OKT / Vilniaus miesto teatras grįžo iš ambicingiausio Europos teatrų festivalio, kuris šįmet pakvietė ir Peterį Brooką.
Apie rugsėjo mėnesį Estijoje vykusio festivalio idėjas, lietuvių dalyvavimą ir perspektyvas su teatrologe profesore Irena Veisaite kalbasi Rasa Paukštytė.
Rugsėjo 4 – 9 dienomis Tartu (Estijoje) įvyko Baltijos šalių teatro festivalis OurDRAMA 2006, kuriame po du spektaklius, pastatytus pagal nacionalinę dramaturgiją, parodė Lietuvos, Latvijos ir Estijos šalių teatrai.
Sekmadienio vakarą Osle iškilmingoje ceremonijoje dailininkei Jūratei Paulėkaitei buvo įteiktas prestižinis apdovanojimas už geriausią Norvegijos 2005/2006 metų teatrinio sezono scenografiją.
Kosmoso stebėjimo stotyje Vengrijoje lietuvių aktoriai drauge su Arpadu Schillingu išėjo į atvirą mistifikacijos ir improvizacijos kosmosą.
„Liūdnos dainos iš Europos širdies“, garsiausio suomių režisieriaus ir dramaturgo Kristiano Smedso darbas kartu su lietuvių aktore Aldona Bendoriūte, bus parodytas Helsinkio festivalyje.
Šiųmetis Avinjono festivalis daug dėmesio skyrė decentralizacijos temai, o festivalio spektakliai buvo vertinami pagal jų kūrėjų požiūrį į svarbiausią teatro dalyvį – žiūrovą.
Teatras iš tikrųjų, kaip sakė Brookas, gali būti tik čia ir dabar. Jei per spektaklį prisimeni kitus spektaklius, tai ne teatras.
O neįtiko man trys gerbiamų Prancūzijoje režisierių Alaino Francono, Erico Vigner ir choreografo Francois Verret spektakliai. Nepasakytum, kad blogi. Tiesiog per arogantiški savo intelektualiomis idėjomis ir užmojais.