau išryškina atotrūkį tarp solidžios praeities asmenybės ir „nesolidaus“ jos atgaivinimo būdo.
Keturi „Idioto” veiksmai privertė susimąstyti, kad Nekrošiaus ir Dostojevskio meniniai pasauliai galbūt yra tiesiog organiškai svetimi vienas kitam, „neišverčiami” vienas į kitą… Kodėl niekaip neišsijungia palyginimų mechanizmas, kuris apskritai neturėjo įsijungti?
Lietuvoje seniai laukta ir Jevgenijaus Vachtangovo teatro iš Maskvos, ir Rimo Tumino darbų, sukurtų šiame jo vadovaujamame teatre. Pirmuoju gastrolių spektakliu buvo pasirinktas Antono Čechovo „Dėdė Vania”.
Labai stipri vizualioji pastatymo pusė, kuria ir grindžiamas visas spektaklis, padaro meškos paslaugą esminiam spektaklio elementui – ji gerokai pralenkia aktorines scenas.
Tokia kiek padrikų minčių virtinė plūstelėjo galvon sėdint vos penktadaliu užpildytoje Vilniaus teatro „Lėlė” didžiojoje salėje ir stebint legendinio mūsų lėlių dailininko Vitalijaus Mazūro režisuotą spektaklį suaugusiems „Privati valda”.
„Mylimiausių” nepavadinsi metų sensacija ar pribloškiančiu atradimu. Tai – tiesiog skoningas ir kokybiškas kūrybinės grupės darbo rezultatas.