33 dienos - tiek laiko režisierius Oskaras Koršunovas ir jo aktorių trupė praleis gastrolėse užsienyje, į kurias išvyksta jau antradienį. Vos kiek daugiau nei per mėnesį OKT/Vilniaus miesto teatras aplankys festivalius Izraelyje, Kinijoje, Prancūzijoje, Rusijoje bei Ispanijoje. Toks gastrolių intensyvumas privertė teatrą kuriam laikui pristabdyti veiklą Lietuvoje.
„Apskaičiavome, kad per penkiolika metų pusę savo spektaklių parodėme užsienyje. Ne kartą esu sakęs, kad negastroliuodami tiesiog neišgyventume, negalėtume rodyti spektaklių Lietuvos publikai. Taigi mums tiesiog būtina gastroliuoti", - teigia teatro meno vadovas bei režisierius O.Koršunovas.
Tokios intensyvios gastrolės, į kurias įtraukti tiek naujausias teatro spektaklis „Žuvėdra", tiek antrą dešimtį skaičiuojanti „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija", teatrui būtinos net tik finansine prasme.
„Šiuolaikinis teatras negali egzistuoti be festivalinių. Aišku, gali gyvuoti kaip lokalus ar komercinis reiškinys, tačiau teatras, turintis ambiciją save reflektuoti kaip meno reiškinį, dabartiniame pasaulyje nebegali būti lokalus. Gastrolės mus palaiko ne tik finansiškai, bet ir kūrybiškai. Kiekviena kelionė - lyg nauja spektaklio premjera: nauja publika, nauji vertinimai, naujos patirtys", - pasakoja O.Koršunovas.
Pirmoji stotelė - Tarptautinis Williamo Shakespeare`o festivalis Tel Avive (Izraelis), skirtas W.Shakespeare`o gimimo 450-osioms metinėms bei „Cameri" teatro 70-ąjam jubiliejui. Šiemet festivalio rengėjams pavyko pakviesti trupes iš Gruzijos, Slovėnijos, Rumunijos bei Didžiosios Britanijos. Vilniečiai parodys „Įstabiąją ir graudžiąją Romeo ir Džuljetos istoriją".
„Nors kartą jau lankėmės Izraelyje, ši šalis ir jos publika nėra mums gerai pažįstami. Todėl ten gastroliuoti dar įdomiau. Kiekviena šalis turi tam tikrų ypatumų", - pasakoja režisierius, prisiminęs ketverių metų įvykius, kai „Vasarvidžio nakties sapnas" buvo parodytas Jeruzalėje.
6-oji teatro olimpiada Piekine (Kinija) - tai kas ketveri metai vis kitame pasaulio krašte vykstantis festivalis, įkurtas kaip ideologinių, kultūrinių bei kalbos skirtumų nepaisanti teatrinių mainų platforma. Šiemet jos programoje - net 45 spektakliai, tarp kurių autorių galima atrasti tokius garsius vardus kaip Michaelis Thalheimeris, Tadashi Suzuki, Eugenio Barba, Robertas Wilsonas ar Andrew Loyd Webberis.
„Pastarajį kartą Pekine susidūrėme su itin keista publikos reakcija. Didelėje salėje, kurioje telpa keletą tūkstančių žiūrovų, publika sėdėjo kaip suakmenėjusi, nerodydami jokių emocijų. Aišku, aktoriai nepratę prie tokios reakcijos. Dainius Kazlauskas neapsikentęs tiesiog pakėlė Gytį Ivanauską už pakarpos, išėjo į patį scenos priekį ir pasakė: „Štai, žiūrėkite, Romeo!" Net ir tada nesusilaukėme jokios reakcijos. Finale, žinoma, buvo plojimai. Žiūrėsime, kaip bus rodant „Hamletą", - kelionę į Kiniją prisimena O.Koršunovas.
OKT/Vilniaus miesto teatro gastroles Prancūzijoje jau galima skaičiuoti dešimtimis, tarp kurių - keletas didelių turnė bei aštuoni spektakliai, parodyti pagrindinėje Avinjono festivalio programoje. Kasmet teatro planuose atsiranda bent viena stotėlė Prancūzijoje. Šiemet - „Dugne", pristatomas NEXT festivalyje.
„Prancūzija yra bene labiausiai atkreipusi dėmesį į mūsų teatrą. Per penkiolika gyvavimo metų esame išvažinėję visą šalį. Vis dėlto daugiausia lėmė Avinjono festivalis ir ten rodyti spektakliai. Vienu metu šis festivalis buvo pagrindinis mūsų teatro koprodiuseris. Tad draugystė su prancūzais labai sena. Jiems patinka mūsų teatras, ir tuo mes įsitikinome iš žiūrovų reakcijos", - teigia režisierius.
NEXT festivalis - tai didelis teatrinis įvykis, vienu metu 13 skirtingų Prancūzijos miestų pristatantis 39 teatro bei šokio pasirodymus.
„Iš esmės visoje Prancūzijoje nuolatos vyksta vienas didelis teatro festivalis. Atvykęs į bet kokį mažą miestelį pamatysi du dalykus - fantastišką katedrą ir teatrą, kurio programoje apstu garsiausių užsienio teatrų spektaklių. Kultūra ten gerai dotuojama, kaip visuose civilizuotuose kraštuose. Kita vertus, ir žmonių mentalitetas toks", - teigia O.Koršunovas.
NET, kasmet rengiamas Maskvoje (Rusija), - tai naujojo Europos teatro festivalis, parodantis tai, kas novatoriškiauskia Europoje. Tarp dalyvių - teatro režisieriai iš Vengrijos, Prancūzijos, Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Italijos. Šiemet OKT/Vilniaus miesto teatras parodys spektaklį „Paskutinė Krepo juosta". Pasak režisieriaus, tai ne vienintelis jų teatro spektaklis, tiesiog privalantis būti šio festivalio programoje.
„Manau, jog „Žuvėdra" čia suskambėtų labai garsiai. Tokia Antono Čechovo interpretacija jiems būtų ir labai netikėta, ir kartu įsiterpianti į jų festivalio, pristatančio naująjį Europos teatrą, kontekstą. Tikiuosi, kad kitais metais ji bus festivalio programoje", - apie ateinančių metų planus kalba O.Koršunovas.
Daugiau nei mėnesį trunkantį gastrolių maratoną užbaigs „Žuvėdra" Žironos (Ispanija) festivalyje „Temporada Alta". Katalonų publika bus vieni iš nedaugelio, turėję galimybę pamatyti visą O.Koršunovo trilogiją chronologine tvarka - taip, kaip ją ir rekomenduoja žiūrėti pats režisierius. Užpernai festivalyje parodytas „Hamletas", pernai - „Dugne", šiemet - „Žuvėdra".
„Mes nuolatos domimės tuo, ką veikia OKT/Vilniaus miesto teatras. Katalonams režisierius O.Koršunovas ir jo aktoriai - tai visų pirma meninė kokybė, kurią jie pamatys scenoje. Todėl kiekvienas naujas šio teatro spektaklis labai laukiamas Žironoje. Ne veltui per pastaruosius ketverius metus pristatėme keturis OKT/Vilniaus miesto teatro spektaklius", - teigia Narcisas Puigas, vienas festivalio „Temporada Alta" programos sudarytojų.
„Nebeįsivaizduoju OKT kaip lokalaus ir uždaro teatro. Mes visada buvome ir čia, ir ten. Jau nebe pirmą kartą tenka per sezono vidurį nutraukti spektaklius Lietuvoje ir išvykti mėnesiui ar dar ilgiau. Tai lyg natūrali apytaka", - užbaigia O.Koršunovas, jau besirengiantis kelionei į Izraelį.
OKT inf.