Vitos Mozūraitės [i] lectio ultima [/i]

2014-07-11 Menų faktūra, 2014 07 12

aA

Lygiai prieš mėnesį netekome iškiliausios šiuolaikinio šokio kritikės Vitos Mozūraitės. Ir ji neprigyveno lygiai vienos dienos iki savo gimtadienio. Mirė jaunesnė vieneriais metais. Apie ją gražių žodžių ta, deja, ne gimimo dienos proga pasakė ne vienas šokio, vaikų literatūros ir bibliotekininkystės sferos žmogus. O šiandien, kadangi paprastai solenizantai labiau rūpinasi svečiais nei sveikinantieji solenizantu - paskutinė Vitos paskaita mūsų vaišių stalui. Taip ir vadinasi - „Pusryčiams - klasika, pietums - modernas, pavakariams - šiuolaikinis. Kas vakarienei?". Ji skaityta per Vasaros šokio mokyklą 2013 metais.

 

Vasaros šokio mokykla´13 // Vitos Mozūraitės paskaitaLithuanian Dance Vimeo.

LŠIC medžiaga,

 Menų faktūros inf.

 

Komentarai
  • Atminties sluoksniai operoje

    Laiškuose nagrinėjome operos žanro kaip atminties saugyklos idėją, operos analizę kaip archeologinį tyrinėjimą, žanro poveikį miestams ir visuomenėms, aptarėme naujosios operos bruožus.

  • Liūdnumai ir malonumai

    Man atrodo, kad abu spektakliai – „Stand-up’as prasmei ir beprasmybei“ ir „tremolo“ – tai tas išvažiavimas prie išdžiūvusių ežerų, kur sudėtos mažutės žmonijos paslaptys.

  • Latviško Art deco spindesyje – Lietuvos teatro blyksniai

    Pasivaikščiojimas po parodą „Ludolfs Liberts (1895–1959). Hipnotizuojantis Art Deco spindesys“ – lyg sugrįžimas į idealizuojamą Latvijos (taip pat ir Lietuvos) kultūros aukso amžių.

  • Iš bloknoto (53)

    Net saldu skaityti apie spektaklio gimimą nuo pat pirmo, lyg ir visai netikėto, sumanymo blyksnio iki pabaigos, kuri visuomet siejama su publikos reagavimu ir vertinimais.

  • Iš bloknoto (52)

    Buvau dėl to, kad tokie susitikimai kalėjime – drąsus jaunų menininkų sumanymas, kad abiejose stalelio pusėse buvom žmonės, tik skirtingų likimų, ir gali būti, kad ir tas laisvasis, susiklosčius tam tikroms aplinkybėms, gali tapti nelaisvas.

  • Iš mūsų vaidybų (XXIII)

    Suprantu, kad teatrui priimtinesnis tas, kuris labai ankstyvoje stadijoje turi (beveik baigtą) formą, apima mažas finansines ir emocines sąnaudas. <...> Tačiau duoklė teatrui kartais kažką gali atimti ir iš paties kūrėjo.

  • Kelionė link žmogaus balso

    Nepaisant nepatenkintų lūkesčių, Philipo Glasso „Kelionė“ Klaipėdoje tapo ne tik kultūriniu įvykiu, bet ir drąsia šiuolaikinės operos interpretacija Lietuvos scenoje.

  • Festivaliui pasibaigus

    Iš kuklaus žanrinio renginio „Com•media“ Alytuje tapo gana solidžiu festivaliu su gausybe konkursų, kūrybinių dirbtuvių, atskiromis vaikų, jaunimo, suaugusiųjų programomis ir užsienio svečių darbais.