
Naujojo „Lietuvos scenos" numerio centre atsidūrė aktorius. Kaip pakito aktoriaus funkcija šiuolaikiniame teatre? Kokias vaidybos tendencijas būtų galima išskirti? Kokį galėtume įsivaizduoti idealų šiandienos aktorių? Ko trūksta šiuolaikiniam aktorių ugdymui?
Į šiuos ir kitus klausimus žurnale ieško atsakymų teatro mokslininkai ir kritikai. Vienas garsiausių Europos teatrologų Patrice´as Pavisas teigia, kad, užuot siekę tobulybės, turėtume ieškoti produktyvaus, praktiško, prisitaikančio, politiško aktoriaus, kuris padėtų žiūrovui susiorientuoti savyje ir jį supančiame pasaulyje. Kokio aktoriaus šiandien ieško lietuvių, latvių ir estų teatrai, savo straipsniuose svarsto Rasa Vasinauskaitė, Zane Radzobe ir Otto Karulinas.
Bandydama atgaivinti šiek tiek primirštą aktoriaus kūrybinio portreto žanrą, „Lietuvos scena" siūlo įdėmesnį žvilgsnį į aktorių Martyno Nedzinsko, Rasos Samuolytės, Dainiaus Gavenonio, Nelės Savičenko, Eglės Mikulionytės ir Vytauto Anužio, ypač ryškių šiandieninio teatro pasaulyje, kūrybą. Kaip teatro pedagogė kalbinama Vesta Grabštaitė. Apie unikalią savo profesinę patirtį pasakoja legendinė Peterio Brooko Kordelija Anne-Lise Gabold. Vilmantas Juškėnas atskleidžia aktoriaus darbo lėlių teatre savitumus. O štai kaip visada provokuojantis Andrius Jevsejevas rašo apie teatrą be aktorių. Istorijos ir atminties rubrikose Šarūnė Trinkūnaitė bando atskleisti tarpukario primadonos Onos Rymaitės paslaptį, o Daiva Šabasevičienė prisimena „tobulą artistą" Vytautą Šapranauską.
Žurnalą galima įsigyti Teatro sąjungoje, knygynuose „Mint Vinetu" ir „Akademinė knyga". Pageidaujant numerį gauti paštu, kreiptis adresu projektai.ts@gmail.com.
„Lietuvos scenos" inf.