Po trumpo poilsio „Dansema“ keliaus į Edinburgą, kur antrą kartą dalyvaus „Fringe“ festivalyje ir rugpjūčio 5-20 dienomis parodys po penkiolika šokio spektaklių „Spalvoti žaidimai“ ir „Mozaika“.
Žiūrime vienas į kitą ilgai, kelias minutes. Baimės susitinka: mano – kaip galimos jo, pamišėlio fanatiko, aukos; jo – kaip iš praeities ištraukto „nenormaliųjų“ cirko personažo, į kurį žiūriu iš laisvės pozicijos.
Krystianas Lupa: kur bevaidintume „Didvyrių aikštę“, svarbu neprarasti azarto. Svarbu suvokti, kad bendrai grojame šį keistą džiazą.
Mums atrodo, kad tai labai lietuviška ir lokali tema, todėl nuspėti kaip reaguos kinai, žinant, kad jie gali išeiti, miegoti spektaklio metu ir panašiai, buvo labai sunku.
Festivalį anonsuojantys apžvalgininkai pastebi, kad šiemet trečdalį pagrindinės festivalio programos spektaklių režisavo moterys, ir tai „ypatingai džiugu Lauros de Sad – Pertrarkos mūzos – gimtajame mieste“.
Viena iš centrinių islandų „Žuvėdros“ temų – autoriteto galia. Tie, kurių autoritetas pripažįstamas, vien savo buvimu išstumia kitus iš jiems gyvybiškai būtinos terpės arba priverčia gyventi primestą, neautentišką gyvenimą.
Eimunto Nekrošiaus spektaklio aktualumą patvirtino ir nauji kvietimai, jau pasiekiantys „Meno fortą“ iš organizatorių, mačiusių „Bado meistrą“ Rumunijoje ir Italijoje.
Bet Yana Ross, statydama „Ežerą“ „TR Warszawa“ teatre, nesutinka būti tiesiog Durnenkovo ruporu ir apsiriboti pjesės brėžiamomis reikšmių trajektorijomis. Kaip dar vieną spektaklio veikėją ji įveda rusų akcionisto, bekompromisio kovotojo Piotro Pavlenskio figūrą.
Mūsiškis pramanas po kiekvieno spektaklio ploti atsistojus Rygoje dar nėra tapęs įpročiu. Šiuokart – trečiąjį „Užmūrytųjų“ premjeros vakarą – aplodismentai truko kone dešimt minučių. Nacionalinei operai!