Televizinis mutinys Teatro šventėje

2008-04-07 7 meno dienos, 2008 04 04

aA

„ ... į Teatro šventę prasiveržė televizijos šou tvaikas ... ” Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka

Tik šitaip galima pavadinti apgailėtiną reginuką kovo 27-osios vakarą Nacionaliniame dramos teatre, kur tradiciškai susirinko scenos kūrėjai ir jų bendraminčiai.

Raudonu kilimu, vedusiu į teatrą, niekas nedrįso žengti – visi kukliai ėjo pasieniais. O juk čia ir galėjo prasidėti teatrinė žaismė, jei kažkas būtų ėmęsis vadovavimo, demonstruodamas fantaziją, išmonę, humorą, norą linksmintis tą vienintelę visų teatro žmonių susitikimo dieną. Kur tau! Fojė tyliai mindžikavo žmonės, laukdami atsiveriančių į žiūrovų salę durų, tarsi už jų gulėtų pašarvotasis. Gal ir iš tikrųjų gulėjo – mūsų šiandienis Teatras, apimtas krizės, apie ką su širdgėla kalbėjo režisierius Jonas Vaitkus, gavęs „Auksinį scenos kryžių“...

Šiųmetė teatro šventė parodė, kad patys teatro kūrėjai apimti apatijos, neveiklumo, neišpasakyto dvasinio sąstingio ir pasyvumo. Niekas niekam neberūpi. Nei kad teatro žmonės nebeturi savo Teatro sąjungos, kur amžiname soste sėdi Vyras su savo Žmona, niekas nebesirūpina teatro žmonių kūryba, buitinėmis problemomis, nėra kam organizuoti Teatro šventės, turint tiek talentingų režisierių, artistų, scenografų, choreografų, kompozitorių. Matyt, dėl to abejingumo į Teatro šventę ir prasiveržė televizijos šou tvaikas (režisierius Vytenis Pauliukaitis) – tas sukurptas koncertėlis, it „nesuderintas“ maistas, kurį visiems teko virškinti. Greta tikro meno (baleto dueto, kai kurių muzikinių numerių) regėjai ir menkos kvalifikacijos mergelių šokėjų, apsikarsčiusių blizgančiais skudurėliais, negrabų staipymąsi, ir keistą didžiagalvių kaukėtų būtybių maivymąsi. Buvo ir „egzotiškų“ dainų, ir „odinių“ vyrukų.

Renginio režisieriui, matyt, nekilo mintis, kad dideliais muzikiniais instrumentais užgriozdintoje, netinkamai apšviestoje scenoje išleisti šokti du baleto artistus, estetišką ir gražų duetą, yra tas pats, kaip liepti Karajanui, pasilipus ant kioskų stogelio, diriguoti Mahlerį Gariūnuose... Estetiškumo, gero skonio stigo ne tik koncertui, bet ir kai kuriems „Auksinių kryžių“ laureatams. Daugelis atlikėjų renginio režisieriaus „dėka“ pakliuvo aiškiai ne į tą sceną ir ne į tą šventę. Koncertinėje kakofonijoje betrūko tik cirko – šunų valso ir ugnies rijikų.

Pati apdovanojimų „procedūra“ buvo nykiai monotoniška, nedarni, nors režisierius ir stovėjo užkulisyje. Vedantieji apdovanojimus vis skubino, „gyvos reklamos“ vis plaukė ir taip žaibiškai, kad nespėjai įžiūrėti kandidatų veidų nuotraukose. Na o vedančioji generolo balsu rykavo pavardes, nors ir jos praskriedavo it vėjas pro ausis. Kur taip buvo skubėta? Nejaugi prie vaišių stalo fojė? Tarsi visi būtų girdėję vien liūdną rusų dramaturgo Aleksandro Ostrovskio pašmaikštavimą: aktorių svarbu gerai pamaitinti...

Teatralas

Komentarai
  • Atminties sluoksniai operoje

    Laiškuose nagrinėjome operos žanro kaip atminties saugyklos idėją, operos analizę kaip archeologinį tyrinėjimą, žanro poveikį miestams ir visuomenėms, aptarėme naujosios operos bruožus.

  • Liūdnumai ir malonumai

    Man atrodo, kad abu spektakliai – „Stand-up’as prasmei ir beprasmybei“ ir „tremolo“ – tai tas išvažiavimas prie išdžiūvusių ežerų, kur sudėtos mažutės žmonijos paslaptys.

  • Latviško Art deco spindesyje – Lietuvos teatro blyksniai

    Pasivaikščiojimas po parodą „Ludolfs Liberts (1895–1959). Hipnotizuojantis Art Deco spindesys“ – lyg sugrįžimas į idealizuojamą Latvijos (taip pat ir Lietuvos) kultūros aukso amžių.

  • Iš bloknoto (53)

    Net saldu skaityti apie spektaklio gimimą nuo pat pirmo, lyg ir visai netikėto, sumanymo blyksnio iki pabaigos, kuri visuomet siejama su publikos reagavimu ir vertinimais.

  • Iš bloknoto (52)

    Buvau dėl to, kad tokie susitikimai kalėjime – drąsus jaunų menininkų sumanymas, kad abiejose stalelio pusėse buvom žmonės, tik skirtingų likimų, ir gali būti, kad ir tas laisvasis, susiklosčius tam tikroms aplinkybėms, gali tapti nelaisvas.

  • Iš mūsų vaidybų (XXIII)

    Suprantu, kad teatrui priimtinesnis tas, kuris labai ankstyvoje stadijoje turi (beveik baigtą) formą, apima mažas finansines ir emocines sąnaudas. <...> Tačiau duoklė teatrui kartais kažką gali atimti ir iš paties kūrėjo.

  • Kelionė link žmogaus balso

    Nepaisant nepatenkintų lūkesčių, Philipo Glasso „Kelionė“ Klaipėdoje tapo ne tik kultūriniu įvykiu, bet ir drąsia šiuolaikinės operos interpretacija Lietuvos scenoje.

  • Festivaliui pasibaigus

    Iš kuklaus žanrinio renginio „Com•media“ Alytuje tapo gana solidžiu festivaliu su gausybe konkursų, kūrybinių dirbtuvių, atskiromis vaikų, jaunimo, suaugusiųjų programomis ir užsienio svečių darbais.