Dr. GoraParasit pristatė R. Wagnerio „Tristano ir Izoldos“ instaliaciją Berlyne

2020-08-26 menufaktura.lt
Akimirka iš „Tristano ir Izoldos“, kūrėja Dr. GoraParasit. Peter van Heesen nuotrauka
Akimirka iš „Tristano ir Izoldos“, kūrėja Dr. GoraParasit. Peter van Heesen nuotrauka

aA

„BERLIN is not BREGENZ“ - tai tarpdisciplininis muzikos, teatro ir performanso festivalis, kuris prie ežero įsikūrusią Berlyno erdvę Plötzensee lido (esančią Vedingo rajone) pavertė scena ant vandens, skirtą Richardo Wagnerio operoms „Lohengrinas" bei „Tristanas ir Izolda".

2020 m. rugpjūčio 21-22 dienomis įvykęs renginys pristatė fatališkus muzikinio teatro kūrinius, kuriems iki šiol Brėgenco festivalyje neatsirado vietos. Kitaip nei didysis operos festivalis, mažasis brolis „BERLIN is not BREGENZ“ vyko nepaisant COVID-19 sukeltos krizės. Dalyviai iš teatro ir muzikos scenos, kaip ir 2019 metų festivalio „BERLIN is not BAYREUTH“ metu, kreipėsi į tuos, kurie dar niekada nesilankė operos teatre. Dvi dienas jie rengė pasirodymus po atviru dangumi.

Kūrėja Dr. GoraParasit festivaliui dedikavo finalinį monumentalios R. Wagnerio operos veiksmą. Su berlyniečiu DJ Zentralmuster atlikta elektroninė orkestrinės muzikos aranžuotė. Savo išskirtine scenine kalba Dr. GoraParasit kvestionuoja mirtį dėl meilės ir apsvarsto mirties prigimtį, leisdama Tristanui pačiam tapti savo gyvenimo ir mirties kalviu.

Renginį parėmė Lietuvos kultūros institutas ir Lewben Art Foundation.

Renginio dalyvių informacija

 

 

Užsienyje
  • „Pasišiukšlinę“, arba Pasakojimas vaikams apie klimato kaitą

    Vaikai nelaikomi idiotais, nesistengiama jų mokyti, gąsdinti ar slėpti situacijos rimtumo. „The Storymakers“ kuria gana nuoširdų paveikslą, kurį būtų galima pavadinti „Suaugusieji nežino, ką daryti“.

  • Teatras grėsmės akivaizdoje

    Savo forma keturi Rygos spektakliai skirtingi, tačiau visiems be trauminių dabarties laiko ir istorinės praeities atspindžių svarbi ir menininko bei meno misijos tema grėsmingų politinių tendencijų metu.

  • „Focus Lituanie“ Paryžiaus centre: dėmesys Lietuvos politinio performanso scenai

    Dėmesys Lietuvos teatrui išplėtė Paryžiaus žiūrovų akiratį spektakliais, pažangiais ne vien savo turiniu, bet ir forma.

  • Laiškai iš Rygos

    Laiškai apie Rygoje vykusį Baltijos šiuolaikinės operos tinklo susitikimą ir ryškiausius metų scenos meno darbus pristatančią Latvijos teatro vitriną: spektakliai, erdvės, patirtys, įspūdžiai ir vertinimai.

  • Lietuvos teatras prancūzų akimis

    Diskusija su prancūzų kritikais apie Lietuvos teatro programą Paryžiuje ir jų nuostabą ne tik dėl spektaklių kokybės, bet ir kad kūrėjos moterys imasi lyderystės, – „Lituanie c’est l’Europe“.

  • Atvirukas iš Moravijos

    Alvis Hermanis „Jenufoje“ išgrynina stebėtinai paprastą, tyrą grožį, kurį tikriausiai taip šiltai išskleisti gali tik stereotipams nepasiduodantis ir mažų šalių kultūros paveldui empatizuojantis kūrėjas.

  • Menas ir laikmetis

    Latvių scenos meno kritikės ir literatūrologės svarsto apie meną ir menininką laikmečių peripetijose. Ar reikia sieti politiką ir meną? Ar teatro istoriją reikia redaguoti ir tirti iš naujo?

  • Prasideda programos „Focus Lituanie“ renginiai Paryžiuje

    Viename svarbiausių Paryžiaus teatrų „Théâtre de la Ville“ startuoja tris savaites truksianti itin plati ir įvairi Lietuvos scenos meno kūrinių programa.