LNOBT ir žurnalas „Bravissimo“ surengė II Tarptautinį operos kritikų seminarą. Kritikai diskutavo apie du aktualiausius pastatytmus – J. S. Bacho „Pasija pagal Joną“ ir C. W. Glucko „Orfėjas ir Euridikė”.
Režisierius Gytis Padegimas: „Teatras atspindi mūsų pačių visuomenę, o turėtų padėti žmogui išlikti tvirtam šią akimirką, suteikti jam buvimo džiaugsmą, prasmę ir galimybę.“
Praeitą savaitę „Menų spaustuvėje“ daugiausia pristatyti jaunų teatro menininkų darbai. Tris pamąstyti suintrigavusius „jaunųjų“ spektaklius norėčiau aptarti kiek plačiau.
Apie teatrą. Apie teatrą teatre. Apie Shakespeare’ą. Apie žiūrovą. Apie skaitymus. Apie pjeses. Gal apie krizę? Krizę, kuri neidentifikuojama, užslėpta, dingusi po skambiais šūkiais ir pilnomis jaunimo salėmis?
Valstybės valdininkijai kultūra – pati neįdomiausia sritis, nes joje sukasi mizeriški pinigai. Tačiau kai reikia valstybę pristatyti tarptautiniuose forumuose, žiūrėk, atsiranda ištisos pastraipos ir skirsniai apie mūsų iškiliausius režisierius.
Si8lome susipažinti su estų kultūros savaitraštyje „Sirp“ (2007 m. spalio 19 d.) skelbta publikacija, kurioje glaustai ir iš esmės apžvelgiamas šiųmetis Baltijos teatrų festivalis, vykęs Panevėžyje.
Europoje meninės iniciatyvos intensyviai kuriasi poindustrinėse erdvėse. O Lietuvoje tik dabar duris praveria pirmasis buvusioje pramoninėje erdvėje veiksiantis šiuolaikinių scenos menų centras Menų spaustuvė.
Nepaisant teatro sluoksniuose giliai įsišaknijusio ciniško požiūrio į lietuvių dramaturgiją, juntamas nė kiek neciniškas scenos ir nacionalinės dramos kontakto pasiilgimas.
Aišku tik viena – tas, kas sugalvojo rodyti šį spektaklį „Siemens“ arenoje, nemėgsta Béjart‘o, jo choreografijos, o gal ir baleto apskritai.