Londono muzikos ir dramos meno akademijos užsakyto tyrimo duomenimis, kone trečdalis britų mokyklinio amžiaus vaikų nežino, jog Williamas Shakespeare´as buvo dramaturgas. Tyrimas taip pat parodė, kad beveik pusė mokinių niekuomet su klase nėra buvę teatre. Kaip praneša britų spauda, šio tyrimo rezultatai šokiruoja, nes liudija, kokia žala padaroma, kai mokyklos atsisako meno pamokų ir dalyvavimo meno renginiuose.
Pavyzdžiui, vienoje iš tyrimo sekcijų tūkstančiui 11-18 metų mokinių buvo duotas trylikos žinomų žmonių pavardžių sąrašas, o mokiniai turėjo pažymėti pavardes tų, kurie, jų nuomone, rašė pjeses. 31 % apklausos dalyvių nepažymėjo sąraše buvusio Shakespeare´o. Tarp mokiniams pateiktų pavardžių buvo ir Oscaras Wilde´as - jį pažymėjo pusė apklausos dalyvių, bei britų dramaturgė Caryl Churchill, kurią pažymėjo tik 5 % mokinių. Tik 2 % teisingai dramaturgams priskyrė Roy´ų Williamsą, o tiek pat apklausos dalyvių klaidingai kaip rašantį pjeses pažymėjo britų prodiuserį, „X faktoriaus“ teisėją Simoną Cowellą. Tarp trylikos sąraše minimų pavardžių buvo ir britų dainininkė Alesha Dixon bei buvęs Jungtinės Karalystės ministras pirmininkas Neville´is Chamberlainas.
Tyrimą užsakiusi Londono muzikos ir dramos meno akademija siekė išsiaiškinti mokiniams prieinamas galimybes susipažinti su dramos menu savo mokyklose ir taip pat domėjosi, ką apie tai mano patys mokyklinio amžiaus vaikai.
Beveik du trečdaliai (65 %) valstybinių mokyklų mokinių teigė niekuomet nevaidinę ir kitaip neprisidėję prie mokyklinio spektaklio kūrimo, o 47 % niekuomet su klase ar mokyklos surinkta grupe nebuvo teatre žiūrėti spektaklio. Šie skaičiai sumažėja atitinkamai iki 51 % ir 29 % apklausiant nepriklausomų mokyklų mokinius.
Geriausi rodikliai buvo apklaustųjų vaikų, kurie lanko mokyklas sostinėje Londone: 46% teigė dalyvavę mokyklinio spektaklio kūrime, be to, net 67 % teigė lankęsi teatro spektaklyje su savo klase ar mokyklos grupe.
Londono muzikos ir dramos meno akademijos direktorė Joanna Read teigia, kad šis tyrimas išryškino „pasibaisėtiną eroziją, kurią sukelia nepakankamas finansavimas, ribojantis meno prieinamumą vaikams bei jų dalyvavimą meno projektuose“.
„Tai - šokiruojanti statistika. Mane neramina tai, kad pusė mūsų vaikų niekuomet nėra buvę teatre su savo mokykla - tokius vaikus reprezentuojantis skaičius turėtų būti nulis. Meno pažinimas yra kiekvieno mūsų teisė, o ne privilegija, tačiau šiandien mes matome vis mažiau ir mažiau vaikų, kuriems suteikiama meno prieinamumo galimybė, galimybė juo mėgautis ir iš jo mokytis,“ - sako Joanna Read.
Tyrimas atliktas netylant kritikai dėl to, kad pagrindiniame vidurinio išsilavinimo sertifikate nebeprivalomas jokio meninio lavinimo pažymys. Protesto kampanijos šalininkai teigia, kad tai prisideda prie bendro kultūrinio nuosmukio.
Po šio tyrimo Karališkasis Shakespeare´o teatras (Royal Shakespeare Company) paragino visas šalies vidurines mokyklas savo programose siūlyti platų lavinimo menu spektrą, o kartu tai būsianti didesnio tyrimo dalis, siekiant parodyti „menais turtingo“ mokymo teigiamą įtaką vaikams.
Pagal užsienio spaudą parengė Diana Gancevskaitė