Tomai Gailiutei, nepaisant klojimo teatro intonacijų balse, taip pat tinka energingos, patrauklios moters vaidmuo. Nedrįsčiau teigti, kad josios vaidmuo yra „suvoktas vidumi“, tačiau ji „maloniai žiūrisi“.
Režisieriui Vidui Bareikiui pirmajam Lietuvos scenoje pavyko gana tiksliai ir aiškiai parodyti mūsų teatrinę bendruomenę apnikusį šizofreninį nerimą, kylantį iš to, kad šiuo metu teatras daugiau ar mažiau reikalingas nebent tik pats sau.
Pasirinkdamas beprotnamio idėją, Gintaras Grajauskas tikrai nėra originalus, bet šiuo atveju toks pasirinkimas motyvuotas. Nes beprotnamis – bene vienintelė vieta, kur dvasinis nuogumas ir absoliuti sielos autentika yra suprantami ir pateisinami.
Delibes’as, pamatęs šią „Kopeliją“, nebeatpažintų savo kūrinio – spektaklio autoriai sukūrė beveik naują partitūrą, panaudodami ir kitų kompozitoriaus kūrinių epizodus. Tai suprantama – siekdami hofmaniško rezultato, jie negalėjo pasitenkinti skaidria, optimistine muzika, ieškojo niūresnių, grėsmingesnių muzikinių akcentų.
Stebint veiksmą pasirodė, kad „nežinojimas“ pasirinktas dar tikslingiau, nes pjesė kaip tik apie jį ir apie jau žinomų dalykų trapumą. Čia ne tik žiūrovai nežino, kur atsidūrę, bet ir scenoje veikiantys asmenys. Vienas kitam jie nei artimesni, nei tolimesni negu bet kuriam, sėdinčiam salėje.
… Bet juk O’Neillo pjesėje kaip personažų egzotiškos fantastinės svajonės simbolis figūruoja kapitono Adamo Branto burlaivis – kliperis? Burlaiviai, kaip žinia, neturėjo garo sirenų, jų signalas buvo varpas…
Areima, kaip tikras lietuviškai rusiškos režisūros mokyklos auklėtinis, „Prakeiktuosiuose“ situaciją ir veikėjų poelgius motyvuoja iš esmės psichologiškai. Bet psichologinė motyvacija čia – anaiptol nepakankama.
Daugiausia dėmesio Stanislovas Rubinovas sutelkia į darbą su aktoriumi, o apie visa kita, regis, nė nepagalvota. Režisierius naudojasi primityviomis detalėmis, jo sprendimai labai tiesmuki, tekstas perskaitytas pernelyg tiesiogiai, spektaklis atrodo kone mėgėjiškas.
Šio spektaklio personažai dažnai primena šachmatų figūras, judančias pagal neįveikiamas schemas. Kas tų schemų autorius? Dievai, likimas ar Sigmundas Freudas? Kas žaidžia šią partiją – O’Neillas ir Areima? Kas nugali?