Kad ir kaip dabar ministras kalbėtų apie pretendentų vizijas ir planus, ministerijai svarbu ne pati programa, o atsiskaitymas už ją ir finansų sudėliojimas į ekselio langelius.
Kiek menininkai domisi psichologija šiandien, kai psichologinis teatras dažnai laikomas nuobodaus ir pasenusio teatro sinonimu?
Gintaro Varno spektaklis „Juditos triumfas“, pasirodęs Kauno dramos scenoje po „Doriano“, patikina, kad ir mūsų režisierių kūryba kartais siekia estetiškai sustyguoto kūrinio lygmenį.
Pokalbis su režisierėmis Kamile Gudmonaite, Monika Klimaite ir Egle Švedkauskaite apie Lietuvoje vis dar gajų statusą „režisierė-moteris“ bei požiūrį į režisieres teatre ir visuomenėje.
„Geras kritikas yra profesionalus ir sąžiningas, nevizginantis uodegos, nenorintis visiems įtikti, nebijantis sulaukti nemalonių reakcijų. Sunku. Todėl ir neturime gerų kritikų gausos.“
Nevengiama ir nebijoma pristatyti įvairios seksualinės bei lytinės orientacijos veikėjų. Čia jie – viena iš daugybės identiteto dalių, o ne sureikšmintas ir viso žiūrovų dėmesio reikalaujantis tabu.
Spektaklis, nupintas iš subtilių kūno judesio, muzikinio garso, šviesų ir kūnų-objektų formų jungčių scenos erdvėje, daro gerai apgalvoto, preciziškai atliekamo, švaraus ir estetiško kūrinio įspūdį.
„Nedavė ramybės klausimas, ką patyręs profesionalas gali duoti jaunam. Bet pradėjusi tyrimą supratau, kad ir jaunas gali duoti vyresniam“, – teigia B. Mikalauskaitė, atlikusi kartų̃ teatre tyrimą.
Apie Kanovičiaus romanus sakoma, kad tai žydų gyvenimo Lietuvoje epas – spalvinga miestelių gyventojų kasdienybė iki Antrojo pasaulinio karo; jo romanais grįstas ryškus spektaklis „Nusišypsok mums, Viešpatie“.