Radijo diskusija (2)

2019-10-08 menufaktura.lt
Iš kairės: Anastasija Dichtiar, Ieva Tumanovičiūtė, Jūratė Visockaitė, Karina Metrikytė, Kristina Steiblytė. Nuotrauka iš redakcijos archyvo
Iš kairės: Anastasija Dichtiar, Ieva Tumanovičiūtė, Jūratė Visockaitė, Karina Metrikytė, Kristina Steiblytė. Nuotrauka iš redakcijos archyvo

aA

Viena iš šio susitikimo inspiracijų - tai Scenos meno kritikų asociacijos viešas pareiškimas dėl stokojamo dėmesio meno kritiko profesijai. Kultūrinėje žiniasklaidoje buvo daug diskutuota apie menotyrininkų indėlio piniginę išraišką. Tačiau norėtųsi pažvelgti dar į vieną straipsnių kūrimo pusę, t. y. kultūrinės spaudos redaktorių atsakomybę formuojant scenos menų kritikos lauką. Menų spaustuvės Infotekoje laikinai įsikūrusioje „studijoje“ viešėjo: internetinio kultūros dienraščio ir spausdinto savaitraščio „7 meno dienos” redaktorė, teatrologė Ieva Tumanovičiūtė, kultūros žurnalo „Literatūra ir menas“ teatro, kino ir muzikos skyriaus redaktorė, teatro ir kino kritikė Jūratė Visockaitė, Lietuvos šokio informacijos centro projektų koordinatorė Anastasija Dichtiar ir teatrologė Kirstina Steiblytė. Diskusiją moderavo, įrašą parengė Karina Metrikytė.                                                                                                                                                             

Twine: Be a better creative

Komentarai
  • Plaukimo rankovės

    Ir vis dėlto, kažkas ne taip, kaip visada. <...> Kur kas dažniau šiųmečiame festivalyje „Materia Magica“ teko ne įsisukti į įvairiausių atgijimų, žaidimų, transformacijų sūkurį, o priešingai – sustoti.

  • Mūsų gyvenimas scenoje

    Galima tvirtai teigti, kad Kinija atėjo ir pas mus. Susikaupimo reikalaujančioje ar jau pagavusioje tave scenoje staiga kaip žaibas akis apakina išmaniojo ekranas. Priešais sėdinčiajam būtina tą sceną nufotografuoti!

  • Apie meilę ir muziką

    Kūrinius sieja performatyvaus ritualo momentas: „Broken Hearts Club“ jis buvo gyvas, vykstantis čia ir dabar, o „Vaivorykštės miuzikle“ – surežisuotas ar veikiau kūrybos procese vykusio ritualo rezultatas.

  • Iš bloknoto (54)

    Monodramą suvaidinti gali tik retas aktorius. Brandi asmenybė. Kiek aktoriai bando patys save režisuoti, jiems dažniausiai nepavyksta. <...> Beje, neaišku, kas čia kūrėjai, nejaučiu režisieriaus Koršunovo rankos.

  • Laudacijos „Teksto rakto“ ir „Meno rakto“ laureatams

    Pagerbti – tai Scenos meno kritikų asociacijos kertinis principas, įteikiant apdovanojimus. Pašlovinimą ir kolegų dėmesį šiemet patyrė Rūta Oginskaitė ir Paulius Markevičius.

  • Sezono pusiaukelė

    Kaip ir apie ką šį sezoną pasirinko kalbėti teatrai ir juose kuriantys menininkai? Kas yra svarbiau teatrų programose – veiklos krypties vienovė ar menininkų idėjos, o gal teatro ir publikos dialogas?

  • Ceremonija bėgte

    Nominacijų sąrašai tampa kompasu. Kad ir ką parodytų rodyklė, visi paminėti kūrėjai tampa metų verčiausiais, sugebėjusiais išsiskirti iš nemenko būrio kolegų. Tad kokį vaizdą šiemet atvėrė Lietuvos teatras?

  • Pažvelgti į akis Dionisui

    Ar teatro rampos šviesos gali nušviesti visuomenės traumą, užuot toliau klaidingai nušviesdamos vien pačios save? Nėra aiškių atsakymų, nes teatras egzistuoja ir išlieka būtent dėl neatsakytų klausimų.