Šiųmetės „Naujosios dramos akcijos“ pirmojo etapo atradimas – susitikimas su režisieriumi Johanu Simonsu: ir kaip teatro kūrėju statytoju, ir mąstytoju, su kurio mintimis buvo galima susipažinti „Menų spaustuvėje“ vykusiuose seminaruose.
Tapo įprasta kiekvieną vėlyvą pavasarį laukti „Naujosios dramos akcijos“. Akcija žingsnis po žingsnio klojo savo idėjų platformą, nuo kurios šįmet paskelbė dar vieną šūkį: „Dekalogas“: dabar“.
Lietuvos muzikos ir teatro akademija šiais metais mini 75-erių metų jubiliejų. Pagrindinės lietuvių nacionalinės vaidybos mokyklos situaciją apžvelgia Teatro ir kino fakulteto Vaidybos ir režisūros katedros vedėjas profesorius Vladas Bagdonas.
Šiųmetį dešimt dienų trukusį tarptautinį šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis ’08“: pasaulinio garso trupių vardai su nepriekaištinga šiuolaikinio šokio įvairove ir saviveiklinių būrelių pasirodymai aukšto lygio programoje.
Pirmasis šių metų Naujosios dramos akcijos etapas baigėsi. Jis leido suvokti, kuo teatras skiriasi nuo kitų menų. Krzysztofo Kieslowskio „Dekalogas“ įgijo teatrinį tęsinį, atskleidžiantį vis didesnį moralinį pasaulio nuosmukį.
Šių metų Naujosios dramos akcijos svečias – olandų režisierius Johanas Simonsas – kartu su teatro NTGent ir grupės „Wunderbaum“ aktoriais dievotumu garsėjantiems lietuviams Dievo įsakymus užrašė balta kreida ant juodos sienos – tiesa, kol kas tik penkis.
Daugiausia spektaklių parodė Vilniaus ir Kauno lėlių teatrai, didžiausio žiūrovų skaičiaus sulaukė Lietuvos operos ir baleto teatras. Spektaklių metu labiausia užimtos buvo Lietuvos operos ir baleto, Kauno muzikinio ir Vilniaus mažojo teatrų salės.
Kiekvienas ilgiau gyvuojantis teatras yra išlydėjęs nemažai legendinių artistų – į Anapilio dramos teatrą, kaip tai pavadino aktorius Viktoras Valašinas, atsisveikindamas su savo kurso draugu Pranu Piauloku. Ir visiškai lengva įsivaizduoti, kad jo atminimas Šiauliuose bus išsaugotas. Nuoširdžiai ir išradingai.
Gegužės šeštą Lietuvos lėlininkai švenčia savo profesijos gimtadienį. Tą dieną 1936 m. laikinojoje sostinėje buvo atidarytas pirmas profesionalus „Marionečių teatras“.