„Pamišėlio užrašai” Maskvoje

2010-11-02 Menų faktūra
Vainius Sodeika spektaklyje „Pamišėlio užrašai”

aA

Vainiaus Sodeikos „Pamišėlio užrašai" įvertinti Maskvos Tarptautiniame monospektaklių festivalyje SOLO.

Tarptautinis monospektaklių festivalis SOLO vyko Maskvoje spalio 25 - lapkričio 1 dienomis. Festivalio prezidentas - Konstantinas Raikinas, festivalio globėjas - Teatro sąjungos pirmininkas Aleksandras Kaliaginas. Spektaklius rodė Italijos, Graikijos, Izraelio, Ispanijos ir Rusijos teatrai. Programos metu žiūrovai išvydo Teodoro Terzopulos „Eremos", Jevgenijaus Griškoveco „Titaniką-92", Konstantino Raikino „Kontrabosą". Festivalyje pagal garsiąją Gogolio apysaką „Pamišėlio užrašai" buvo parodyti režisieriaus Piotro Fomenkos („Jis buvo tituliarinis patarėjas", vaidino Anatolijus Goriačevas) ir aktoriaus Vainiaus Sodeikos (Teatras „Utopia", pedagogas Gintaras Varnas)  spektakliai.

Spalio 29 dieną  sausakimšoje Maskvos Teatro centro „Na strastnom" salėje visiškoje tyloje prasidėjo dvidešimtmečio  „pamišėlio" išpažintis. Į Vainiaus Sodeikos spektaklį susirinkusi publika, be abejo, buvo mačiusi ne vieną Gogolio „Pamišėlio užrašų" interpretaciją. Monospektaklį stebėjo ir Maskvos teatro kritikai, Rusijos teatro akademijos (RATI/GITIS) dėstytojai.

Pasibaigus valandą trukusiam monologui įvyko susitikimas su gausiai susirinkusiais žiūrovais. Pokalbį vedė teatro istorikas ir kritikas prof. Aleksejus Bartaševičius. Pasveikinęs Vainių su nuostabiu darbu jis pažymėjo jo ypatingą virtuoziškumą, sceninį žavesį ir brandžią meistrystę. Kritikas pripažino, kad buvo sužavėtas ir įtikintas visiškai nauja ir netikėta Nikolajaus Gogolio „Pamišėlio" interpretacija - jauno žmogaus, vaidinančio savo bendraamžį, išpažintimi ir istorija apie tragišką meilę.  

Ne vienas gyrė minimalistinės, bet labai iškalbingos scenografijos - scenos priekyje tvarkingai sudėliotų pieštukų ir biuro kėdžių, randamų kiekviename mieste ir miestelyje, - estetiką bei puikų garsinį-muzikinį sprendimą.

Kritikas Bartoševičius pradėjo diskusiją primindamas, kad Gogolis savo apysaką „Pamišėlio užrašai" netikėtai pabaigia sakiniu: „O ar jūs žinote, kad Alžyro dėjaus pačioje panosėje yra gumbas?" Spektaklio žiūrovai patikino, jog nors šio sakinio „Pamišėlio užrašų" finale nebeliko, jo prasmė buvo juntama visoje Vainiaus Sodeikos „pamišėlio" interpretacijoje.

Geriausieji festivalio spektakliai buvo apdovanoti prizais - simbolinėmis Kontraboso statulėlėmis. Vieną jų į Lietuvą parsivežė ir Vainius Sodeika.

Teatro „Utopia" inf.

Užsienyje