Lietuvos nacionalinėje baleto trupėje – nauji vėjai

2011-12-06 lrytas.lt, 2011 12 06
Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro baleto meno vadovas K.Pastoras. Nuotr. iš LNOBT archyvo

aA

Milda Augulytė

„Lietuva turi talentingų šokėjų, tačiau jiems reikia daugiau kūrybiškumo ir pasitikėjimo savimi", - taip choreografas Krzysztofas Pastoras apibūdino Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro baleto trupę susitikime su žiniasklaida.

Lenkų kilmės choreografas, prieš du mėnesius tapęs Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) baleto meno vadovu, užsimojęs suteikti naują impulsą Lietuvos trupei.

Buvęs šokėjas, dabar tapęs tarptautinėje scenoje atpažįstamu ir vertinamu choreografu, K.Pastoras yra ir Varšuvos didžiojo teatro baleto meno vadovas bei Olandijos nacionalinio baleto reziduojantis choreografas.

„Dirbsiu ir Vilniuje, ir toliau Varšuvoje, esu įsitikinęs, kad iš tokios situacijos naudos turės visi. Ketinu panaudoti savo patirtį, pažintis ir aistrą šokiui taip, kad Lietuvos nacionalinis baletas atgimtų, trupės šokėjai pasijustų esą kūrėjai, o publika, be klasikinio baleto spektaklių, turėtų progą pamatyti ir šiuolaikiškesnį, sudėtingą repertuarą", - kalbėjo K.Pastoras.

Pagyręs ankstesnės vadovės Tatjanos Sedunovos nuveiktą darbą, ypač plėtojant klasikinį repertuarą, ir pasidžiaugęs jos padėtais tvirtais šokio meno pagrindais, kuriais remiantis galima eiti pirmyn, K.Pastoras teigė ketinantis dirbti penkiomis pagrindinėmis kryptimis.

Tai - išlaikyti repertuare klasikinį romantinį baletą, papildyti jį XX a. aukso fondo kūriniais (pavyzdžiui, Waclawo Nižynskio, Maurice´o Bejart´o), statyti šiuolaikinių choreografų darbus, ugdyti lietuvių choreografijos mokyklą, rengti meistriškumo kursus, padedančius išlaisvinti visų su baletu susijusių žmonių kūrybiškumą.

Pirmieji kursai, kurių tema - „Kūrybinis impulsas", bus surengti kitų metų birželio mėnesį. Jie bus skirti choreografams ugdyti.

„Iš pradžių gal tai bus maži darbai, bet vėliau jie išaugs į spektaklius", - vylėsi K.Pastoras, kurį labai nudžiugino mūsų baleto trupės entuziazmas - nors kursai vyks ne darbo metu, šokėjai į juos veržte veržiasi. „Vadinasi, jie nori tobulėti", - konstatavo trupės vadovas.

Dar viena naujovė - kartą per metus rengsima tarptautinė šokėjų peržiūra. Techniniu ir meniniu požiūriu geriausi artistai papildys baleto trupę, kad kiltų jos profesionalumas.

Prieš ateidamas į LNOBT, K.Pastoras teatro vadovybei iškėlė vieną sąlygą - menine prasme baletas turi turėti autonomiją, repertuarą lems baleto meno vadovas. „Lietuvos baletas turi turėti savo veidą, skiriantį jį nuo kitų pasaulio baleto trupių", - dar vieną užduotį sau ir trupei iškėlė K.Pastoras.

Būdamas LNOBT baleto meno vadovu K.Pastoras neketina naudotis tarnybine padėtimi ir, pavyzdžiui, grąžinti į repertuarą 2002-aisiais savo statytą baletą pagal Mindaugo Urbaičio muziką „Acid City", nors jis ir turėjo pasisekimą tarp žiūrovų.

„Šis baletas - jau praeitis. Šokio menas labai efemeriškas, jis tetrunka akimirką. Reikia eiti pirmyn", - sakė trupės vadovas, ketinantis ne tik perkelti į Lietuvos sceną jau kitur pastatytus savo spektaklius, bet ir sukurti naujų, skirtų būtent LNOBT. Vienas jų, kurio projektą jau aptarė su LNOBT generaliniu direktoriumi Gintautu Kėvišu, turėtų būti kitąmet sukurtas šokio spektaklis pagal Richardo Wagnerio muziką.

Artimiausia premjera - dar T.Sedunovos į repertuarą įtrauktas baletas „Žydrasis Dunojus" pagal Johanno Strausso muziką. Jį žiūrovai išvys paskutinį šių metų vakarą.

LRYTAS.LT

Naujienos