Audronis Liuga pademonstravo „Naujosios dramos akcijos“ meninės programos vientisumą ir tobulumą. Akademiniu požiūriu Lietuvoje kol kas jokie festivaliai tokių programų neparengė.
Kauno dramos teatras jau prieš keletą metų atgaivino ir tęsia seną gastrolių Vilniuje tradiciją. Peržvelgus sezono premjeras galima konstatuoti, kad teatras nenusikalė savos „sezono vinies“. Ja gastrolėse liko užpernykščiai „Nekalti“.
„Naujosios dramos akcijos“ metu parodytas spektaklis „Viskas tuštybė“ subtiliai ištrynė ribą tarp realybės ir meninės erdvės scenoje. O po kelių dienų parodyta Agniaus Jankevičiaus premjera „Kelionė į kambario vidų“ parodė, kad šis režisierius ieško ir verčia ieškoti šalia esančius.
Sunku nuspėti, kokia logika vadovaujasi teatrai nustatydami bilietų kainas. Ar jie pasikliauja savo intuicija, ar remiasi kitų kolegų patirtimi? O gal tiesiog puikiai išmano scenos meno „produktams“ taikomus kainodaros principus?
Praėjusią savaitę Vilniuje Menų spaustuvė surengė Europos kultūros tinklo „Trans Europe Halles“ narių susitikimą. Su Polu Bogenu, tinklo prezidentu, kalbėjomės apie kultūrą, jos reikšmę visuomenei, meną bei jo tikslus.
Praeitą savaitę Menų spaustuvės organizuotame Europos kultūros centrų tinklo susitikime buvo kalbama apie meno naudą miestui ir naujų erdvių būtinybes.
Lietuvos Prezidento kalba, Vyriausybės vadovo ataskaita, Europos Komisijos komunikatas: trys galimybės kultūrai. Kurią rinksimės?
Europos Komisija priėmė politinį pareiškimą dėl kultūros vaidmens globalizuotame pasaulyje, kuriame patvirtinama, kad kultūra yra itin svarbi Europos integracijos proceso dalis, ir pateikiama Europos kultūros strategija.
Skirtingai nei tradicinis meninis ugdymas ir studijos kolegijoje ar universitete, realybės šou yra tiesiogiai susijusi su rinka ir griauna elitarizmą, bet išsaugo pragmatinės kooperacijos gebėjimus.