Įspūdžiai iš kelionių į Latviją, į Naujojo Rygos teatro spektaklius, leidžia autoriui daryti prielaidą: latviškoji kasdienybė paliudija į scenos kūrinius suaustų latviškumo kodų gyvybingumą ir žavesį.
Iš praeities yra ko pasimokyti ir galbūt perimti – pavyzdžiui, teatro po atviru dangumi idėja reikštų ne tik saugesnę erdvę mėgautis teatru, bet kartu verstų permąstyti teatro kaip pastato sampratą.
„Kai herojų prototipai yra garsūs žmonės, gali nusiristi į estradinę parodiją. Mums reikėjo sugalvoti kokį nors triuką. Taip atsirado grimerinės dekoracija“, – pasakoja režisierius Alvis Hermanis.
Karališkasis baletas ir Karališkoji opera paskelbė spektaklių, transliacijų internete ir pirmosios pasaulyje hiperrealybės operos rodymo tvarkaraštį.
Vasario 5 dieną Lenkijos režisierius Krzysztofas Warlikowskis buvo įvertintas „Auksiniu liūtu“ už viso gyvenimo kūrybą.
Ritualinė vyksmo prigimtis, draminis plėtojimas, monologai, dialogai, kulminacija, net tam tikros taisyklės žiūrovams – tai elementai, būdingi ir teatro spektakliams, ir bažnytinėms mišioms.
Jos magiškame sceniniame pasaulyje žmogaus, dvasių ir dievų tarpusavio ryšys itin glaudus.
„Vaizdai, kurie mus pasiekia per žiniasklaidą, atkartoti milijonus kartų, praranda savo gyvybingumą ir dialogą su žiūrovu.“
Knygos-žurnalo redakcinė kolegija, sąmoningai atsisakiusi hierarchinės ir galios perspektyvos, suteikė erdvės skirtingiems balsams ir požiūriams.