Oskaro Koršunovo/Vilniaus miesto teatras braižo maršrutus skersai visą Senąjį žemyną. Pirmoji rudens gastrolių maršruto stotelė - į Šiaurės rytus nuo Maskvos nutolęs Jaroslavlis ir tryliktasis tarptautinis Volkovo teatro festivalis, vykęs rugsėjo 18-22 dienomis. Jame spektakliai „Dugne" ir „Miranda" jau nebe pirmą kartą stojo į akistatą su rusiškąja publika, tradiciškai suprantančia ir vertinančia teatrą. „Rusiška publika Rusijoje - kaip itališka publika italų operoje. Žiūrovai į teatrą ateina žinodami pjesę, gerai žinodami autoriaus biografijos faktus. Jei aktoriai gerai „skaito" Gorkį, tai ir žiūrovai lieka patenkinti tokiu perskaitymu", - Jaroslavlio publikos ypatumus vardina aktorius Rytis Saladžius. „Jaroslavlio publika „Dugną" stebėjo plačiai išsižiojusi, nors pradžioje buvo kiek keista. Atrodė, jog bus sunku pramušti tą nematomą sieną, tačiau jiems įstrigo tas gyvumas, nuoširdumas, aktorių buvimas čia ir dabar", - kolegai antrina aktorius Julius Žalakevičius.
Toliau - kaimyninė Baltarusija, tarptautinis teatrų forumas „TEART". Spalio 8-9 dienomis Minsko publika turėjo galimybę išvysti „Dugne" ir „Mirandą" - spektaklius, kvestionuojančius baltarusiams pastaruoju metu itin aktualią žmogaus laisvės temą. Ir šį kartą Oskaro Koršunovo teatro aktualumas neliko be atgarsio. Publika plojo ne tik pasibaigus spektakliui, tačiau gausiais aplodismentais lydėjo kiekvieną jiems aktualią ir „skaudamą" frazę. Festivalis Minske tapo aktoriaus Dariaus Meškausko „krikštu" Prospero vaidmenyje „Mirandoje".
Baltarusiams pavyko surengti tikrai aukšto lygio tarptautinį teatro festivalį, kurio scenoje, greta jau minėtų Oskaro Koršunovo spektaklių, parodyti lenkų režisieriaus Krystiano Lupos „Persona. Marilyn" bei italo Romeo Castellucci „Apie Dievo sūnaus veido koncepciją".
„Dugne" ir „Miranda" - dažniausiai gastroliuojantys teatro spektakliai, tačiau ne vieninteliai. Spalio 14 dieną Permėje vykusio „Direction Space" festivalio publika pamatė „Įstabiąją ir graudžiąją Romeo ir Džuljetos istoriją". Nors nuo spektaklio premjeros praėjo jau beveik dešimtmetis, Oskaro Koršunovo „Romeo ir Džuljetos" interpretacija vis dar aktyviai kviečiama į užsienio festivalius.
„Šviežiausios" gastrolės - festivalis „Baltiskij Dom" Sankt Peterburge, kur spalio 20 dieną didžiojoje scenoje parodyta „Miranda". Šį kartą aktoriams teko vaidinti vos šimtą žmonių talpinančioje salėje, tad artima aktorių ir žiūrovų akistata tapo neišvengiama. „Nuo pat pirmo spektaklio akordo vyravo didelė rimtis. Gal net atsargumas ir įsiklausymas. Jaudino tai, jog ši išskirtinė publika žaibiškai reagavo į Shakespeare´o citatas, juokėsi perpratę metaforą ar paradoksą. Manau, aktoriams tai buvo didelė paspirtis - adekvati reakcija, o tai reiškia ir adekvatų sprendimo suvokimą. Sovietinio butuko scenografija Peterburge gal ir nepadarė lauktojo įspūdžio, nes daugelis rusų intelektualų ir dabar taip gyvena", - mintimis po gastrolių dalinosi rašytoja Dovilė Zelčiūtė, jau nebe pirmą kartą keliaujanti kartu su Oskaro Koršunovo teatru.
Oskaro Koršunovo teatro jau laukia ispaniškoji Žeronos publika, kur spalio 27 dieną, festivalio „Temporada Alta" scenoje bus parodytas „Hamletas". Tuomet - „Miranda" ir „Euro-Scene" festivalis Leipcige, Vokietijoje (lapkričio 8 dieną). Paskutinė stotelė teatro rudens maršrutuose - Katovicai, Lenkija. Čia „Ars Cameralis Silesiae Superioris" festivalyje lapkričio 22-23 dienomis bus parodyti „Miranda" ir „Dugne".
Tolimesniuose Oskaro Koršunovo teatro planuose - nauji maršrutai, neapsiribosiantys vien tik Senojo žemyno žemėlapiu. „Gastrolės teatrui - tai platus ir atviras glėbys pasauliui, kuris prisijaukinamas, kuris tampa pažįstamas, kuris teatrą užgrūdina: kalbėti meno kalba visur, kur esi laukiamas", - tokia metaforizuota kalba buvusias ir būsimas teatro gastroles anonsuoja Dovilė Zelčiūtė.
OKT / Vilniaus miesto teatro inf.