Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA) šiemet startuoja nauja Teatro meno studijų programos specializacija – Scenos meno studijos. Studijuodami pagal šią specializaciją būsimi scenos meno kritikai ir tyrėjai mokysis analizuoti ne tik teatro, bet ir šiuolaikinio šokio, Lietuvoje kelią vis sparčiau besiskinančio šiuolaikinio cirko procesus. Be to, būsimi scenos meno studentai įvaldys komunikacijos meną – nuo kūrybinio rašymo iki naujų garso ir vaizdo formatų.
Scenos meno studijos – tai vienintelė Lietuvoje specializacija, skirta visoms scenos meno formoms analizuoti. Studijos padės lavinti tiek analitinius, tiek praktinius gebėjimus, pritaikomus įvairiose šiuolaikinėse medijose. Tad Scenos meno studijos – puikus pasirinkimas tiems, kam įdomu diskutuoti apie spektaklius, patinka rašyti ar kurti turinį kitais šiuolaikiniais formatais, kas nori suprasti scenos meno praeitį, dabartį ir prisidėti formuojant ateitį.
„Tam, kad būsimieji scenos meno kritikai rastų kūrybiškų formatų savo mintims reikšti, į Scenos meno studijas įtraukėme tokius dalykus kaip kūrybinis rašymas ir rašymas teatrui – tai pjesių kūrimo pagrindas. Be istorijos žinių ir gebėjimo analizuoti teatro procesus, šios studijos suteiks galimybę rašyti kūrinius teatrui, bendradarbiauti su studijuojančiais būsimaisiais režisieriais ir šokio kūrėjais, prisidėti prie jų diplominių darbų“, – apie naują Lietuvos muzikos ir teatro akademijos specializaciją pasakoja teatrologė, scenos meno kritikė, humanitarinių mokslų daktarė Goda Dapšytė.
Kadangi Scenos meno studijos skirtos įvairiems scenos menams nagrinėti, suplanuota, kad studentai turėtų galimybę su jais susipažinti ir į juos pažvelgti iš skirtingų perspektyvų: dramos spektaklių analizę dėstys teatrologai, šokio – choreografai, taip pat pirmąkart Lietuvoje bus dėstoma šiuolaikinio cirko raidos disciplina.
„Svarbu ir tai, kad studentus mokysime ne tik rašyti tekstus, bet ir garso, vaizdo montažo pagrindų ir technikų – visa tai suteiks galimybę scenos meno kritikams ir tyrėjams naudotis ne tik jau esamais formatais scenos menui reflektuoti, tai yra ne tik kurti tinklalaides ar vaizdo tinklaraščius, bet ir surasti naujų formų ir taip pasiekti daugiau skirtingų auditorijų“, – teigia G. Dapšytė. Teatrologė taip pat priduria, kad „tam tikra prasme scenos meno kritikai žinomumu gali konkuruoti net ir su scenos menininkais bei atlikėjais, nes kritiko scena – žiniasklaida ir medijos, pritraukiančios tūkstantines auditorijas“.
Naujos – Scenos meno studijų – specializacijos studentai mokysis vertinti scenos meno procesus istoriniame, kultūriniame ir socialiniame kontekstuose, taip pat suprasti teatro kūrybinius procesus, vesti renginius, kuruoti parodas šiuolaikinėse kultūros bei meno institucijose. Baigusiųjų Scenos meno studijas laukia karjera žiniasklaidos ir komunikacijos srityse, scenos meno organizacijose, festivaliuose ir scenos meno tyrimų projektuose.
LMTA informacija