Bilietų yra!

Rūta Oginskaitė 2012-11-06 Lietuvos rytas, Menų faktūra 2012 11 06

aA

Kaip paguosti tuos, kurie skundžiasi nepatekę į teatrą? Pavyzdžiui, neseniai buvo raudančių, kad nepamatė slovėnų politinio kabareto su juodu humoru - tokio žanro spektaklį „Tebus prakeiktas Tėvynės išdavikas!"  Slovėnijos Jaunimo teatras buvo atvežęs į Menų spaustuvę. O taip, raudokite toliau, nes buvo įdomu ir galėjote tilpti laisvai.

Spalio pradžioje pasijuto atstumtaisiais tie, kurie nepamatė „Sirenų" spektaklių, ypač to vieno, sulaukusio nesąmoningos ažiotažinės reklamos. Rugsėjo pradžioje atsirasdavo nelaimingųjų, nežinojusių, kaip prasibrauti į Naujojo cirko savaitgalį. Kažkas iki šiol nėra patekęs į Oskaro Koršunovo „Išvarymą" Nacionaliniame teatre, o režisierius jau artėja į „Katedros" premjerą. Galima dar prisiminti ir apstulbusius, kad be jų žinios Vido Bareikio „No Theatre" „Kablyje" vaidino „Mr. Fluxus arba „Šarlatanai?". O kokią pasaulio pabaigą išgyveno tie, kurie nė nesitikėjo pamatyti paskutinįkart vaidinamo Eimunto Nekrošiaus „Otelo"! Na kaipgi jie pateks, juk neturi pažįstamų, kurie gautų bilietus ar nors rezervuotų.

Kokiu laiku gyvena šitie teatro atstumtieji? Ar jie padarė nors vieną judesį, kad bent patikrintų, ar iš tiesų neįmanoma gauti bilietų? Juk šiandien net nereikia eiti į teatro kasą, užtenka paspausti kelis kompiuterio klavišus, ir elektroninė bilietų pardavimo sistema viskuo pasirūpins. Net naktį. Net jeigu jūs esate kitame mieste. Ar kitoje šalyje, kaip pasitaiko.

Ir jeigu šiandien kas automatiškai kartoja, kad „nėra bilietų", galima ramiausiai suprasti, jog tokiam žmogui ir nereikia, kad jų būtų. Jiems vis tiek! Todėl greičiau teatras yra jų atstumtasis.

Anas šaunių slovėnų spektaklis su juodu humoru taip  nedomino sostinės publikos, kad žiūrovus teko kone už ausų tempti. Tačiau kas atėjo ir užpildė Menų spaustuvės poros šimtų vietų salę, nepasigailėjo. Dar ir pasiliko kalbėtis su aktoriais, vaidinusiais neseną savo šalies istoriją ir įtraukusiais į spektaklį savo pačių profesinius santykius.

„Sirenos", prisiminkime, bilietų pardavimą į tris užsieniečių spektaklius skelbė nuo vasaros pradžios. Siūlė akcijas, nuolaidas, abonementus. Per įvairiausias medijas vis primindavo, kokių neeilinių režisierių spektaklius atveža. Skubėjote apsirūpinti bilietais?

Jauna Vido Bareikio komanda prieš „Mr.Fluxus" premjerą išradinėjo visokiausius reklaminius triukus, įkūrė meno „šarlatanų" galeriją, šalčiausią vasario mėnesį pusnuogiai surengė „šiktelėjimo į taikinį" repeticiją prie „Kablio" - kad tik būtų pastebėtas jų darbas. Norėjusiems pamatyti nereikėjo jokių pažįstamų - tik ateikit. Jei laiku neatsipeikėsit, turbūt be jūsų dalyvavimo Bareikis šią savaitę atidarys „Kovos klubą" Jaunimo teatre.

Verkusiems, kad nepamatys Nekrošiaus „Otelo", galima priminti, kad dar būta ir Nekrošiaus „Fausto". Prieš porą sezonų Nacionaliniame dramos teatre jis suvaidintas - ar tik ne paskutinį kartą? - pardavus vos porą šimtų bilietų, kai salėje triskart daugiau vietų. Ką veikė tie, kurie trokšta gerų spektaklių ir būtų galėję užimti likusius 400 žiūrovų krėslų? Verkė, kad nėra bilietų ir nė nepabandė jų paieškoti? Tas pats „Otelas" pasaulio scenose parodytas šimtą kartų, o Lietuvoje per dešimt metų - vos tuzinas vaidinimų. Kažin, ar ne dėl to, kad mažai kas domėjosi bilietais, bet daug kas dejavo, jog jų nėra?

Teatrai ir festivaliai iš kailio neriasi, kad renginių gausybėje pastebėtumėte jų darbus ir įsigytumėte bilietus. Bandykit. Rizikuokit. Protekciją šiuo rašiniu jums padariau. Dabar tikrai pateksite.

LRYTAS.LT

Komentarai
  • Atminties sluoksniai operoje

    Laiškuose nagrinėjome operos žanro kaip atminties saugyklos idėją, operos analizę kaip archeologinį tyrinėjimą, žanro poveikį miestams ir visuomenėms, aptarėme naujosios operos bruožus.

  • Liūdnumai ir malonumai

    Man atrodo, kad abu spektakliai – „Stand-up’as prasmei ir beprasmybei“ ir „tremolo“ – tai tas išvažiavimas prie išdžiūvusių ežerų, kur sudėtos mažutės žmonijos paslaptys.

  • Latviško Art deco spindesyje – Lietuvos teatro blyksniai

    Pasivaikščiojimas po parodą „Ludolfs Liberts (1895–1959). Hipnotizuojantis Art Deco spindesys“ – lyg sugrįžimas į idealizuojamą Latvijos (taip pat ir Lietuvos) kultūros aukso amžių.

  • Iš bloknoto (53)

    Net saldu skaityti apie spektaklio gimimą nuo pat pirmo, lyg ir visai netikėto, sumanymo blyksnio iki pabaigos, kuri visuomet siejama su publikos reagavimu ir vertinimais.

  • Iš bloknoto (52)

    Buvau dėl to, kad tokie susitikimai kalėjime – drąsus jaunų menininkų sumanymas, kad abiejose stalelio pusėse buvom žmonės, tik skirtingų likimų, ir gali būti, kad ir tas laisvasis, susiklosčius tam tikroms aplinkybėms, gali tapti nelaisvas.

  • Iš mūsų vaidybų (XXIII)

    Suprantu, kad teatrui priimtinesnis tas, kuris labai ankstyvoje stadijoje turi (beveik baigtą) formą, apima mažas finansines ir emocines sąnaudas. <...> Tačiau duoklė teatrui kartais kažką gali atimti ir iš paties kūrėjo.

  • Kelionė link žmogaus balso

    Nepaisant nepatenkintų lūkesčių, Philipo Glasso „Kelionė“ Klaipėdoje tapo ne tik kultūriniu įvykiu, bet ir drąsia šiuolaikinės operos interpretacija Lietuvos scenoje.

  • Festivaliui pasibaigus

    Iš kuklaus žanrinio renginio „Com•media“ Alytuje tapo gana solidžiu festivaliu su gausybe konkursų, kūrybinių dirbtuvių, atskiromis vaikų, jaunimo, suaugusiųjų programomis ir užsienio svečių darbais.