„Menų faktūros“ skaitytojų favoritai

2022-01-06 menufaktura.lt
Teatrologės Ugnės Kačkauskaitės recenzija 2021-aisiais sulaukė daugiausia „Menų faktūros“ skaitytojų dėmesio. Nuotrauka iš „Sirenų“ festivalio archyvo
Teatrologės Ugnės Kačkauskaitės recenzija 2021-aisiais sulaukė daugiausia „Menų faktūros“ skaitytojų dėmesio. Nuotrauka iš „Sirenų“ festivalio archyvo

aA

2021-aisiais „Menų faktūros“ redakcija sulaukė džiuginančios skaitytojų gausos - skaitytojų bendruomenė ir toliau augo! Praėjusiais metais daugiausia dėmesio jūs skyrėte Komentarų, Recenzijų ir Tyrimų skiltyse publikuotiems tekstams. Tarp populiariausių publikacijų - ir žinios iš užsienio scenų.

Pernai „Menų faktūra“ pristatė ypač daug originalaus turinio - išpublikuota daugiau kaip 120 specialiai šiai svetainei sukurtų ir parengtų tekstų, o kai kurie spektakliai sulaukė išsyk dviejų ar trijų recenzijų. Antra tiek straipsnių, komentarų ir recenzijų buvo perpublikuota iš mūsų partnerių leidinių - savaitraščių, žurnalų ir interneto svetainių, - dėkojame su „Menų faktūra“ draugaujančioms redakcijoms ir, žinoma, jų redaktoriams! Taip pat „Menų faktūros“ iniciatyva buvo parengta tikslinių publikacijų šiuolaikinio šokio, naujojo cirko, performanso ir šiuolaikinio muzikos teatro temomis; bendradarbiavome su naujais autoriais - kompetentingais šių temų žinovais.

Štai autoriai ir temos, labiausiai dominusios skaitytojus 2021 metais:

 

RECENZIJOS

Ugnė Kačkauskaitė - Maištaujantis žmogus pagal Vilmą Pitrinaitę: anarchija, gimstanti tarp sienų (6170)

Ingrida Ragelskienė - „Debesys“ - impulsas transformacijai (5921)

Vaiva Martišauskaitė - Laido riterių triukai (5158)

Kristina Steiblytė - Ariadnė atėjo tuščiomis (5124)

Ramunė Balevičiūtė - Žaidimas su „Faustu“ (4904)

Rimgailė Renevytė - Spektaklis, kuris neįvyko (4765)

Rimgailė Renevytė - Mane vadinti galite kaip norit (4415)

Dovilė Zavedskaitė - Simuliacijos estetika (3849)

Rima Jūraitė - Ano šimtmečio „Traviata“ (3254)

Dovilė Zavedskaitė - Saikas, susikaupimas, dialogai (3185)

Ingrida Ragelskienė - Testas sakralumui - neigiamas (2570)

Aušra Kaminskaitė - Teatro neatlaikančios istorijos (2245)

Jūratė Katinaitė - Sveika sugrįžusi, „Traviata“! (2025)

 

KOMENTARAI

Rūta Oginskaitė - Vasaros veranda: nuostabi vieta šiandienos pasirodymui (5091)

Dovilė Zavedskaitė - Susigrąžinti kūnus. Pokalbis su šokio-judesio ir kūno terapeute Rasa Biriete (5077)

Ramunė Balevičiūtė - „Materia Magica“ kaip nuotykis ir įkvėpimas (4306)

Rūta Oginskaitė - Pavasario veranda: filmai apie aktorius (4037)

Birutė Pankūnaitė - Istorija su laiminga pabaiga. Performanso menas Lietuvoje (4006)

Dovilė Zavedskaitė - Galios sociologija: kai dominuojantys tampa dominuojami savo dominavimo. Pokalbis su sociologu Tadu Šarūnu (3643)

Parengė Sigita Ivaškaitė - Scenografas Dickas Birdas: scenovaizdis gali tapti visiškai neįkvepiančia erdve (3536)

SAMLINGEN, iš anglų kalbos vertė Diana Gancevskaitė - Rankraštis postšokio publikacijai (3430)

Pokalbį moderavo Aušra Kaminskaitė - Naujasis cirkas Lietuvoje: kaip pritraukti publiką? (3407)

Rūta Oginskaitė - Rudens veranda: apsikabinti (3205)

Helen Mirren, iš anglų kalbos vertė Diana Gancevskaitė - Teatro dienos žinia: teatras gyvuos (3122)

Ramunė Balevičiūtė - Ar aktorystė turi savo „galiojimo laiką“? (3114)

Pokalbį moderavo Rasa Murauskaitė - Radijo laida: Šiuolaikinės operos būvis Lietuvoje (2988)

Dovilė Zavedskaitė - Kam mums reikia sunkaus teatro? (2792)

Vaidas Jauniškis - Erotika ir matematika (2723)

Parengė Aušra Kaminskaitė, iš anglų kalbos vertė Veronika Janatjeva - Mokslo žvilgsnis į cirką. Ištrauka iš Johno-Paulo Zaccarinio disertacijos (2721)

Dovilė Zavedskaitė - Teatras - jos namai (2707)

Parengė Rūta Oginskaitė - Jūratė Paulėkaitė ir spektaklio dangus (2704)

Rusnė Kregždaitė - Scenos kūrėjų socioekonominė ir kūrybinė padėtis (2613)

Rimgailė Renevytė - Trupančios trupės (2608)

Dovilė Zavedskaitė - Galios teisė: priekabiavimas mūsų visuomenėje vis dar per daug normalizuotas. Pokalbis su Birute Sabatauskaite (2534)

Milda Mičiulytė - Teatras ir tikrovė pagal José Ortegą y Gassetą (2469)

Monika Jašinskaitė - Regionų teatrų atskirtis: ar ji vis dar egzistuoja? (2415)

Kristina Steiblytė - Naujieji europiečiai (2397)

Vaidas Jauniškis - „Šermukšnis“, kirtęs kryžkelę (2291)

Rima Jūraitė - Opera iš ekranų: nuostoliai ir naudos (2207)

Rūta Oginskaitė - Žiemos veranda: prasti popieriai (2173)

Monika Citvaraitė-Lansbergienė - Belaukiant šiuolaikinio cirko (2159)

 

TYRIMAI

Silvija Čižaitė-Rudokienė - Kultūra regionuose XXI a.: Raseinių rajono atvejis (I) (7765)

Ramunė Balevičiūtė, Agnė Jurgaitytė-Avižinienė - Pabėgti nuo triukšmo ir prožektorių šviesų (5673)

Aušra Kaminskaitė - Autobiografijos scenoje: ką ir kieno sąskaita gydo menas? (4196)

 

UŽSIENYJE

Parengė Rima Jūraitė, iš italų kalbos vertė Ramunė Brundzaitė - Romeo Castellucci: „Teatras internete yra kvailystė“ (12 347)

Parengė Diana Gancevskaitė - Teatro erdvės reikšmė žvelgiant į praeities pandemijas (12 245)

Parengė Rima Jūraitė - 2021-ųjų Venecijos teatro bienalėje „Auksinį liūtą“ pelnė lenkų režisierius K. Warlikowskis (11 869)

Parengė Rima Jūraitė - Karališkasis operos teatras atvers duris gegužę (9 307)

Alma Braškytė - Postindustrinės vienatvės zondas: giliai, giliau, dar giliau (3 941)

 

Dėkojame autoriams, kad rašote, o kolegoms, kūrėjams ir scenos menais besidominčiai auditorijai - kad skaitote!

„Menų faktūros“ redakcija

Naujienos