Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) apdovanojo „Metų solistus“ - artistus, kurių pasirodymai 2019-ųjų spektakliuose buvo pripažinti geriausiais. Taip pat įteikta „Padėkos premija“ už ilgametį nepriekaištingą darbą teatro ir jo žiūrovų labui. Visiems laureatams publikos akivaizdoje įteikti garbės raštai, teatro rėmėjų įsteigtos piniginės premijos, „Laikrodžių centro“ skirtos dovanos bei dekoratyvinės statulėlės, kurių autorius - garsus stiklo menininkas Remigijus Kriukas.
„Išrinkti labiausiai apdovanojimo nusipelniusius iš didelio artistų būrio - sunki, bet maloni užduotis, tenkanti teatro ir jo kūrybinių kolektyvų vadovams. Šie „Metų solistų“ apdovanojimai ypatingi tuo, kad turime garbės juos įteikti įpusėjus jubiliejiniam, 100-ajam LNOBT sezonui. Linkiu, kad visi laureatai dar ilgai džiugintų mus savo pasirodymais šio teatro scenoje“, - pradėdamas ceremoniją, kalbėjo LNOBT generalinis direktorius Jonas Sakalauskas.
„Metų operos solisto“ titulas atiteko iškart dviem dainininkams: Rafailui Karpiui ir Liudui Mikalauskui, puikiai pasirodžiusiems Leonardo Bernsteino operetėje „Kandidas“. R. Karpis, premjerinio spektaklio pradžioje žengęs į sceną kaip Pasakotojas, pirmasis iš teatro artistų pradėjo 100-ąjį LNOBT sezoną.
„Be to, pernai dainavau Roberto Wilsono statytoje Giacomo Puccini operoje „Turandot“, kurią vadinčiau net ne metų, o dešimtmečio pastatymu mūsų teatre. Šiuo metu ruošiuosi operos „Lošėjas“ premjerai, kurioje dainuosiu Kunigaikščio Nilskio partiją. Sergejus Prokofjevas jai skyrė tik 16 taktų, bet parašė juos tokioje aukštoje tesitūroje, kad mažytė partija tenorams tampa gyvenimo iššūkiu“, - pasakoja R. Karpis, kuriam „Metų operos solisto“ premiją įteikė LNOBT rėmėjai Nerija ir Linas Sabaliauskai.
„Prisipažinsiu: „Kandido“ personažams kiekviename spektaklyje dar ieškau naujų spalvų. Tai ilgai trunkantis procesas - tarkim, tik pernai pajutau, koks turėtų būti Figaras Wolfgango A. Mozarto operoje „Figaro vedybos“, kurioje dainuoju beveik dešimtmetį. Mėgstu komiškus charakterinius vaidmenis, bet labai brangus ir Kapelijus Vincenzo Bellini operoje „Kapulečiai ir Montekiai“. O šį pavasarį susitiksime Gaetano Donizetti operos „Ana Bolena“ premjeroje, kurioje tapsiu Anglijos karaliumi Henriku VIII“, - žada L. Mikalauskas, kuriam „Metų operos solisto“ premiją įsteigė verslininkai Danutė ir Juozapas Budrikiai.
„Metų baleto soliste“ šįmet išrinkta vos prieš metus „Metų baleto vilties“ apdovanojimą atsiėmusi balerina Julija Stankevičiūtė. „Per tuos metus buvo daug nuveikta, prišokta, prisvajota, išmokta, sukurta... Brangiausi prisiminimai - „Baletų triptiko“ premjera bei „Kūrybinis impulsas“, kuriame pristačiau pirmąją savo pačios sukurtą šokio miniatiūrą, taip pat debiutai baletuose „Čipolinas“ ir „Spragtukas“. Nekantraudama laukiu ispanų choreografės Lolos de Avilos „Žizel“ redakcijos. Man tai - vienas gražiausių klasikinių baletų“, - teigia J. Stankevičiūtė, kuri ceremonijoje dalyvauti negalėjo, nes choreografui Martynui Rimeikiui šiuo metu padeda kurti naują spektaklį Poznanės operos teatre. Premiją „Metų baleto solistei“ įsteigė ilgametė LNOBT baleto trupės rėmėja Raminta Kuprevičienė.
„Metų operos viltimi“ pripažinta Monika Pleškytė sako, kad praėję metai buvo patys intensyviausi jos scenos karjeroje. Pernai jos sopranas skambėjo premjerose „Kandidas“, „Amžinybė ir viena diena“, „Džanis Skikis“, jaunoji solistė sėkmingai debiutavo W. A. Mozarto operoje „Figaro vedybos“. „Daugelis mano ankstesnių vaidmenų buvo sukurti operetėse. Jaučiu, kad savo potyriais ir emocijomis jau bręstu operiniam repertuarui ir norėčiau drąsiau sukti šia linkme. Nors sopranų konkurencija itin didelė, man darbų netrūksta: būna, kad rytais repetuoju viename Lietuvos mieste, o vakarais dainuoju kitame“, - atvirauja M. Pleškytė.
„Metų baleto viltimi“ išrinkta antrą sezoną LNOBT baleto trupėje šokanti britų balerina Jade Longley. Anglijos nacionalinio baleto mokyklos absolventė, besidairydama patrauklios trupės, sulaukė kelių šalių teatrų pasiūlymų, tačiau atidžiau juos pastudijavusi pirmenybę suteikė Lietuvai. „Man patiko atvira, draugiška jūsų daugiatautės baleto trupės atmosfera. Jau pirmaisiais metais čia turėjau galimybę dažnai pasirodyti scenoje, o jaunai balerinai vien tai yra didelė sėkmė. Šoku nedidelius vaidmenis baletuose „Spragtukas“, „Korsaras“, „Bajaderė“ ir kituose baleto trupės spektakliuose. Ateityje tikiuosi parengti juose pagrindinius vaidmenis, o didžiausia mano svajonė - šokti Džuljetą ir Žizel“, - teigia J. Longley.
„Metų operos vilties“ ir „Metų baleto vilties“ apdovanojimus laureatėms įteikė LNOBT paramos fondo „Orfėjo lyra“ direktorė Nijolė Galinienė.
Paramos fondas „Orfėjo lyra“ įsteigė ir „Padėkos premiją“, kuri buvo įteikta LNOBT vyriausiajam šviesų dailininkui Levui Kleinui, šias pareigas ištikimai einančiam jau 40 metų. Per šį laikotarpį L. Kleinas šioje scenoje sukūrė šviesų dizainą daugiau kaip 70-čiai operos ir daugiau kaip 60-čiai baletų pastatymų. Kartu su teatro artistais vyko į gastroles Ispanijoje, Olandijoje, Vokietijoje, JAV, Japonijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Graikijoje, Anglijoje, Egipte, Kinijoje ir kitose pasaulio šalyse. Už ilgametį nepriekaištingą darbą „Padėkos premiją“ L. Kleinui įteikė fondo „Orfėjo lyra“ direktorė N. Galinienė.