
Paskutinis iš šešių Kauno bienalės ir tarptautinio šokio festivalio „Aura" programos „Šokam: Judanti tekstilė" projektų „4 milijonai" bus rodomas šį savaitgalį, lapkričio 11 d. 21 val., lapkričio 12 d. 18 val. ir 20 val. Kauno valstybiniame dramos teatre, Penktojoje salėje. Tai proga pamatyti, kaip skirtingų disciplinų menininkams, iki tol nedirbusiems kartu ir vienas kito nepažinojusiems, pavyko bendradarbiauti peržengiant skirtingas kultūras ir skirtingų meno sričių rėmus.
„4 milijonai" - bendras portugalų choreografės, šokėjos Ne Barros ir lietuvių menininkės Patricijos Gilytės kurinys, kuriame taip pat dalyvauja šokio teatro „Aura" šokėjai ir grupė "Betoniniai triušiai" kartu su vokaliste Vaida Kalkauskaite.
Menininkai projekte kalbės Lietuvai ir Europai aktualia migracijos tema. Skrisdama į susitikimą su portugale choreografe Né Barros, Vokietijoje gyvenanti lietuvė menininkė Patricija Gilytė skaitė lietuviškus laikraščius. Viename straipsnyje buvo teigiama, kad dėl ekonominės migracijos Lietuvos valstybė neteko trečdalio milijono savo gyventojų, o kitame buvo rašoma apie finansinio kapitalo pasiskirstymą Lietuvos rinkose. Abiejuose straipsniuose buvo vartojamas žodis „milijonas", tai vėliau tapo bendro projekto ir metaforos „4 milijonai" pradžios tašku.
Porolonas Patricijos Gilytės darbuose yra lyg jos pačios kūno tęsinys, būtent ši priemonė būdinga Patricijos Gilytės darbams. Savo performansuose ir videodarbuose Patricija poroloną sieja su žmogaus oda, o landšaftą laiko Žemės oda. Tam tikru aspektu šis požiūris turi daug bendro su kūrybiniu Né Barros pasauliu - choreografė savo darbuose nagrinėjo kraštovaizdžio, savos teritorijos praradimo, ribų temas. Jos analizėje kūnas ir jo aplinka atitinkamai netenka individualumo ir fiziškumo.
Bendradarbiavimo projekto rezultatas - šokio pasirodymas tarp teatrinio ir performatyvaus įvykio. Remiantis Né Barros, čia porolonas tampa tam tikra savastimi, ant jos šokėjai yra ir praeiviai, jos kūrėjai ir transformatoriai. Taip porolonas tampa simboliniu migracijos problemos atspindžiu. Pasirodymo metu, ši „žemė" pratęsia šokėjus, tai dalis jų pačių. Ši dalis pasirodyme virsta nauja teritorija.
Né Barros (Portugalija) - choreografė ir šokėja. Savo meninę kūrybą plėtojo kartu su savo akademinėmis studijomis ir šiuolaikinio šokio, performanso tyrimais. Patricija Gilytė (Lietuva-Vokietija) daugiausia dirba skulptūros, videomeno ir instaliacijos srityse. Šias išraiškos priemones ji tyrinėja jas maišydama, ieškodama bendrų ryšių ir pati juos kurdama.
Bienale.lt inf.