„Dalykuose“, rodos, kūrybinės formos lieka „šalia“ liudijimų, subtiliai bandydamos jų neužgožti, daugiausia – tik iliustruoti. Bet gilesnės metaforos troškimas kankina tarsi deguonies trūkumas.
Akivaizdu: spektaklis-opera pretenduoja atlikti terapinę funkciją visai publikai. Šitas spektaklis neįmanomas be suvokėjo ašarų. Spektaklio reikšmė vienintelė – sužadinta žiūrovo graudulinga reakcija.
Nors kiekvieno žiūrovo patirtis unikali, „Dalykai…“ sukelia emocijas. Juose nėra šiuolaikiniams kūriniams būdingo išprotautų logiškų koncepcijų šalčio, tačiau vengiama ir patetiško sentimentalumo.
Kamilė Gudmonaitė su naujuoju jautrumu žvelgia į savo kūrinių dalyvius ir jų saugumą, vengdama bet kokio konflikto, kurį įprasta laikyti teatro pagrindu.
Turbūt dažnas mūsų turėjome tą, kuriam nejučia vis imame ir šitaip „paskambiname“, tad spektaklis savo šviesiu grauduliu sklendžia idant nugultų žiūrovo sąmonėje kaip svetimų-savų patirčių atplaišos.