Menų faktūros skaitytojų dėmesiui siūlome keletą OKT/Vilniaus miesto teatro naujo spektaklio Williamo Shakespere´o „Hamletas” itališkų recenzijų vertimų.
Kritikas Anthony Tatlow pripažino, kad šiuolaikinis britų teatras jau seniai nebepasiūlo naujų Shakespeare´o perskaitymų, o japoniškas ar kiniškas Shakespeare´as atveria kelius naujoms dramaturgo interpretacijoms ir yra įdomesnis.
UNESCO paskelbė 2009-uosius Jerzy´o Grotowskio metais. Lenkijoje jau prasidėjo specialūs renginiai. Gruodį Krokuvoje debiutavo naujas teatro festivalis „Dieviškoji komedija”.
Berlyno teatro ir šokio festivalio Spielzeit´europa pyragu šiemet tapo Williamo Forsythe´o šokio spektaklis „Perkūrimas”, o pyrago vyšnia – Luco Bondy spektaklis „Karalius Lyras”.
Pirmuosius šių metų spektaklius teatras „Meno fortas“ suvaidino tolimojoje Čilėje. Šalies sostinėje vykstantis tarptautinis teatro festivalis „Santiago a Mil“ („Santjagas tūkstančiams“) parodė Eimunto Nekrošiaus „Hamletą“.
Psichiatrinės ligoninės šizofrenijos skyriaus pacientų vaidinamas kalėdinis angliškos pantomimos spektaklis peraugo į isteriją ir sąmyšį, kai vienas iš žiūrovų sušuko tradicinę frazę „He‘s behind you!“.
Besikeičiantys teatro ir šokio spektakliai Berlyno festivalyje „Spielzeit‘europa” nugrimzdo ne tik į žmogžudystės paspęstus savigraužos spąstus, bet ir į kūno bei dvasios samplaikos paieškas.
„Jei vakar kalbėjai apie gyvą didžiausią Britanijos dramaturgą, kiekvienas suprasdavo, kad turi omenyje Haroldą Pinterį. Šiandien jau nebūtų aišku, ką turi minty“, – sakė laikraščiui „The Guardian“ dramaturgas Davidas Hare‘as.
Vachtangovo teatro šaknys gilios, jis kaip ąžuolas, auga daugiau kaip aštuoniasdešimt metų; jį gali kirsti, pjauti, deginti, bet jis vis tiek augs kaip medis.