Radijo laida. Kaip prisijaukinti regionų publiką?

2022-01-10 menufaktura.lt

aA

Šįkart tinklalaidėje kalbamės apie kultūrą ir kūrybą Lietuvos regionuose. Tema labai plati ir gali pasirodyti kiek pabodusi, tačiau viešojoje erdvėje ji retai aptariama giliau. Keletą pastarųjų metų stebime realius Vyriausybės ir jai pavaldžių institucijų veiksmus, nukreiptus į kultūrinės atskirties mažinimą tarp gyvenančiųjų Lietuvos didmiesčiuose ir regionuose. Pirmiausia tai, be abejo, atsispindi naujose finansavimo programose bei atitinkamai finansavimo modeliuose deklaruojamuose prioritetuose.

Pastaraisiais metais mažesniuose šalies miestuose iš tiesų suaktyvėjo šiuolaikinių scenos menų atstovų gastrolės ir rezidencijos, jauni kūrėjai kiek dažniau kviečiami ir dažniau sutinka įsidarbinti nuo sostinės nutolusiuose teatruose. Be abejo, tai ne vien politinių sprendimų priėmėjų nuopelnas; jauni kūrėjai ir prodiuseriai žvalgydamiesi užsienio šalyse susipažino su gausybe sėkmingų darbo regionuose pavyzdžių. Tai - tarsi nauja mada, masinanti socialinės kūrybos prasmės ieškančius žmones, taip pat ir vizionierius, sugebančius įžvelgti regionuose puikių perspektyvų.

Vis dėlto, kalbant su keliones po regionus patyrusiais žmonėmis, beveik visuomet tenka išgirsti, kad spektaklių rodymas ne didmiesčiuose reikalauja kur kas daugiau pastangų nei jų pristatymas Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje. Kalbama, kad regionuose nepakanka pristatyti aukšto lygio kūrybą: kartu būtina vykdyti tiek žiūrovų, tiek vietinių darbuotojų edukaciją, nes prie šiuolaikinės kultūros apraiškų, kaip prie bet ko, kas nauja, reikia priprasti. Negalime tikėtis, kad žmonės ims vartoti kultūros produktus vien todėl, kad jie jiems pateikti. Tad šį pokalbį norėtųsi skirti klausimui: su kokiais kultūriniais iššūkiais susiduria kūrėjai, rūpindamiesi meno sklaida Lietuvos regionuose?

Visiškai atsitiktinai į pokalbį buvo pakviesti išimtinai šiuolaikinio šokio kūrėjai. Neturime įrodymų, kurie patvirtintų, kad šio meno atstovai skiria daugiau dėmesio kultūros sklaidai regionuose. Tačiau būtent šios srities atstovai nuosekliai, kantriai ir tikslingai keliauja po Lietuvos regionus, tad puikiai žino, su kuo tenka susidurti atvykus į regionus dirbti, o ne vien nukreipus ten finansavimą.

Nuotoliniu būdu pokalbyje dalyvavo: šokėja, choreografė, mokytoja, dėstytoja Lina Puodžiukaitė-Lanauskienė, Šeiko šokio teatro prodiuserė ir menininkų grupės „Žuvies akis“ pirmininkė Goda Giedraitytė ir šokėjas, choreografas, trupės „Nuepiko“ įkūrėjas Marius Pinigis. Pokalbį moderavo scenos menų kritikė Aušra Kaminskaitė.

Radijo laidą kviečiame pasiklausyti čia: „Kaip prisijaukinti regionų publiką?“

Radijo laidą finansuoja Lietuvos kultūros taryba

Komentarai
  • Iš mūsų vaidybų (XXI)

    Krystiano Lupos spektaklių aktoriai saugo savo personažų paslaptis, kaip gyvenime tai daro žmonės, ir atsiveria tik ypatingomis akimirkomis. Todėl veikėjai yra tokie tikri, kaip ir aktoriai.

  • Įkalinančios patirtys ir gyvūnų pasakojimai (2)

    Latvijos scenos meno kritikių Ievos Rodiņos, Vēsmos Lēvaldės, Ērikos Zirnės ir Laumos Mellēnos-Bartkevičos žvilgsnis į Klaipėdos teatro festivalio „TheATRIUM 2024“ Lietuvos teatro vitriną.

  • Ofelija baseine (1)

    Latvijos scenos meno kritikių Ievos Rodiņos, Vēsmos Lēvaldės, Ērikos Zirnės ir Laumos Mellēnos-Bartkevičos žvilgsnis į Klaipėdos teatro festivalio „TheATRIUM 2024“ lietuviškąją vitriną: „Requiem“.

  • Lietuva – Latvija: operos sezonai

    Kai premjeroms pasirenkami vis tie patys nauji-seni kūriniai, jie toliau niveliuoja operos teatrų veidus, tad pridėtinės vertės jų repertuarams gali suteikti nebent autentiška, konceptuali spektaklių režisūra.

  • Kaip nepaklysti šiuolaikinio cirko konceptuose?

    Alexanderiui Vantournhoutui pavyksta išlaikyti balansą tarp konceptualumo bei intriguojančio techninio atlikimo, o Marie-Andrée Robitaille dėl asmeninės pažangos rizikuoja būti nesuprasta.

  • Avys Obelynėje, švelnumas Chemijos rūmuose

    Manau, kad kiti miestai pavydi Kaunui. Nes Kaunas turi daug vietų, kur gali rodytis teatras. Bet vietų turi visi, o festivalį „ConTempo“, kuris moka tas vietas iškasti iš po žemių, – ne visi.

  • „ConTempo“: interaktyvumas, atmintis, vizualiniai pasakojimai

    Pirmieji festivalio programos kūriniai liudijo jos įvairiapusiškumą: siūlė įsitraukimo, istorijos pažinimo, atminties įprasminimo, menininko ir kūrybos refleksijos patirtis.

  • Visas miestas vaidina

    Kai kuriems žiūrovams festivalis SPOT jau tapo neatsiejama vasaros tradicija, kitiems – reta proga išbandyti pažintį su po gatvės meno skliautu telpančiomis cirko ar šiuolaikinio šokio disciplinomis.