Menų spaustuvėje – tikra tikra opera

2014-03-19 Menų faktūra

aA

Balandžio 4 d. 18 ir 21 val. Menų spaustuvės Juodojoje salėje nepriklausoma kūrybinė grupė „Operomanija" pristatys naują projektą - šiuolaikinę operą moteriai, vyrui, akordeonui, gitarai ir elektronikai „truetruestory" (tikratikraistorija).

Kamerinė opera „truetruestory" atsirado kartu dirbant trims menininkams: kompozitoriui Albertui Navickui, režisierei Loretai Vaskovai ir scenografei Simonai Biekšaitei. Projekte susijungia skirtingos jaunos kartos lietuvių kūrėjų tarptautinės patirtys: po studijų Lietuvoje visi trys menininkai tęsė mokslus užsienio aukštosiose mokyklose, dirbo ir tobulinosi Prancūzijoje (Albertas Navickas), Rusijoje (Loreta  Vaskova) ir Norvegijoje (Simona Biekšaitė).

Operos „truetruestory" fabulą išprovokavo Jorge Luiso Borgeso frazė, kad „sugalvota moralė yra beprasmiškas dalykas", o atspirtimi kūriniui tapo rašytojo novelė „Emma Zunz" bei Valerie Solanas asmenybė, kuri 1968 m. užpuolė ir sužalojo Andy Warholą.

Mergina, kurios tėvas buvo neteisėtai apkaltintas finansiniais nusikaltimais, sužino apie jo savižudybę: tai nulemia tolimesnius pagrindinės operos herojės veiksmus. „truetruestory" pasakoja istoriją apie tiesos atspindžius veikėjos vaizduotėje - kaip jie pinasi tarp realybės ir fantazijos. Šią dilemą taikliai atskleidžia kinų filosofo pasakymas, esą jis sapnavo, jog yra drugelis, o prabudęs ryte jau nežinojo, ar yra žmogus, kuris sapnavo, jog yra drugelis, ar jis ir yra drugelis, sapnuojantis, kad yra žmogus.

Scenoje „truetruestory" yra istorija moteriai (mecosopranas Nora Petročenko) bei tris vaidmenis atliekančiam vyrui (baritonas Stein Skjervold), veikiantiems gitaros (Mindaugas Badokas), akordeono (Andrius Maslekovas) ir elektronikos fone. Aukštais dažniais spengiančios tylos momentus, sustabdančius veiksmą kritinėse situacijose, čia keičia minimalistinių ritmų kartotės, įkvėptos elektroninės muzikos kilpos. Pulsuojančiose ritminėse struktūrose įkomponuotas dainavimas, kuriantis intymaus kalbėjimo įspūdį ir kviečiantis įsitraukti į šališko įvykių liudininko vaidmenį.

Nuo 2008 m. „Operomanijos" rengtas NOA (Naujosios operos akcija) festivalis, per penkerius metus sukūręs Lietuvoje šiuolaikinio jaunojo muzikos teatro, šiuolaikinės operos platformą, dėl nepalankių sprendimų projekto finansavimo atžvilgiu 2012 m. buvo įgyvendintas paskutinį kartą. Nuo to laiko tolimesnė organizacijos vykdoma veikla apsiriboja pavieniais projektais.

„Operomanijos" inf.

 

Naujienos