Lietuvos sezono Prancūzijoje renginių programa įsibėgėja. Štai rugsėjo 29 dieną Paryžiaus dėmesys buvo sutelktas į Lietuvos scenos menus. Klausdami „Kas yra Lietuva?“ (Ques est Lituanie?), vieno svarbiausių Paryžiaus teatrų Théâtre de la Ville kuratoriai pradėjo tris savaites truksiančią programą, skirtą Lietuvos teatrui, šokiui, operai, judesio ir performanso menui.
Atidarymo ceremoniją pradėjo Vilniaus universiteto mišrus choras „Pro Musica“, atlikęs specialiai šiam renginiui parengtą programą, kuri pakvietė žiūrovus į kelionę per Lietuvos chorinės muzikos istoriją – nuo klasiko Juozo Naujalio kūrybos iki šiuolaikinių kompozitorių, įkvėptų liaudies muzikos ir sakralinių motyvų.
Scenoje ypatingą pasirodymą surengė Prancūzijoje gyvenanti lietuvių šokėja Lora Juodkaitė, jos autentišku braižu tapę meistriški sukiniai pynėsi su Céline Dartanian poezija ir kūrė įsimintiną pasirodymą, atveriantį mistiškus Lietuvos gamtos vaizdinius. Breiko šokėjas Rokas Šaltenis kvietė labiau įsižeminti surengdamas draugišką kovą su prancūzų breiko meistrais „Bad Trip Crew“.
Davido Lescoto režisuoti rašytojo Romainʼo Gary prisiminimų skaitymai atgaivino garsaus rašytojo vaikystės Vilniaus prisiminimus, leidusius žiūrovams pasinerti į Antrojo pasaulinio karo laikų miesto atmosferą.
Viso renginio metu Lietuvos kultūros vingiais žiūrovus lydėjo charizmatiškoji Miss Plastica, kurdama ypatingą atmosferą Théâtre de la Ville susirinkusiems svečiams.
Vienu iš netikėčiausių vakaro akcentų tapo „Magnetinės Dainavos“ dueto – Luko Klimkevičiaus ir Džiugo Bražiūno – performansas: teatro fojė jie pristatė lietuviškos pirties interpretaciją, pilną tradicinių ritualų ir miško kerų.
Pagrindinėje programoje – trapumo ir tvirtybės temos
Įvairialypė „Focus Lituanie“ atidarymo dienos programa atskleidė Lietuvos scenos menų unikalumą ir gebėjimą įkvėpti tarptautinę auditoriją, pažadėdama dar daugiau išskirtinių kultūrinių susitikimų kitomis dienomis. Jau rytoj, spalio 2-ąją, prasideda pagrindinė „Focus Lituanie“ programos dalis, kurioje – žmogiško trapumo ir tvirtybės temos atskleis Lietuvos, kaip mažos Europos tautos, unikalumą bei gilų ryšį su gamta ir kultūriniu paveldu.
Teatrinę trijų savaičių trukmės programą pradės Lietuvos nacionaliniame dramos teatre režisierės Eglės Švedkauskaitės sukurtas spektaklis „Fossilia“. „Į Paryžių keliauju labai pakylėta – man be galo smalsu, kaip kūrinį, mano ir mano tautos atminties dalelę, priims prancūzai. Ne kartą minėjau, kad „Fossilia“ – labai asmeniškas spektaklis, todėl jaučiu didelį pasididžiavimą, kad parodysime jį vienoje svarbiausių Paryžiaus scenų“, – sako režisierė Eglė Švedkauskaitė. Spektaklis bus rodomas Théâtre de la Ville padalinyje Théâtre des Abbesses, įsikūrusiame Monmartro rajone, spalio 2, 3 ir 4 dienomis.
Tarp svarbiausių scenos menų programos kūrinių: Agnietės Lisičkinaitės „Hands up“ („Be kompanijos“), analizuojantis demokratijos ir žmogaus teisių klausimus, bei Karolio Kaupinio „Radvila, Darius Vytauto“ („Operomanija“), fiksuojantis Lietuvos demokratijos užgimimą. Kamilės Gudmonaitės spektaklis „Šventė“ (OKT / Vilniaus miesto teatras) skatins žiūrovus atsigręžti į žmones su negalia, kurie teatro scenoje vis dar retai matomi. Dovydo Strimaičio premjeroje „Hairy“ pasirodys Prancūzijoje savo kūrybinę karjerą tęsianti Lora Juodkaitė. Gabrielės Labanauskaitės, Gailės Griciūtės ir Viktorijos Damerell muzikinis performansas „Sporto grupė“ („Operomanija“) gilinsis į šiuolaikinio žmogaus saviieškos, savikūros ir nuolatinio tobulėjimo temas. Jaunajai auditorijai bus pristatyti du darbai – Zvi Saharo lėlių teatro spektaklis „Didysis sprogimas“ (Klaipėdos lėlių teatras) ir Birutės Banevičiūtės šokio spektaklis „Neregėtas pasaulis“ („Dansema“).
Su išsamia „Focus Lituanie“ programa galite susipažinti ČIA.
„Focus Lituanie“ organizuoja Teatro informacijos centras kartu su Théâtre de la Ville, projekto partneriais „Operomanija“ ir Lietuvos šokio informacijos centru. Projektas yra „Lietuvos sezono Prancūzijoje 2024“ dalis, kurį organizuoja Lietuvos kultūros institutas kartu su Prancūzų institutu.
MF parengta informacija pagal Teatro informacijos centro ir Lietuvos nacionalinio dramos teatro medžiagą