
Balandžio 22 d. - birželio 5 d. scenografo Mstislavo Dobužinskio scenografijos eskizai iš Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejaus bus eksponuojami Turino Pinacoteca dell´Accademia Albertina galerijoje. Parodai atrinkti kūriniai iš trylikos Valstybės teatre pastatytų spektaklių. Daugelis šių Mstislavo Dobužinskio sukurtų scenografijos eskizų rodyti ne tik Lietuvoje, bet ir Maskvoje, Sankt Peterburge, Minske, Žemutiniame Naugarde, Kaliningrade, Gdanske vykusiose parodose.
Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje saugomą Dobužinskio darbų kolekciją sudaro daugiau nei tūkstantis vienetų - tai vertingiausias scenografijos eskizų rinkinys muziejuje ir didžiausia šio dailininko teatro dailės kūrinių kolekcija Lietuvoje, kuri 2009 m. pripažinta nacionalinės reikšmės dokumentiniu paveldu ir įtraukta į UNESCO programos „Pasaulio atmintis“ Lietuvos nacionalinį registrą. Joje sukaupti reikšmingiausi ir brandžiausi Lietuvos teatrui sukurti dailininko darbai, kurių nedidelė dalis pristatoma šioje parodoje.
Tarp jų - puikūs Dobužinskio istorijos išmanymo ir sugebėjimo interpretuoti istorinius šaltinius pavyzdžiai - Piotro Čaikovskio operų „Pikų dama“ (1934), „Eugenijus Oneginas“ (1936) ir Modesto Musorgskio „Boriso Godunovo“ (1930) eskizai, muzikai artimu linijų virpesiu ir skaidrumu alsuojantys Wolfgango Amadeus Mozarto „Don Žuano“ (1933) scenovaizdžiai, vienas geriausių dailininko darbų, savo meniškumu ir emociniu įtaigumu pralenkusių operos muziką, dramaturgiją ir patį pastatymą Jurgio Karnavičiaus „Radvilos Perkūno“ (1937) scenografija, kurioje dailininkas į sceną perkėlė Vilniaus architektūrinius motyvus ir atskleidė Lietuvoje kadaise dėvėtos aprangos įvairovę.
Labiausiai nutolę nuo natūralistinių formų baletų Léo Delibes „Kopelijos“ (1933) Thomaso Hildebrando Prestono „Nykštuko grenadieriaus“ (1935) eskizai, kuriuose vyrauja dekoratyvios spalvos ir grafinis piešinys. Veros Smirnovos „Anderseno pasakų“ (1939) veikėjų kostiumai, kuriuose Dobužinskis atsiskleidė kaip literatūros žinovas, gebantis suprasti, pajausti kūrinį ir tinkamai jį interpretuoti, su humoru ir ironija pažvelgti į konkrečiam herojui būdingus bruožus.
Parodos atidaryme Turine dalyvaus LTMK muziejaus direktorė Regina Lopienė ir parodos kuratorė Živilė Ambrasaitė.