Dar aną rudenį Lietuvos rusų dramos teatro vadovybė rimtai svarstė, ar verta iškilmingai minėti 70-ojo sezono pradžią. Teatro darbuotojai tyrinėjo ir archyvus, ir istorinę literatūrą, bet nerado jokio fakto, kuris suteiktų pretekstą tokiam jubiliejui ir tokiai šventei.
Minint šokėjos, choreografės ir šokio pedagogės Danutės Nasvytytės 100 metų sukaktį, festivalis dedikuojamas šiai nedaug kam žinomai, tačiau labai įtakingai šokio istorijoje kūrėjai.
Meninėje tarptautinės šokio mugės programoje parodyta klaipėdiečių teatro „PADI DAPI Fish“ spektaklio „Dior in Moscow“ ištrauka sužavėjo vakariečius.
„Lietuviškas fokusas“ Ukrainoje: nė vienas iš šį projektą sudarančių renginių nėra formalus, nuleistas „iš viršaus“.
LNOBT vadovas juokavo gyvenantis pagal amerikietišką standartą: dirbsiąs iki 70 metų, o po to – „kaip Dievas duos“. Iki to brūkšnio jam liko aštuoneri metai.
Jau žinoma, kas pretenduos į šių metų nacionalines kultūros ir meno premijas – tarp 28 kandidatų yra penki teatro menininkai.
Festivalio kontekste numatyti ir nemokami edukaciniai bei festivalio klubo renginiai: dokumentinių kino filmų ir dramaturgijos tekstų ekranizacijų peržiūros, tarptautinė jaunųjų teatro kritikų konferencija bei tradiciniai susitikimai su užsienio teatro kūrėjais.
Šių metų festivalio programoje reikšmingiausia vieta atitenka Izraelio choreografei Sharon Eyal. Kiekviename jos spektaklyje švenčiama kūno, įsiklausančio į save, pergalė.
Alfredo de Musset pjesės „Fantazijus“ vertėja Akvilė Melkūnaitė papasakojo apie autorių ir jo kūrinį, kuris repetuojamas Vilniaus mažajame teatre.