Teismas nutarė: urvinė moteris priekabiavo neleistinai

2006-10-26

aA

Urvinis žmogus ryžosi ginti savo teises. Logotipas iš www.urviniszmogus.lt

Nors spektaklio „Urvinė moteris” tinklapyje skelbiama, kad visi planuoti spektakliai lapkričio ir gruodžio mėnesiais įvyks, pasak agentūros „Baltic Music“ informacijos, Vilniaus apygardos teismo spalio 17 d. sprendimu, spektaklio „Urvinė moteris“ organizatoriams uždrausta naudoti šį pavadinimą rodant ir reklamuojant šį savo projektą, nes, teismo nuomone, originalios pjesės „Urvinė moteris“ autorė ir su ja susiję autorių teisių savininkai pateikė pakankamai duomenų apie galimą autorių teisių pažeidimą ir nesąžiningą konkurenciją.

Pasak autorių teisių savininkų interesus ginančio advokato Gedimino Pranevičiaus, įvestos laikinosios apsaugos priemonės reiškia, kad lietuviško projekto, pavadinto „Urvinė moteris“, organizatoriai privalo nutraukti jo demonstravimą, reklamą, bilietų pardavimą, uždaryti atitinkamą interneto svetainę ir neturi teisės bet kokiu kitu būdu jo viešinti. Teismo nutartyje skelbiama, kad „atsakovo UAB „Baltijos reklamos projektai“ veiksmai – interneto adresų srities simbolinių pavadinimų www.urvinemoteris.lt ir www.urvine.lt registracija, komercinėje veikloje naudojimas žymens „Urvine moteris“, (…) urvinės moters atvaizdo, imituojančio „Theater Mogul BV“ priklausančio kūrinio – urvinės moters paveikslėlį (logotipą) – naudojimas komercinėje veikloje yra draudžiami nesąžiningos konkurencijos veiksmai“.

„Urvinė moteris” turės savo veiklą sustabdyti. Paveiksliukas iš www.urvinemoteris.lt

Apie šią teismo nutartį jau informuotas rašytojas Sigitas Parulskis, šį pavasarį sukurtą savo pjesę pavadinęs „Urvinė moteris“ – taip pat, kaip vadinasi dar 2000 metais pristatyta originali „Urvinė moteris“ (angl. Cavewoman), kurią parašė šiuo metu Londone gyvenanti aktorė ir rašytoja Emma Peirson.

Teismo sprendimas praneštas ir tiesioginiams spektaklio kūrėjams – aktorei Neringai Varnelytei ir režisieriui Kostui Smoriginui, taip pat bilietų platinimo agentūrai ir salių, kuriose iki šiol buvo rodomas šis spektaklis, administracijai.

Lietuviškas projektas „Urvinė moteris“ neturi nieko bendra su populiariąja komedija „Urvinis žmogus“, išskyrus tematiką ir pavadinimą. Šį projektą organizavo viena „Makroconcert“ grupės įmonė, pasitelkusi Sigitą Parulskį ir Kostą Smoriginą. Be to, vasarą šiame spektaklyje vaidino aktorė Rimantė Valiukaitė, kuri vėliau nutarė nebedalyvauti šiame projekte.

„Svarbu, kad teismas konstatavo galimą autorių teisių pažeidimą ir nesąžiningą konkurenciją, dėl kurios patyrėme didelių finansinių ir moralinių nuostolių. Svarbu ir tai, kad dabar žiūrovai nebegalės būti mulkinami „Urvinės moters“ pavadinimu. Akivaizdu, kad iki šiol buvo naudojamasi „Urvinio žmogaus“ sėkme ir žiūrovams buvo peršamas spektaklis, nė iš tolo neprilygstantis populiariajai komedijai“, – sakė agentūros „Baltic Music“ vadovas Simonas Keblas.

„Makroconcert“ grupė ėmė reklamuoti savo projektą po to, kai komedijos „Urvinis žmogus“ prodiuseriai – agentūros „Theater Mogul“ (Olandija) ir „Baltic Music“ (Lietuva) – paskelbė apie planus 2006 metų rudenį pristatyti komediją „Urvinė moteris“ – moterišką atsakymą populiariesiems „Urvinio“ monologams.

Taip pat pavadintą Parulskio pjesę Lietuvoje režisavo Kostas Smoriginas, kuris prieš tai daugiau kaip metus vaidino komedijoje „Urvinis žmogus“ ir tuo metu ne kartą teiravosi apie šio spektaklio rengėjų planus statyti „Urvinę moterį“. Smoriginui agentūra „Baltic Music“ yra iškėlusi atskirą bylą dėl esminių sutarties sąlygų pažeidimo.

Dėl vykstančių dviejų teismo procesų „Baltic Music“ sustabdė originaliosios pjesės „Urvinė moteris“ pastatymą. Darbas ties atsakymu „Urviniam žmogui“ gali būti atnaujintas tik kai teismas paskelbs galutines išvadas.

„Baltic Music“ inf.

Naujienos