Naujasis žurnalo „Bravissimo“ numeris supažindina su garsiausiu pasaulyje operos teatru, kuris šįmet švenčia 230 metų jubiliejų.
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras kartu su Glaindborno operos festivaliu ir Vilniuje vyksiančiomis „Pasaulio muzikos dienomis“ rengiasi premjerai – naujos kompozitoriaus Peterio Eötvöso operos „Meilė ir kiti demonai“ pastatymui.
Šį trečiadienį netoli Helsinkio centro esančioje saloje įvyko režisieriaus Cezario Graužinio spektaklio pagal italų commedia dell´arte meistro Carlo Gozzi pjesę „Karalius Elnias“ premjera.
Po pirmosios dalies salėje neliko maždaug ketvirtadalio žiūrovų. Susitikime su aktoriais kritikai buvo santūrūs ir tiktai mandagiai pasidomėjo, kaip teatras susirado tokį režisierių kaip E.Glaseris.
Penktadienį baigėsi 18-asis tarptautinis teatrų festivalis Torunėje „Kontakt“. Į 15 teatro trupių konkursą buvo pakviestas ir Vilniaus mažojo teatro spektaklis „Audra“.
Sankt Peterburgo festivalyje „Raduga“ „Madagaskaras“ pelnė „Didžiosios scenos geriausio spektaklio“ prizą ir piniginę premiją.
Praėjusį sekmadienį lietuvių teatro režisierius Eimuntas Nekrošius kopė ant pakylos garbingiausioje didžiausio Turkijos miesto Stambulo salėje. Čia Nekrošiui buvo įteikas 16-ojo Tarptautinio Istanbulo teatro festivalio Garbės prizas.
Italų mylimiausias užsienio režisierius, – taip Eimuntą Nekrošių pavadino teatro kritikas Franco Quadri. Šį teiginį galėtume laikyti perdėto pietietiško jausmingumo pasireiškimu, jeigu ne ilgus metus neslūgstantis italų dėmesys lietuvių režisieriui.
Nėra ir negali būti objektyvios kritikos; Kritikas – teatro praktiko priešas; Kritika yra visuomet negatyvi; Kritikas yra intelektuali, tik į savo nuomonę susikoncentravusi mašina, nesugebanti remtis emociniais išgyvenimais; Kritika nėra profesija, bet gyvenimo stilius.