
Lapkričio viduryje į Monrealį atstovauti Lietuvos šiuolaikinio šokio išvyksta septynių lietuvių delegacija. Čia lapkričio 14-19 dienomis vyksta septynioliktoji CINARS bienalė - viena svarbiausių šiuolaikinių scenos menų mugių, kaskart vienijanti apie 1500 meno atstovų iš maždaug keturiasdešimties šalių. CINARS bienalė jau inspiravo daugybę tarptautinių projektų ar gastrolių, padėjo tūkstančiams meno profesionalų megzti ryšius ir juos palaikyti, suteikė galimybę tobulinti savo profesines žinias ar įgūdžius.
Šįmet mugėje numatyta daugiau negu dešimt oficialių renginių, susitikimų, meno platformų pristatymų. Greta to - nepaprastai turtinga meninė programa, kurioje pasirodys šiuolaikinio šokio, cirko, teatro bei tarpdisciplininių menų trupės iš Kanados, Šveicarijos, Vengrijos, Danijos, Ispanijos, Norvegijos, Pietų Korėjos, Prancūzijos, Belgijos bei Olandijos. Programą atidaro kanadiečių šiuolaikinio šokio legendos Louise Lecavalier, šįmet viešėjusios tarptautinio šokio festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ programoje Lietuvoje, naujausias spektaklis „Battleground“.
Atstovauti Lietuvos šiuolaikiniam šokiui į vieną didžiausių mugių išvyko Lietuvos šokio informacijos centro, Šiuolaikinio šokio asociacijos, festivalio “Naujojo cirko savaitgalis” bei šokio teatro „Dansema“, Kauno šokio teatro „AURA“ ir tarptautinio šokio festivalio „AURA“, Klaipėdos šokio teatro „PADI DAPI Fish“ ir tarpdisciplininio festivalio „PlArtforma“ bei lietuvių šokio kritikos atstovai.
Lietuvos šokio informacijos centro vadovas Audronis Imbrasas teigia, kad CINARS bienalė yra viena įdomiausių scenos menų mugių pasaulyje, viena dviejų pagrindinių Šiaurės Amerikoje. Ten vienodomis teisėmis pristatomi visi scenos menai ir muzika. Pasak jo, ankstesni lietuvių vizitai šioje mugėje stipriai prisidėjo prie keleto įžymiausių Kanados ar kitų šalių trupių apsilankymo Lietuvoje, taip pat prie kai kurių pernykščių ir šiemetinių lietuvių viešnagių svetur: Loros Juodkaitės spektaklio pristatymo San Franciske, Lietuvos trupių pristatymo „Fringe” festivalyje Edinburge, Menų spaustuvės ir Urbanistinio šokio teatro „Low Air” spektaklio „Feel-Link” gastrolių Prancūzijoje.
Antrąkart į CINARS bienalę vykstanti festivalio „Naujojo cirko savaitgalis” bei šokio teatro „Dansema“ atstovė Gintarė Masteikaitė teigia, jog šįmet greta Lietuvos šiuolaikinio šokio pristatymo Šiaurės Amerikos rinkai, jai svarbu megzti ryšius šiuolaikinio cirko srityje bei gilintis į vaikams skirtų šokio spektaklių sklaidos Kanadoje galimybes. Šokio kritikė Ingrida Gerbutavičiūtė teigia, jog Lietuvos šokis jau yra įdomus kitose pasaulio šalyse, tačiau dažnai kalbėdami su prodiuseriais lietuviai patys turi stengtis išsiaiškinti, kokio stiliaus, žanro, apimties, tematikos darbų yra ieškoma, o užsimezgus ilgesniam pokalbiui gali tekti pasakoti ir apie Lietuvos šokio istoriją, vystymąsi, finansavimo kontekstą.
CINARS bienalė (www.cinars.org) - viena svarbiausių tarptautinių mugių ir tinklų kūrimo renginių pasaulyje. Tai puiki galimybė prisistatyti Lietuvos šokį Šiaurės Amerikos rinkai, vystyti naujus bendradarbiavimo tinklus, taip pat susipažinti su naujausia ir stipriausia šokio kūryba bei tartis dėl galimybių pristatyti ją ir Lietuvoje.