Belgijoje režisierius Janas Fabre’as nuteistas už priekabiavimą

2022-04-29 LRT.lt, 2022-04-29
Janas Fabre'as. Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
Janas Fabre'as. Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka

aA

Belgų menininkui, choreografui ir režisieriui Janui Fabre´ui penktadienį buvo skirta lygtinė pusantrų metų įkalinimo bausmė, pripažinus jo kaltę dėl lytinio priekabiavimo prie trupės šokėjų ir, vienu atveju, lytinio smurto.

Prokurorai siekė trejų metų įkalinimo bausmės, bet Antverpeno teismas nusprendė, kad pusė įtariamų incidentų nebuvo įrodyti arba įvyko pernelyg seniai.

Bendrai 63 metų J. Fabre´o kaltė buvo pripažinta šešiose bylose.

Dvylika buvusių J. Fabre´o trupės „Troubleyn“ narių pasiskundė dėl lytinio priekabiavimo darbe, o vienas jų kaltino režisierių lytiniu smurtu.

Įtarimai susiję su įvykiais nuo 2002 metų, paaiškėjusiais tik 2018-aisiais, kai pasaulinis judėjimas „#MeToo“ paskatino lytinio išnaudojimo ir priekabiavimo aukas prabilti.

J. Fabre´as nedalyvavo teismo posėdžiuose.

Kovo mėnesį keli šokėjai teisme apie J. Fabre´ą kalbėjo kaip apie repeticijų - „toksiškos darbo visatos“ - tironą, žemindavusį savo žmones ir kartais šantažu versdavusį moteris užsiimti seksu.

Kai kas skundėsi, kad buvo apgaule priversti dalyvauti erotinėse fotosesijose, teigiant, kad tos nuotraukos pasirodys meno žurnaluose.

J. Fabre´o advokatai pripažino, kad jis yra stipraus ir anarchiško būdo žmogus, kad dirbti su juo „reiškia atiduoti 100 procentų“ per sunkius pasirodymus, pasibaigiančius „tikru išsekimu, tikromis emocijomis“, bet neigė, kad jis yra nusikaltėlis.

LRT.lt

Užsienyje
  • Laiškai iš Rygos

    Laiškai apie lapkričio pradžioje Rygoje vykusį Baltijos šiuolaikinės operos tinklo susitikimą ir ryškiausius metų scenos meno darbus pristatančią Latvijos teatro vitriną: spektakliai, erdvės, patirtys, įspūdžiai ir vertinimai.

  • Lietuvos teatras prancūzų akimis

    Diskusija su prancūzų kritikais apie Lietuvos teatro programą Paryžiuje ir jų nuostabą ne tik dėl spektaklių kokybės, bet ir kad kūrėjos moterys imasi lyderystės, – „Lituanie c’est l’Europe“.

  • Atvirukas iš Moravijos

    Alvis Hermanis „Jenufoje“ išgrynina stebėtinai paprastą, tyrą grožį, kurį tikriausiai taip šiltai išskleisti gali tik stereotipams nepasiduodantis ir mažų šalių kultūros paveldui empatizuojantis kūrėjas.

  • Menas ir laikmetis

    Latvių scenos meno kritikės ir literatūrologės svarsto apie meną ir menininką laikmečių peripetijose. Ar reikia sieti politiką ir meną? Ar teatro istoriją reikia redaguoti ir tirti iš naujo?

  • Prasideda programos „Focus Lituanie“ renginiai Paryžiuje

    Viename svarbiausių Paryžiaus teatrų „Théâtre de la Ville“ startuoja tris savaites truksianti itin plati ir įvairi Lietuvos scenos meno kūrinių programa.

  • Trys lietuvių šiuolaikinio cirko spektakliai pristatomi viename svarbiausių Europos festivalių

    Prancūzijos Ošo mieste, spalio 18-26 dienomis vyksiančiame šiuolaikinio cirko festivalyje „Circa“ pirmąkart bus pristatyti trys spektakliai iš Lietuvos.

  • Lietuvos šiuolaikinio muzikos teatro sezonas užsienyje: du mėnesiai gastrolių

    Prodiuserinė kompanija „Operomanija“ išvyksta į du mėnesius truksiantį gastrolių turą Europoje: penkių kūrinių tarptautinė kelionė, aštuonios turo stotelės.

  • Tikroviškumas ar tikrumas?

    Įtikimą realybę kuria ne sceninių objektų tikroviškumas, o kuo tikslesnis artistų įsikūnijimas į vaidmenis – ši siekiamybė latviškame „Meilės eliksyre“ nors netolygiai, tačiau buvo beveik įgyvendinta.