Nieko nuostabaus, kad šiųmetėje Europos kultūros sostinėje Stavangeryje buvo rodytas Oskaro Koršunovo režisuotas spektaklis. Jono Fosse pjesės „Tos akys“ pastatymas – tai jau ketvirtas Koršunovo darbas Norvegijoje.
Šių metų Europos kultūros sostinė Stavangeris garsina ir Lietuvos vardą. Nedidelis Norvegijos miestas, tapęs atviru kultūrai uostu, vienu iš tarptautinių partnerių pasirinko režisierių Oskarą Koršunovą ir jo vadovaujamą teatrą.
„Spektaklis meta iššūkį ir klausia mūsų, kas esame, iš kur atėjome ir kur einame“, – taip Oskaro Koršunovo spektaklį „Tos akys“ įvertino Norvegijos žiniasklaida.
Kai perskaitai pjesę „Keltininkas“ prieš akis bematant išdygsta visa aibė lietuvių dramaturgiją persekiojančių problemų.
Simboliška į Rusų dramos teatrą eiti žiūrėti lietuvių nacionalinės dramaturgijos.
Pjesėje „Keltininkas“ viskas gan taisyklinga ir tarsi intelektualiai sąmojinga, bet svarių žodžių tuštuma nepažada jokios gyvesnės dramos ir klaidžioja tarp pakyrėjusių Sigito Parulskio trijų pušų – kūno ir jo mirties, sekso ir dievoieškos.
Druskininkų „Eglės“ sanatorijoje įvyko ypatinga premjera, svarbi ne tik dėl to, kad teatro žiūrovai susitiko su Vilniuje gimusio pasaulinio garso rašytojo Romaino Gary romano „Gyvenimas dar prieš akis“ herojais…
Režisierius pasitiki pjesės autoriaus idėjomis, tačiau sudėliojęs kelis ryškesnius savo koncepcijos akcentus, visgi šykšti žiūrovui pateikti originalesnę spektaklio formos interpretaciją, o idėjinį reginio turinį kone visą palieka vadelioti aktoriams.
„Naujosios dramos akcijos“ dešimtmečio proga jos rengėjas Audronis Liuga pagarsino ne vien Dievo, bet ir festivalio vadovo įsakymus. Veždamas tik tai, kas jam pačiam patinka, jis renginį paverčia elitiniu.