Recenzijų klausimu

Ridas Viskauskas 2010-01-18 Literatūra ir menas, 2010 01 15
Recenzentas Ridas Viskauskas. Pauliaus Sakalausko nuotrauka iš VGTU „Palėpės” teatro archyvo

aA

Po to, kai sausio 5 d. Kultūros ministerija paskelbė priimanti „pasiūlymus profesionalaus teatro meno kūrėjų darbų premijoms už reikšmingus praėjusių metų darbus ir išskirtinius profesinius laimėjimus gauti" (iki sausio 15 d. reikia pateikti rekomendaciją; DVD įrašą; „profesionalaus meno vertintojo recenziją (-jas), atskleidžiančią (-čias) kūrėjo darbo reikšmę ir svarbą"!), sulaukiau netikėto vieno režisieriaus skambučio: girdi, turėčiau į vieną regiono teatrą važiuoti pažiūrėti jo spektaklio - reikia recenzijos!

Pajuokausiu: metas viešai paskelbti teatro kritikų teikiamų paslaugų visoje šalyje vieningus įkainius! Spektaklio paminėjimas vienu sakiniu apžvalginiame straipsnyje - apsikirpimo Vilniaus senamiesčio grožio salone kaina; režisieriaus minčių pacitavimas tekste - santechnikos bėdų recenzento namuose sutvarkymas; neutralios intonacijos spektaklio recenzija - recenzento 10 vizitų pas odontologą apmokėjimas; nuolatinis recenzento palankus dėmesys teatrui sezono metu - recenzento komunalinių paslaugų apmokėjimas metams.

Teatro plunksnos sesės ir broliai, vienykimės! Ir nei centu pigiau paslaugų neteikime! Primenu, kad šiuo metu Vilniuje iškviesto į namus santechniko darbo valanda kainuoja 70 litų (be PVM)! Taigi apskaičiuokime laiko sąnaudas ir atlygio požiūriu būkime orūs bent jau kaip „santechnikai"!

Kalbant rimčiau, iš kur regionuose veikiantiems teatrams sulaukti recenzijų? Dauguma teatrų Vilniuje negastroliuoja dėl lėšų stygiaus (patalpų nuomos, transporto, žmonių laiko kaštai). Dėl tos pačios priežasties retas kuris vertintojas nuvažiuoja savo jėgomis į regionus.

O Kultūros ministerijos idėja buvo graži: palengvinti (ekspertams?) kūrėjų darbų atranką...

LITERATŪRA IR MENAS

Komentarai
  • Festivaliui pasibaigus

    Iš kuklaus žanrinio renginio „Com•media“ Alytuje tapo gana solidžiu festivaliu su gausybe konkursų, kūrybinių dirbtuvių, atskiromis vaikų, jaunimo, suaugusiųjų programomis ir užsienio svečių darbais.

  • Įsimintiniausi 2024 m. teatro ir šokio įvykiai

    Kas 2024-iaisiais scenos meno lauke paliko didžiausią įspūdį – akimirkos, spektakliai, režisieriai, aktoriai ir atlikėjai, tekstai, iniciatyvos, įvykiai ir procesai? Įsimintiniausius darbus įvardijo kritikai.

  • Iš bloknoto (51)

    Pamilau tą puošnią, jaukią, spindinčią koncertų salę, po truputį pažinau visus muzikantus ir vėliau, jau profesionalioje scenoje, juos matydavau kaip artimus pažįstamus. Tarp jų buvo ir Anatolijus Šenderovas.

  • Tolimos Liudo Truikio visatos šviesa

    Neįsivaizduoju, kaip į nedidelį tekstą sutalpinti visa, ką reikėtų pasakyti apie Liudą Truikį ir jį pristatančią parodą Kaune. Ir vis dėlto pokalbį pradėčiau nuo Vilniaus, nuo Operos ir baleto teatro.

  • Aktyvizmo ar eskapizmo?

    Festivalių pavyzdžiai atskleidžia: kaip skirtingai jie gali reaguoti į kintantį pasaulį; kaip skirtingai elgtis su status quo; kokiems skirtingiems tikslams pasitelkti ilgametę festivalio patirtį ir prestižą.

  • Iš mūsų vaidybų (XXII)

    Apmaudu, jog pastaruoju metu stebėdama Varno spektaklius jaučiu didžiulį jo nepasitikėjimą žiūrovu ir kritiką, skirtą žmonėms, kurių salėje nėra, nes, kaip pats puikiai supranta, jie į teatrą nevaikšto.

  • Varėna, spalis, teatro trauka

    Ar įmanoma į regioną „nuleisti“ festivalį ir tikėtis, kad jis bus reikalingas? Tai, kad festivalis vyksta 15 metų, kad jis yra įdomus ir stiprus, rodo, jog jis pirmiausia reikalingas Varėnos žmonėms.

  • Iš bloknoto (50)

    Apie vieną svarbiausių spalio kultūrinių įvykių – Liudo Truikio parodą „Menas yra auka Kosmoso lygsvarai“. Taip pat – spektaklį „Katė ant įkaitusio skardinio stogo“ Vilniaus mažajame teatre.