Paryžius atrado Asmik Grigorian: „Tai rytdienos žvaigždė – ji turi dainuoti pas mus!“

2021-06-08 LRT.lt, 2021-06-07
Asmik Grigorian. A. Bako nuotrauka
Asmik Grigorian. A. Bako nuotrauka

aA

Birželio 1 d. Paryžiaus Salle Gaveau koncertų salėje įvyko rečitalis, kurį surengė sopranas Asmik Grigorian ir jai fortepijonu akompanavęs Antoine ´ as Pallocas. Prancūzų žiniasklaida, operos gerbėjai ir ekspertai negaili solistei aplodismentų.

A. Grigorian debiutas Paryžiaus operoje buvo planuotas gegužę - ji turėjo pasirodyti Levo Dodino režisuotoje Piotro Čaikovskio „Pikų damoje“, tačiau pastatymas buvo atšauktas.

„Laiško scenoje“ jaunoji Tatjana, nepaisydama nusistovėjusių papročių ir taisyklių, atveria savo širdį ir sielą patraukliajam Oneginui. „A. Grigorian balse, jo pakilimuose, prasiveržimuose, kūkčiojimuose yra kažkas sunkiai sutramdomo“, - rašo žiniasklaida.

„Būkite atsargūs - „ugningas sopranas“ nereiškia nenutrūkstamo garsų vulkano išsiveržimo, kuris greitai užlieja į kėdes įsikibusią publiką. Jei viską užvaldo galia, garsas reikalingas tik tuomet, kai reikia iškvėpti“, - rašo muzikos žurnalistas Christophe ´ as Rizoud ´ as.

„Iš savo tėvo ji paveldėjo galią, išdidžiai skambantį diskanto ir metalinį atspalvį, juos papildė aistringu dramatišku temperamentu, nepamirštamu dar nuo 2015 m. Fromentalio Halévy „Žydės“ pastatymo Gente. Tačiau jai nesvetimas ir švelnumas bei lyrizmas, kaip rodo iš karto po to atliekama Jolantos arija“, - vertina muzikos žurnalistas Fredericas Noracas.

Vis tas P. Čaikovskis - trys melodijos, paimtos iš šeštuoju opusu pažymėtų romansų. Pirmiausia garsusis „Ne tik tas, kuris žinojo“ - keturis kartus įrašytas Franko Sinatros hitas, tada ilgesinga rauda „Ir vėl kaip anksčiau“, kurią atlikdama A. Grigorian priartėja iki šauksmo, ir meilės rauda „Triukšmingo pokylio sūkury“ - svajingai šnabždama atsirėmus į fortepijoną.

„P. Čaikovskio melodijose ji pademonstruoja visus melancholijos niuansus, subtilų atmosferos pojūtį ir sugebėjimą iš vienos akimirkos į kitą pereiti pusbalsiu, atskleidžiančiu puikios atlikėjos sumanumą ir verčiančiu su didelėmis viltimis laukti Sergejaus Rachmaninovo plokštelės, įrašytos bendradarbiaujant su „Alpha Classics“ leidybos grupe“, - teigia F. Noracas.

„Visiškai laisvai bendraujanti su auditorija Asmik Grigorian, paprašiusi stiklinės vandens, grįžta prie Giacomo Puccini arijų. Jau seniai negirdėjome tokios akivaizdžios Baterflai. Manon Lescaut arija „Sola, perduta, abbandonata“ dar kartą paliudija puikų repertuaro pasirinkimą ir patvirtina, jog solistė tik ir laukia scenos, kad galėtų išreikšti savo talentą. Frazė tutto e finito stingdo kraują dramatiškumu, kuris apima įsiklausant į kiekvieną arijos eilutę. Dosni programa meistriškai sukonstruota, kad atskleistų puikios menininkės talentą.

Komito pavardė kartais pasirodo muzikos renginių programose, o armėnų kompozitorius Armenas Tigranianas ir lietuvis Balys Dvarionas jose reti svečiai. Ausiai malonios fortepijono partitūros, ilgos rytietiškų melodijų frazės ir dvi čia atliekamos operų arijos neabejotinai yra atradimai, verčiantys ieškoti galimybių išgirsti daugiau. Richardo Strausso „Morgen!“ ir ypač „O mio babbino caro“ (G. Puccini „Gianni Schicchi“ arija, kurioje jauna mergina kalbasi su savo tėčiu) pakelia žiūrovus nuo kėdžių. Puikus Antoine ´ o Palloco akompanimentas fortepijonu buvo tarsi apkaustai naujai sutviskusiam deimantui. Paryžius turi nedelsdamas rezervuoti vietą savo sezone Asmik Grigorian - puikiam balsui ir neginčytinai rytojaus žvaigždei“, - rašo klasikinės muzikos ekspertas Huguesas Rameau-Craysas.

2018 m. rugpjūtį A. Grigorian pakėlė Zalcburgo festivalio publiką ant kojų, atlikusi pagrindinį Salomėjos vaidmenį to paties pavadinimo R. Strausso operoje. Armėnų ir lietuvių kilmės sopranas beprotišku intensyvumu ir neįtikėtinu natūralumu įkūnijo dailią, bet labai nedorą Herodijos dukrą, ant savo troškimų altoriaus pareikalavusią paaukoti Dievo pasiuntinį Joną Krikštytoją. Akivaizdu, kad Romeo Castellucci suvaldė negailestingą „labiausiai šokiruojančios visų laikų operos“ veikėją, tai liudija ir „C Major“ išleistas DVD diskas.

LRT.lt

Užsienyje
  • Kasdienybės simfonija

    Tai teatras, kuris nepasakoja istorijų klasikiniu būdu, o iš tikrovės fragmentų sudėlioja kasdienybės simfoniją. <...> Lapelytė ir jos komanda užduoda klausimus apie tai, kaip žmogus pasaulyje ieško prasmės; pasaulyje, kuris, regis, neturi prasmės.

  • Kaip priversti skeptikus šokti

    „Tanz im August“ programą galima laikyti daug aprėpiančia šiuolaikinio šokio panorama. Dalis jos kvietė grožėtis autoriniu šokiu, dalis – žmogaus kūno ar būties tyrinėjimais, dar – liudyti menų sintezę.

  • Rygos operos festivalis 2025: Hoffmanno šiurpės ir balsai, nuo kurių eina šiurpas

    Aiko Karapetiano režisuotos „Hofmano pasakos“ tarsi specialiai atrodo tokios paprastos ir aiškios, lengvos žiūrėti net vaikams, ypač paveikios savo muzikalia vaizdų ir judesio kalba.

  • Back to black, Salomėja

    Politizuotos interpretacijos įspūdis netrukus išsisklaido, Hermanis čia pat pasiūlo gilintis į psichologinę dramą. Mat Salomėjos sugretinimą su britų popmuzikos ikona Amy Winehouse grindžia ne tik žydiška dainininkės kilmė, bet ir nuoroda į tragišką likimą.

  • Händelis Rygoje: apsinuoginęs, bet su peruku

    Baroko operoje teka ne šio pasaulio laikas ir atvykus į teatrą iš penktadienio vakaro Rygos šurmulio išties nėra paprasta sinchronizuotis su lėtuoju menu. Tenka sąmoningai save pristabdyti.

  • Europos šiuolaikinio šokio festivaliai vienijasi pristatydami „Menininkų vizitų programą“

    Į 23 svarbiausius šiuolaikinio šokio festivalius bei organizacijas visoje Europoje vienijančią Kūrybiškos Europos programą šiemet įsiliejo ir festivalis „New Baltic Dance“.

  • Scenos menų festivalis Suomijoje: Baltijos šalių identiteto paieškos

    Šiuolaikinio šokio kūrėja Greta Grinevičiūtė teigia, kad Suomijoje savo kūrybą pristatę Baltijos šalių menininkai turi panašumų. Jiems būdingas bendras tonas, kurį ji apibūdina kaip melancholišką ir ironišką.

  • Dramaturgės G. Labanauskaitės sėkmė Niujorke

    Pjesė „Kraujo broliai“, skaityta Niujorke vykusiame festivalyje „Rehearsal for Truth“, anot Gabrielės Labanauskaitės, auditorijai buvo aktuali savo sąsajomis su šių dienų JAV socialinėmis ir politinėmis įtampomis.