Jaunatviškas ir aštrus OKT

2014-09-06 Menų faktūra

aA

16-ąjį gyvavimo sezoną Oskaro Koršunovo teatras pasitiko surengdamas netikėtą madų šou. Pačių aktorių iš spektaklių afišų pagaminti kostiumai pristatė kiekvieną šiame sezone rodomą spektaklį. Kartu tai buvo ir įvadas į tarptautinio projekto „Feast Fashion" pristatymą. Praeitą sezoną užbaigęs jubiliejiniu festivaliu, teatras atveria naują puslapį. „Akivaizdu, jog perėjome tam tikrą ciklą, kurį užbaigė „Žuvėdra". Dabar pradėsime visiškai kitokį etapą", - teigia teatro meno vadovas, režisierius Oskaras Koršunovas.

Jau rugsėjo 6-8 d. sezoną atidarys trilogija „Hamletas", „Dugne" ir „Žuvėdra". Tai - visų penkiolikos teatro veiklos metų sintezė. Režisierius O. Koršunovas jau kurį laiką brandino idėją parodyti šiuos tris vienas kitą inspiravusius spektaklius chronologine tvarka, per tris dienas.

„Nuosekliai parodyti visą trilogiją buvo sena mano svajonė, kurios niekaip nepavykdavo įgyvendinti - nėra taip lengva suderinti visus repertuaro niuansus. Šie trys spektakliai analizuoja tas pačias temas ir vienas kitą papildo. Galiausiai, „Žuvėdra" sintezuoja visą trilogiją bei visą mūsų 15 metų veiklą. Trumpai tariant, dedame rimtą tašką. Šešioliktas sezonas - tai naujas kvėpavimas", - pristatyme teigė Koršunovas.

Estijos bedarbių suknelės

Šiame sezone OKT/Vilniaus miesto teatre bus kaip niekad daug jaunų kūrėjų. Spalis prasidės nuo spektaklio „Feast Fashion", prasidėjusio nuo kūrybinių dirbtuvių mažame Estijos kaime. Šis projektas - tai bendras kūrybinio tandemo „Guts United", OKT/Vilniaus miesto teatro bei estų teatro NO99 darbas, pristatomas ir šiųmetėje „Sirenų" festivalio programoje.

Pasak vienos iš režisierių Simonos Biekšaitės, „kurdami šį spektaklį viską darome kartu. Idėja kilo dar būnant Estijoje, kur dvi savaites trukusiose kūrybinėse dirbtuvėse būrys bedarbių, gavę tik krūvą senų paklodžių ir užuolaidų, siuvo 14 vestuvinių suknelių kolekciją. Tai ir tapo esmine medžiaga mūsų kūrybai.

„Daug kalbėjomės su kiekvienu bedarbiu. Dabar visa tai bandome išversti į savotiško šou ar žaidimo kalbą. Tai lyg nuotakų konkursas, kuriame kiekviena turi įveikti tam tikrą kliūtį. Publika spręs, kuri iš nuotakų laimės", - apie idėją pasakojo kita spektaklio režisierė Marit Sirgmets.

„Mada čia yra tik forma - tai aštrus socialinis spektaklis apie žmonių, esančių už ribos, svajones. Podiumas tampa tam tikra ironiška priedanga kalbėti apie rimtus dalykus", -  sakė Koršunovas.

Nauja OKT aktorių karta

Dar šį sezoną scenos šviesą išvys net keletas Koršunovo kartu su mokiniais pastatytų spektaklių. Tarp premjeroms ruošiamų kūrinių - Jeano Anouilh´o ir Euripido „Medėja", į spektaklio medžiagą įtraukiant prieš keletą metų Lietuvoje įvykdytą vaikžudystę. Jaunieji aktoriai taip pat imsis Sarah Kane pjesės „Apvalytieji". Koršunovas šią pjesę jau statė Stokholmo karališkajame dramos teatre. Tikimasi, jog kita šio sezono premjera, spektaklis pagal Bertoldo Brechto pjesę „Miesčioniškos vestuvės", bus socialiai aktualus, turintis artimų sąsajų su šiandienos realybe. Nebus užmiršta ir šiuolaikinė lietuviška dramaturgija. Scenos šviesą išvys Mariaus Ivaškevičiaus pjesė „Artimas miestas", režisieriaus manymu, labai įdomi ir iki šiol nepelnytai režisierių pamiršta. Taip pat gims spektaklis pagal Gintaro Grajausko pjesę „Rezervatas".

„Aš šių aktorių jau nebevadinu studentais, o jų spektakliai nebebus tik studentiški darbai. Pats būdamas antrame kurse pastačiau „Ten būti čia", kuris turbūt yra vienas reikšmingiausių mano spektaklių. Tad ir su jaunaisiais aktoriais pastatyti spektakliai organiškai įsilies į mūsų teatro repertuarą. Aš imuosi atsakomybės kaip šių spektaklių režisierius, kita vertus, čia bus daug bendraautorystės su kitais jiems dėstančiais aktoriais Dariumi Meškausku, Nele Savičenko, Rasa Samuolyte, Andriumi Žebrausku, Mariumi Repšiu, Vesta Grabštaite bei režisiere Loreta Vaskova", - apie jaunąją kartą kalbėjo Koršunovas.

Sugrįžimas prie ištakų

Dvi skirtingos kartos susijungs spektaklyje pagal rusų avangardisto Daniilo Charmso kūrinius, statomame bendradarbiaujant su Lietuvos nacionaliniu dramos teatru. Nors premjera numatoma tik sausį, kūrėjai žada savo atradimais dalintis kartu su žiūrovais ir iki tol. Prieš daugiau nei du dešimtmečius besiremdamas Daniilo Charmso kūriniais Koršunovas pastatė pirmuosius savo spektaklius. Režisierius sugrįžta prie savo teatro ištakų tam, kad atsigręžtų į jas dar kartą, bet pro šiandienos prizmę.

„Tai bus sezono vinis. Sugrįžimą prie Daniilo Charmso kūrinių laikau savotiška nauja pradžia. Iš vienos pusės - tai tiesiog simboliška, iš kitos - aš matau, jog tai vėl tampa aktualu. Statydamas pirmus spektaklius pagal oberiu kūrinius jutau, jog laikas buvo pilnas įtampos. Dabar taip pat gyvename laike, kuriame, kaip kažkada sakė Dantonas, sutraiškomi ne tik tie, kurie eina prieš srovę, bet ir tie, kurie stovi vietoje. Faktiškai vyksta nepaskelbtas karas. Su tuo susijęs nerimas atsispindės visose mūsų šio sezono premjerose, ar tai būtų tragedija „Medėja", ar socialinė komedija „Miesčioniškos vestuvės", - teigia Koršunovas.

Sausio mėnesį publikos lauks į Lietuvos nacionalinio dramos teatro sceną perkeltas atnaujintas spektaklis „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija". Jame taip pat pasirodys gausus būrys jaunų Koršunovo aktorių.

Režisierius dar šį sezoną planuoja pradėti statyti Mariaus Ivaškevičiaus pjesę „Kantas". Spektaklius planuoja statyti ir jauni režisieriai - Ieva Stundžytė pristatys performansą-spektaklį „Piketas", o Kirilas Glušajevas imasi jauno baltarusių dramaturgo Dmitrijaus Boguslavskio pjesės „Žmonių meilė".

„Mūsų teatre buvo labai daug režisūrinių debiutų. Manau, jog turiu savybę padėti jauniems režisieriams, tačiau tuo pačiu išvengti tiesioginės invazijos į jų statomą kūrinį", - apie teatro savybę nuolatos atsijauninti kalba Koršunovas.

Erdvė eksperimentiniams ieškojimams

16-ame sezone performatyvumas bus juntamas ne tik spektakliuose. Savo kūrybą pristatys menininkė Monika Dirsytė. Pagrindinėse Vilniaus galerijose savo performansus pristačiusi jauna kūrėja eksperimentuos ir po teatro stogu.

„Jos performansai iš tiesų yra labai stiprūs. Viena įdomiausiai rašančių Lietuvos kritikių Sandra Skurvidaitė, dabar gyvenanti JAV, šią menininkę lygina su Marina Abramovič. Jos kūrybos temos labai artimos mūsų teatro idėjoms", - teigia teatro meno vadovas, užsiminęs, jog OKT studijoje planuojama pristatyti ir kitų performanso meno atstovų darbus.

Žiūrovai galės išvysti visiškai unikalų spektaklį pagal Platono „Puotą", kurį kūrė bei jame kartu vaidina aktoriai bei filosofai: Remigijus Bilinskas, Kirilas Glušajevas, Darius Gumauskas, Ervinas Koršunovas, Ridas Jasiulionis, Tomas Kiauka, Darius Rakauskas, Rokas Ramanauskas, Arūnas Mickevičius, Kipras Kristijonas Šimulynas, Vilma Raubaitė, Jokūbas Vilius Turas.

Sugrįžimas prie performatyvios teatro estetikos ir Daniilo Charmso kūrybos - ne vienintelis atsigręžimas į pirmuosius spektaklius, brandinamas teatro meno vadovo galvoje. Režisierius nori dar kartą į vieną būrį surinkti pirmajame spektaklyje vaidinusius aktorius.

„Aš nežinau ar tai tikrai įvyks, tačiau labai norėtųsi atgaivinti ir nors kartą parodyti „Ten būti čia" su tais pačiais aktoriais, kurie vaidino ir prieš 25-erius metus. Kovo 22-ąją bus praėję lygiai 25 metai nuo premjeros. Juk nuo „Ten būti čia" premjeros prasidėjo OKT teatro gyvavimas", - apie dar vieną idėją pasakoja Koršunovas.

Gastrolės - tarp Prancūzijos ir Kinijos

Besiplečiantis užsienio gastrolių žemėlapis neapsiribos vien tik Europa. Iš Brazilijos sugrįžęs „Hamletas" jau lapkritį kelia sparnus į Kiniją, kur bus pristatytas kas ketverius metus vis kitame pasaulio krašte rengiamoje Teatro olimpiadoje. Dar šiais metais teatro trupė aplankys Shakespeare´o vardo festivalį Tel Avive (Izraelis), „Next" festivalį Lilyje (Prancūzija), „Temporada Alta" festivalį Žironoje (Ispanija), Tbilisio tarptautinį teatro festivalį (Gruzija) bei „Teatr" forumą Minske (Baltarusija). Taip pat teatras vyks į Sankt Peterburgą ir Maskvą (Rusija).

„Ilgai svarstėme, vykti ar nevykti į gastroles Rusijoje. Keleto festivalių jau atsisakėme. Dabar priėjome išvados, jog turime atlikti savotišką kultūrinę misiją bei savo spektakliais nešti demokratinę žinią. Tokios pozicijos laikosi ir garsūs Europos menininkai Romeo Castelucci, Kornelis Mundruczo, Pippo Delbono, „Rimini Protokoll", taip pat atvykstantys į Rusijoje rengiamus festivalius. Organizatoriai teigia, jog bus rengiami specialūs susitikimai dabar vykstantiems ir pasaulio ateičiai labai reikšmingiems įvykiams aptarti. „NET" festivalio Maskvoje meno vadovė pasirašė laišką prieš Rusijos valdžios vykdomą politiką, tad dabar jiems kaip niekad reikalingas palaikymas. Vien ignoruoti - nebe ta pozicija, kurią turėtų reikšti menininkai", - teigia Oskaras Koršunovas.

Atrodo, jog 16-asis OKT/Vilniaus miesto teatro sezonas turės du naujus ir vieną jau tradiciniu tapusį raktažodžius: jaunatviškumas, performatyvumas ir intensyvios gastrolės.

OKT/Vilniaus miesto teatro inf.

 

Naujienos