Po tris savaites trukusių gastrolių Prancūzijoje į Lietuvą sugrįžo šiuolaikinės operos „Geros dienos!" komanda. Nors dešimčiai dainuojančių kasininkių kilo maloni grėsmė ir toliau mėgautis prancūzų publikos ovacijomis, kūrėjai laiku spėjo nebegaliojančius, bankroto pakirstus „Air Lituanica" bilietus pakeisti kitais.
Skirtinguose Prancūzijos regionuose Lietuvos vardą garsinantis kūrinys priimtas gyvai, o publikos reakcijos, pasak spektaklio režisierės Rugilės Barzdžiukaitės, beveik leidžia susidaryti geografinį prancūziško temperamento žemėlapį: „Burgundijos sostinėje Dižone atsipalaidavimo atmosfera lydi senas tradicijas turintį tarptautinį „Théâtre en Mai" festivalį, publika čia - be stabdžių. Alpių papėdėje įsikūrusiame Grenoblyje ir germaniškos kultūros persmelktame Mece - atvirkščiai - žiūrovai gan susikaustę, bent tol, kol neateina oficialus metas plojimams. O Miulūze, kur turėjome vieną įdomiausių diskusijų su festivalio „Horizon" žiūrovais, publikos smalsumas sumišęs su atsargumu".
Ilgojo turo metu spektaklis buvo parodytas dešimt kartų. Daugiausiai „Geros dienos!" linkėjimų teko festivalio „Passages" lankytojams - prekybos centro darbuotojų istorijos Mece nuskambėjo keturis kartus. Toli keliauti įpratusiai komandai šis gegužės maratonas - išskirtinis išbandymas. „Dėl vis gausėjančių ir ilgėjančių gastrolių reikia intensyviau planuoti savo ir atlikėjų tvarkaraščius, juos ne visada pavyksta suderinti su tarptautinių festivalių datomis. Dėl šios priežasties į spektaklį teko įvesti net keturias dubleres. Išbandymas pavyko - naujokės kūriniui suteikė naujų spalvų", - pasakoja kompozitorė Lina Lapelytė.
Rašytojos Vaivos Grainytės, kompozitorės Linos Lapelytės ir režisierės Rugilės Barzdžiukaitės kūriniui prancūzų žiniasklaida negailėjo dėmesio ir pagyrų. Kūrėjos viešėjo vietinėse radijo stotyse, dalyvavo festivalio organizuotuose susitikimuose su žiūrovais. „Ši jaunų lietuvių sukurta opera-performansas yra tarsi nedidukas šmaikščios poezijos perlas. Liūto dalis čia tenka kandžiam humorui, po kurio liekame lyg pudingo paragavę: sužavėti, jog toks siužetas suteikė progą atsirasti itin melodingai muzikinei išraiškai ir įbalsinimui", - menininkių trijulės darbą „Les Inrocks" žurnale apibūdino teatro kritikas Patrickas Sourd´as.
Prancūzijoje ne pirmą kartą viešintys „Geros dienos!" nariai lagaminus išsikrauna laikinai: spektaklis sudomino ne tik Vokietijos, Belgijos, Italijos ir Lenkijos festivalių organizatorius, bet ir sulaukė kvietimo dalyvauti tarptautiniame teatro festivalyje Beirute. Niujorke ir Šanchajuje viešėjęs 2014 m. „Auksiniu scenos kryžiumi" apdovanotas spektaklis plečia savo odisėjų žemėlapį, o rudenį žada neaplenkti ir Lietuvos.
„Operomanijos" inf.