ne[w]kritika: Romeo ir Džiuljeta

2013-05-12 dance.lt

aA

Tarptautiniame šiuolaikinio šokio festivalyje „Naujasis Baltijos šokis ´13" vyko kritinio rašymo projektas „Šokis žodžiu - ne[w]kritika". Spausdiname jo dalyvių atsiliepimus apie festivalyje rodytus spektaklius.

 

Marija Baranauskaitė

Režisūra ir choreografija: Peter Uray
Vaidino:
Eskalas, Veronos kunigaikštis - Aleksandr Špilevoj
Paris, jaunas didikas - Aleksandr Špilevoj
Montekis, šeimos galva - Valentinas Krulikovskis
Kapuletis, šeimos galva - Igoris Abramovičius
Romeo, Montekių sūnus - Telman Ragimov
Merkucijus, Romeo draugas - Valentin Novopolskij
Benvolijus, Montekio sūnėnas, Romeo draugas - Maksim Tuchvatulin
Tebaldas, senjoros Kapuleti sūnėnas - Leonardas Pobedonoscevas
Rosalinda - Juliana Volodko
Fra Lorencas, vienuolis pranciškonas - Jonas Rimeika
Senjora Monteki - Žana Gončar
Senjora Kapuleti - Edita Gončarova
Džiuljeta, Kapulečių duktė - Jelena Orlova
Džiuljetos auklė - Jevgenija Karpikova
Džiuljetos draugės - Inga Stankaitytė,
Julija Krutko, Goda Žukauskaitė
Džiuljetos draugių mylimieji - Maksim Tuchvatulin, Valentin Novopolski, Leonardas Pobedonoscevas
Duobkasys - Vladimir Grigonis
Duobkasio žmona - Margarita Bareikytė
Duobkasio sesuo - Jekaterina Makarova
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos, Lietuvos rusų dramos teatro, Jaunimo teatro „Aglija", Valstybinio Vilniaus mažojo teatro aktoriai.

Veiksmas vyko Lietuvos rusų dramos teatre, festivalyje „Naujasis Baltijos šokis‘13", 2013-ųjų metų gegužės 8 dieną.

Šviesologas

Puikiajam šokio festivaly, kuris jums rodomas
Jau tryliktus metus,
Užsidegė žvaigždė garsios Šekspyro pjesės
Ir pavergė akis ne tik lietuvių atlikėjų, bet ir žiūrovų, vengrišku krauju.

Tyla

Su savimi jie grūmėsi aistringai,
Tikri vaikai dar šokio srityje,
Galbūt per daug ūmu, per daug jau viskas greitai,
Per daug jau panašu į žaibo liepsną,
Kuri užgęsta scenoje greičiau,
Negu suspėjai virptelėti: „Žaibas!",
Kuris svajoja gimti katarsio jausmu.
Bet meilė, nors akla, bet jausmas -
Pramušt naujus vis bandantis kelius,
Spindėjo jųjų akyse.

Tamsa

Ir sceną vieną po kitos
Vis dengiant kaukei tamsumos
Ryžtinga lyrika kvepino.
Trapiai taip sienom ir stalais jie lipo,
Po peilių ašmenim viršum šviesių galvų,
Ir visą grindinį raudoną jie užliejo maišytų šokio technikų ritmu.

Tamsa

Scenografas Marijus Jacovskis -
Minimalizmo nemėgėjas,
Paryškino spektaklį griozdišku skausmu.
Ir peilio ašmenys ir dūriai metalinės sienos,
Kalnai kėdžių ant kruvinų grindų,
Jie nedavė ramybės atlikėjams, bet skelbė kovą:
„Kas taps dėmesio centru?".

Tyliau!

Prabilo, bet žodžių negirdėti...
Ar tai svarbu? Jie šneka akimis ir vis kovoja.
Ir aktoriai - jie nuolat keičia savo veidą,
O kvepia ar nuo to mažiau?

Tamsa

Spektaklis valandą išlaikė susikaupus -
Nors scenoj daug kas buvo su skausmu,
Gabių jaunų artistų kraujas
Paskelbė santaiką tarp žiūrinčių širdžių.
Ir jei pritrūko jiems jėgų ir triūso,
Tai vis nelaukiančiam greituoliui laikui čia iš visų labiausiai reiktų raust.

Švinta

Brangūs skaitytojai, aš gal per daug jausminga
Ir gal atrodau vėjavaikė jums?
Bet patikėkit, brangūs pašnekovai,
Esu aš daug rimtesnė negu tie,
Kurie taip moka žinančius vaidint,
Nenoriu slėpti: gal būčiau aš drovesnė,
Tačiau jokių ribų nežino šokio menas,
Gilus tarytum
Baltijos visa scena.

Tyla

Dedu aš skrybėlę.

Pasiremta knyga: William Shakespeare. Rome ir Džuljeta. Vilnius: Baltos lankos, 1997.

DANCE.LT

Komentarai
  • Atminties sluoksniai operoje

    Laiškuose nagrinėjome operos žanro kaip atminties saugyklos idėją, operos analizę kaip archeologinį tyrinėjimą, žanro poveikį miestams ir visuomenėms, aptarėme naujosios operos bruožus.

  • Liūdnumai ir malonumai

    Man atrodo, kad abu spektakliai – „Stand-up’as prasmei ir beprasmybei“ ir „tremolo“ – tai tas išvažiavimas prie išdžiūvusių ežerų, kur sudėtos mažutės žmonijos paslaptys.

  • Latviško Art deco spindesyje – Lietuvos teatro blyksniai

    Pasivaikščiojimas po parodą „Ludolfs Liberts (1895–1959). Hipnotizuojantis Art Deco spindesys“ – lyg sugrįžimas į idealizuojamą Latvijos (taip pat ir Lietuvos) kultūros aukso amžių.

  • Iš bloknoto (53)

    Net saldu skaityti apie spektaklio gimimą nuo pat pirmo, lyg ir visai netikėto, sumanymo blyksnio iki pabaigos, kuri visuomet siejama su publikos reagavimu ir vertinimais.

  • Iš bloknoto (52)

    Buvau dėl to, kad tokie susitikimai kalėjime – drąsus jaunų menininkų sumanymas, kad abiejose stalelio pusėse buvom žmonės, tik skirtingų likimų, ir gali būti, kad ir tas laisvasis, susiklosčius tam tikroms aplinkybėms, gali tapti nelaisvas.

  • Iš mūsų vaidybų (XXIII)

    Suprantu, kad teatrui priimtinesnis tas, kuris labai ankstyvoje stadijoje turi (beveik baigtą) formą, apima mažas finansines ir emocines sąnaudas. <...> Tačiau duoklė teatrui kartais kažką gali atimti ir iš paties kūrėjo.

  • Kelionė link žmogaus balso

    Nepaisant nepatenkintų lūkesčių, Philipo Glasso „Kelionė“ Klaipėdoje tapo ne tik kultūriniu įvykiu, bet ir drąsia šiuolaikinės operos interpretacija Lietuvos scenoje.

  • Festivaliui pasibaigus

    Iš kuklaus žanrinio renginio „Com•media“ Alytuje tapo gana solidžiu festivaliu su gausybe konkursų, kūrybinių dirbtuvių, atskiromis vaikų, jaunimo, suaugusiųjų programomis ir užsienio svečių darbais.