„Naujasis Baltijos šokis 2020“: spektakliai-filmai kaip ideali scenos menų ekraninė forma

2020-12-21 menufaktura.lt
Scenos menų kritikė Aušra Kaminskaitė, menotyrininkė, šokio kritikė Silvija Čižaitė-Rudokienė, menininkė Greta Grinevičiūtė, teatrologė Ugnė Kačkauskaitė ir teatro bei kino kritikė Laura Šimkutė. Fotokoliažas iš asmeninio archyvo nuotraukų
Scenos menų kritikė Aušra Kaminskaitė, menotyrininkė, šokio kritikė Silvija Čižaitė-Rudokienė, menininkė Greta Grinevičiūtė, teatrologė Ugnė Kačkauskaitė ir teatro bei kino kritikė Laura Šimkutė. Fotokoliažas iš asmeninio archyvo nuotraukų

aA

Gegužės mėnesį turėjęs įvykti tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ (NBŠ) buvo nukeltas į lapkričio pabaigą, tačiau blogėjanti epidemiologinė situacija privertė organizatorius dar kartą keisti planus. Įdomiausius ir žymiausius užsienio šalių ir Lietuvos šiuolaikinio šokio autorių darbus pristatantis bei „šokio Kalėdomis“ kūrėjų bendruomenės tituluotas festivalis šiemet pakeitė formatą ir buvo perkeltas į interneto platformas bei LRT PLIUS televiziją.

Programoje pristatyti trys užsienio meistrų darbai. Tai - Akramo Khano spektaklis „Žizel“ ir du šokio filmai: Yoanno Bourgeois „Didieji vaiduokliai“ ir Hofesho Shechterio „Klounai“. Greta pristatyta kaip niekada iki šiol gausi lietuvių kūrėjų programa - net aštuoni šokio filmai: Vilmos Pitrinaitės „Somaholidays“, Trécy´o Afonso ir Mathilde Monfreux režisuotas „Po oda“, Mariaus Paplausko „Tankynė“, Dovilės Petkūnaitės „Dirbtinis“, Erikos Vizbaraitės „MA 108“, Airidos Gudaitės, Lauryno Žakevičiaus ir Laurynos Liepaitės bendras darbas „Žaidimas baigtas“, menininkės Sakurako Kiote (Japonijoje) filmuotas „Sakura Dream (In the Realm of Spirits)“ ir Lietuvos scenoje seniai matytos Raimondos Gudavičiūtės filmas „M(e)&M(other)“.

Didžiąją programos dalį galima pamatyti LRT mediatekoje ir „Naujojo Baltijos šokio“ bei 15min.lt interneto svetainėse, iki gruodžio 30 dienos. Tad šįkart apie festivalį kalbamės neįprastai anksti - jam dar nepasibaigus. Galbūt tai taps akstinu peržiūrėti filmus iki šiol jų nemačiusiems, galbūt padės išsirinkti, jeigu neturite laiko ar noro žiūrėti visą programą.

Apie 2020-ųjų metų tarptautinio šiuolaikinio šokio festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ progamą nuotoliniu būdu kalbamės su menotyrininke, šokio kritike Silvija Čižaite-Rudokiene, menininke Greta Grinevičiūte, teatrologe Ugne Kačkauskaite ir teatro ir kino kritike Laura Šimkute. Pokalbį moderuoja scenos menų kritikė Aušra Kaminskaitė.

-----

Tinklalaidės įrašą remia Lietuvos kultūros taryba

Twine: Be a better creative

Komentarai
  • Atminties sluoksniai operoje

    Laiškuose nagrinėjome operos žanro kaip atminties saugyklos idėją, operos analizę kaip archeologinį tyrinėjimą, žanro poveikį miestams ir visuomenėms, aptarėme naujosios operos bruožus.

  • Liūdnumai ir malonumai

    Man atrodo, kad abu spektakliai – „Stand-up’as prasmei ir beprasmybei“ ir „tremolo“ – tai tas išvažiavimas prie išdžiūvusių ežerų, kur sudėtos mažutės žmonijos paslaptys.

  • Latviško Art deco spindesyje – Lietuvos teatro blyksniai

    Pasivaikščiojimas po parodą „Ludolfs Liberts (1895–1959). Hipnotizuojantis Art Deco spindesys“ – lyg sugrįžimas į idealizuojamą Latvijos (taip pat ir Lietuvos) kultūros aukso amžių.

  • Iš bloknoto (53)

    Net saldu skaityti apie spektaklio gimimą nuo pat pirmo, lyg ir visai netikėto, sumanymo blyksnio iki pabaigos, kuri visuomet siejama su publikos reagavimu ir vertinimais.

  • Iš bloknoto (52)

    Buvau dėl to, kad tokie susitikimai kalėjime – drąsus jaunų menininkų sumanymas, kad abiejose stalelio pusėse buvom žmonės, tik skirtingų likimų, ir gali būti, kad ir tas laisvasis, susiklosčius tam tikroms aplinkybėms, gali tapti nelaisvas.

  • Iš mūsų vaidybų (XXIII)

    Suprantu, kad teatrui priimtinesnis tas, kuris labai ankstyvoje stadijoje turi (beveik baigtą) formą, apima mažas finansines ir emocines sąnaudas. <...> Tačiau duoklė teatrui kartais kažką gali atimti ir iš paties kūrėjo.

  • Kelionė link žmogaus balso

    Nepaisant nepatenkintų lūkesčių, Philipo Glasso „Kelionė“ Klaipėdoje tapo ne tik kultūriniu įvykiu, bet ir drąsia šiuolaikinės operos interpretacija Lietuvos scenoje.

  • Festivaliui pasibaigus

    Iš kuklaus žanrinio renginio „Com•media“ Alytuje tapo gana solidžiu festivaliu su gausybe konkursų, kūrybinių dirbtuvių, atskiromis vaikų, jaunimo, suaugusiųjų programomis ir užsienio svečių darbais.